Jednym z wyzwań w branży detalicznej jest zapewnienie odpowiedniej obsługi klienta w punktach sprzedaży. Klienci oczekują wysokich standardów obsługi bez względu na miejsce – czy robią zakupy w ogólnopolskim sklepie RTV czy wyspie handlowej lokalnej piekarni.
Aby szybko i sprawnie obsługiwać klienta w punkcie sprzedaży nie wystarczy już kartka, długopis i kalkulator. Dziś pracę kasjera wspiera szereg rozwiązań IT. Do tego standardu muszą dostosować się również małe i średnie przedsiębiorstwa.
Wsparcie dla sprzedaży
BCC (aktualnie All for One Poland) korzystając z wieloletnich doświadczeń we współpracy z firmami z sektora MŚP, rozszerza swoją ofertę o rozwiązania komplementarne do systemów ERP, pozwalające jeszcze lepiej wykorzystać potencjał organizacji. All for One Positano to autorskie rozwiązanie POS (point of sale) przygotowane z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, które poza głównym kanałem sprzedaży (hurtownie, stali odbiorcy), prowadzą także własną sieć sprzedaży detalicznej. Aplikacja została stworzona do obsługi punktów sprzedaży detalicznej, stanowisk sprzedaży lokowanych w centrach handlowych, może być także wykorzystywane w sieci sklepów firmowych czy przyzakładowych.
Głównym celem rozwiązania jest usprawnienie działalności punktów handlowych. System umożliwia szybką ewidencję sprzedaży wraz z kontrolą stanów magazynowych. Sprzedaż jest dokumentowana wydrukami z drukarek fiskalnych, program ewidencjonuje podstawowe operacje kasowe. Co ważne, program został zaprojektowany tak, aby operator miał dostęp do wszystkich funkcji z poziomu ekranu głównego. Rozwiązanie posiada przyjazny interfejs i jest intuicyjne w obsłudze – nie wymaga skomplikowanego szkolenia pracowników.
Rozwiązanie zostało tak przygotowane, aby integracja z systemami SAP – SAP ERP i SAP Business One – przebiegła szybko i sprawnie. Połączenie z systemem ERP to dla firmy szereg korzyści – aktualizacja cenników, pobranie informacji o aktualnych promocjach oraz automatyczne przekazywanie danych na temat sprzedaży do centralnego systemu firmy. Dzięki All for One Positano firma może raportować i weryfikować wyniki sprzedaży ze swoich punktów sprzedaży.
https://www.snp-poland.com/pl/oferta/msp/
Aplikacja All for One Positano jest zintegrowana z systemem zarządzania przedsiębiorstwem dzięki usłudze sieciowej, która udostępnia punktom sprzedaży cenniki towarów oraz gromadzi dane o wykonanej sprzedaży. Instalacja i przygotowanie rozwiązania do pracy na komputerze w punkcie sprzedaży jest szybkie bardzo proste i nie wymaga pomocy z zewnątrz.
Aplikacja posiada wszystkie funkcje wymagane od programu typu Point of Sale.
Ewidencja paragonów
Identyfikacja towarów może się odbywać na kilka sposobów: kodem kreskowym z użyciem czytnika, w oknie szybkiego wyszukiwania (po kodzie lub nazwie) oraz z listy wszystkich towarów dostępnych do sprzedaży. All for One Positano umożliwia przyjmowanie płatności gotówką i/lub kartą. Transakcja jest poświadczana paragonem drukowanym na drukarce fiskalnej. Aplikacja umożliwia udzielanie rabatów procentowych dla wybranych pozycji lub całości paragonu. Możliwe jest także anulowanie wybranych pozycji i całości paragonu.
Zestawienie paragonów posiada funkcję filtrowania, podglądu wybranych dokumentów oraz podsumowania sprzedaży.
Dodatkowo zestawienia w All for One Positano posiadają opcję definiowania schematów wyszukiwania, które umożliwiają zapamiętanie często stosowanych kryteriów filtrowania danych. Dzięki temu dostęp do listy dokumentów z bieżącej zmiany, dowodów określonego typu lub informacji o wartości z danego przedziału jest szybki i nie wymaga powtarzania czynności.
Zwroty i stany magazynowe
Program prowadzi kontrolę stanów magazynowych, nie pozwalając na przeprowadzenie sprzedaży towaru, który nie jest dostępny w magazynie punktu sprzedaży. W All for One Positano stale dostępne są informacjach o stanach magazynowych na początek zmiany, ilości wydanej, przyjętej oraz stanie aktualnym. Aplikacja pozwala także na rejestrację zwrotów do paragonu.
