Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) to powszechny program dodatkowego i dobrowolnego oszczędzania na emeryturę, przeznaczony docelowo dla ok. 11,5 mln osób zatrudnionych. Program, regulowany ustawą z 4 października 2018 roku nakłada na pracodawców nowe wymogi, wymuszające wprowadzenie odpowiednich zmian w systemach kadrowo-płacowych.
Zapraszamy na webinar prezentujący rozwiązanie SNP PPK dla SAP – gotowy pakiet funkcji, umożliwiających dostosowanie systemów HR SAP (SAP HR/SAP HCM, SAP SuccessFactors) do wymogów nowych przepisów.
Podstawowy zakres funkcjonalności SNP PPK dla SAP to:
- prowadzenie ewidencji PPK w integracji z SAP,
- obsługa procesów PPK (pracownik-pracodawca) w systemie,
- Automatyczne sterowanie naliczaniem składek na liście płac (Payroll HR-PY lub SuccessFactors ECP),
- wymiana plików z instytucjami PPK – integracja systemu SAP z systemami instytucji PPK.
SNP PPK jest rozwijany w miarę pojawiających się informacji i aktów wykonawczych w zakresie ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych, a także w oparciu o standardy wypracowane przez Grupę Roboczą ds. Pracowniczych Planów Kapitałowych, w której pracach SNP uczestniczy.
Agenda webinara:
- przedstawimy najważniejsze obowiązki Pracodawcy wynikające z ustawy o PPK, mające wpływ na procesy kadrowo-płacowe,
- zaprezentujemy na żywo najnowszą wersję rozwiązania SNP PPK dla SAP, wzbogaconą o funkcjonalności istotnie ułatwiające i przyspieszające obsługę procesów PPK,
- pokażemy system raportowania na potrzeby wewnętrze i zewnętrzne,
- opowiemy w jaki sposób dostosować system SAP do zawartej przez Pracodawcę umowy o zarządzanie PPK,
- przedstawimy Monitor PPK – moduł aplikacji, ułatwiający pracę specjalistom kadrowo-płacowym,
- pokażemy obsługę procesu PPK od zawarcia umowy o zarządzanie PPK, przez zawarcie umowy o prowadzenie PPK, naliczenie składek w module HR-PY, kończąc na wysłaniu składek do Instytucji Finansowej,
- odpowiemy na najczęściej zadawane przez klientów pytania.
Webinar odbędzie się 3 marca o godzinie 11.00. Zapraszamy do rejestracji.