BTC iMAM pozwala w pełni wykorzystać już posiadany moduł PM do optymalizacji obiegu zleceń, dzięki współpracy z dowolnymi urządzeniami mobilnymi. Program zapewnia też szersze możliwości, m.in. dostęp do dokumentacji technicznej i danych na temat części zamiennych czy wykorzystanie aparatu fotograficznego do identyfikacji urządzeń za pomocą kodu i wykonywania zdjęć. Zapisywane w systemie SAP informacje i dokumenty z urządzenia mobilnego są łatwo dostępne dla planisty lub managera. Tym samym mobilny obieg informacji przekłada się na lepsze wykorzystanie potencjału pracowników, z korzyścią dla dostępności maszyn i urządzeń.
Dla służb utrzymania ruchu w zakładach przemysłowych oraz infrastrukturze rozproszonej (linie energetyczne, rurociągi, koleje) kluczowa jest szybka reakcja na zgłoszenia. Nadzór nad nimi wymaga analizy i przetwarzania informacji, które należy wcześniej dostarczyć do systemu. Zazwyczaj raporty z wykonanych zleceń są do niego wprowadzane przez techników UR na koniec zmiany lub przekazywane wyznaczonej osobie w formie papierowej. Taki obieg informacji utrudnia jednak planowanie prac i zabiera czas pracownikom UR. Wiele firm dostrzega ten problem i poszukuje rozwiązań, które usprawnią obieg informacji i zredukują pracochłonność raportowania wykonanych prac.
Najważniejsze korzyści z mobilnej obsługi zleceń:
- zawsze aktualna lista zleceń dla pracownika UR;
- skrócony czas reakcji na nowe/pilne zlecenie;
- możliwość tworzenia nowego zawiadomienia na miejscu – tam, gdzie pracownik UR stwierdza usterkę;
- identyfikacja urządzeń przez kod QR i dostęp do ich dokumentacji technicznej;
- bieżąca informacja o stanie magazynowym części zamiennych;
- natychmiastowe i dokładne raportowanie wykonanych prac;
- zastąpienie dokumentów papierowych;
- eliminacja błędów i braków dzięki bezpośredniemu wprowadzaniu danych;
- szybki dostęp – w systemie – do potwierdzeń wykonanych prac.
Proces obsługi zleceń SAP PM z BTC iMAM
Osoba odpowiedzialna za tworzenie i harmonogramowanie zleceń często dokonuje zmian w planie również w ciągu dnia, zdarzają się też pilne zlecenia nieplanowane. Rozwiązanie mobilne BTC iMAM pozwala na bezpośredni dostęp do informacji w systemie SAP. Dzięki temu technik wyposażony w tablet korzysta z aktualnej listy zleceń, pobiera dokumentację techniczną urządzenia lub sprawdza stan dostępności części zamiennych w SAP MM. Pracownik nie traci czasu na odbiór papierowych dokumentów zlecenia ani na poszukiwanie dokumentacji technicznej. Podejmowane działania są dokumentowane na bieżąco, a ich przebieg można określić za pomocą listy kontrolnej SAP. W razie potrzeby można także dodać zdjęcie lub wysłać zgłoszenie o zauważonej usterce, które natychmiast będzie widoczne dla osoby planującej zlecenia. Pracownik raportuje czas wykonania zlecenia i potwierdza jego realizację. Wszystkie te informacje trafiają z urządzenia mobilnego bezpośrednio do systemu SAP, gdzie są dostępne dla nadzorujących pracę służb utrzymania ruchu lub obsługi technicznej.
Zarządzanie infrastrukturą liniową z BTC iMAM
BTC iMAM to sprawdzone rozwiązanie, które skutecznie wspiera optymalizację procesów w działach eksploatacji, odpowiedzialnych za utrzymanie rozległej infrastruktury (sieć drogowa, kolejowa, energetyczna, telekomunikacyjna, rurociągowa etc.). Sprawność i czas reakcji mobilnych zespołów obsługi technicznej zależą bezpośrednio od obiegu informacji. Integracja z GIS lub nawigacją pozwala szybko odnaleźć obiekt w terenie. Oprócz raportowania czasu wykonania zlecenia BTC iMAM może dodatkowo rejestrować informacje o kosztach podróży.
Funkcjonalności BTC iMAM:
- praca w trybie online i offline z automatyczną synchronizacją z SAP;
- wyświetlanie aktualnej listy zleceń pracownika lub zespołu podległych pracowników;
- sortowanie listy zleceń według wybranych kryteriów;
- ustawienie widoku zleceń w układzie kalendarzowym;
- wyświetlanie danych podstawowych i dokumentacji przypisanej do urządzenia/lokacji funkcjonalnej;
- rejestrowanie wartości pomiarów dla punktów pomiarowych i uzupełnianie list kontrolnych SAP PM;
- wpisywanie czasu pracy dla poszczególnych zleceń oraz podgląd historii;
- sprawdzanie dostępności części i obsługa rezerwacji przez moduł gospodarki materiałowej SAP MM;
- rejestrowanie własnoręcznego podpisu i zdjęć z możliwością ich edytowania;
- dokumentowanie realizacji prac w ramach zlecenia z funkcją załączania plików;
- potwierdzanie wykonania zlecenia;
- pełna obsługa struktury funkcjonalnej SAP PM;
- funkcja zmiany miejsca instalacji urządzenia;
- tworzenie zawiadomienia o zauważonej usterce;
- możliwość obsługi kodów kreskowych czy DMC do identyfikacji maszyn;
- integracja z GIS lub mapami Google.
Dzięki współpracy firm SNP (aktualnie All for One Poland) i BTC firmy korzystające z systemów SAP mogą wdrożyć narzędzie BTC iMAM, które pozwoli w pełni wykorzystać już posiadany moduł PM do optymalizacji obiegu zleceń, dzięki współpracy z dowolnymi urządzeniami mobilnymi.