Ewidencja dokumentów kasowych
Aplikacja rejestruje dowody wpłaty (KP) i wypłaty (KW). Operator ma także w każdej chwili możliwość podglądu stanu kasy. Dostępne zestawienie dokumentów kasowych pozwala na filtrowanie, podgląd wybranych dokumentów, podsumowanie przychodów i rozchodów z uwzględnieniem różnych form płatności.
Kontrola uprawnień
System pozwala na definiowanie uprawnień użytkowników. Specjalne uprawnienia posiada administrator, do którego zadań należy konfiguracja punktu sprzedaży. Administrator definiuje menedżera punktu sprzedaży, który z kolei udziela dostępu do aplikacji sprzedawcom. Dostęp do wybranych funkcji programu podlega kontroli.
Komunikacja z systemem centralnym
Komunikacja z systemem centralnym (np. SAP) odbywa się za pośrednictwem usługi w sieci rozległej. Zwykle połączenie jest nawiązywane dwa razy dziennie. Rano, na początku dnia pracy, aplikacja zainstalowana w punktach sprzedaży pobiera dane wymagane do bieżącej pracy, w tym kartoteki i cenniki towarów. Po zamknięciu punktów usługa sieciowa odbiera od All for One Positano raporty dziennej sprzedaży oraz raporty kasowe. Na podstawie tych danych tworzone są odpowiednie dokumenty sprzedaży oraz kasowe w systemie ERP.
Aplikacja powstała jako łatwe w obsłudze rozwiązanie Point of Sales, będące niejako „przedłużeniem” systemu centralnego.
Rozwiązanie sprawdzone w praktyce
All for One Positano to rozwiązanie, które zostało już zweryfikowane przez rzeczywistość biznesową. Rozwiązanie z sukcesem wspiera działalność detaliczną ponad 250 punktów handlowych rozsianych po całej Polsce. BCC (aktualnie All for One Poland) zajmuje się wdrażaniem rozwiązania, jego serwisem oraz integracją z systemami ERP. Spółka jako autor rozwiązania oferuje również customizację programu pod indywidualne oczekiwania klienta.
Elastyczność i niskie koszty
Program All for One Positano został przygotowany z myślą o wsparciu działalności małych i średnich firm. W konsekwencji spełnia nie tylko oczekiwania funkcjonalne sektora MŚP, ale przede wszystkim możliwości finansowe firm z tego rynku. Jest przystępnym cenowo rozwiązaniem POS, który dzięki zmniejszeniu stałych kosztów operacyjnych, szybko przyniesie zwrot z inwestycji.
Sieć sklepów eSmoking World wdrożyła system SAP i Positano
Grupa Chic, lider europejskiego rynku e-papierosów i właściciel sieci eSmoking World, zakończyła proces informatyzacji systemów sprzedaży i zarządzania. Jest pierwszą firmą branżową, która posiada system SAP Business One zintegrowany z narzędziami POS w sieci detalicznych punktów handlowych. Obsługę projektu zapewniła firma 7milowy z Grupy BCC, obecnie All for One Poland.
Głównym celem projektu była optymalizacja procesów biznesowych oraz wsparcie kluczowego obszaru firmy – sprzedaży detalicznej. Licząca ponad 1,200 punktów sprzedaży sieć eSmoking World jest największą tego typu platformą sprzedaży detalicznej papierosów elektronicznych w Europie.
System ERP SAP Business One został wdrożony w zakresie obejmującym obsługę finansów, zakupów, sprzedaży i dystrybucji, obsługi klienta wraz z CRM, produkcji oraz zarządzania magazynem. Z uwagi na dużą aktywność Grupy Chic w sektorze e-commerce, firma zintegrowała również platformę sprzedaży online eSmokingWorld.com z systemem ERP. Jednym z kluczowych elementów projektu było wdrożenie rozwiązania POS (point of sales) w punktach sprzedaży eSmoking World. Grupa Chic zastosowała autorskie rozwiązanie POS – All for One Positano, zintegrowane ze środowiskiem SAP Business One. Tak skonfigurowana platforma umożliwia punktom handlowym m.in. aktualizację cenników, pobranie informacji o aktualnych promocjach, a centrum operacyjnemu Chic w Ostrzeszowie gwarantuje bieżący wgląd w dane sprzedażowe.