All for One EasyPOS to sprzedaż bezpośrednio z systemu SAP, w trybie online. Rozwiązanie zapewnia pełną integrację z systemem SAP (ERP/ECC lub S/4HANA). Wszystkie dane, takie jak opisy materiałów, ceny, rabaty, stany magazynowe, są pobierane online bezpośrednio z bazy danych SAP.
Sprzedaż z SAP
Proces sprzedaży rozpoczyna się od wyszukania towaru (materiału): po nazwie, numerze materiału SAP lub kodzie EAN produktu – po zeskanowaniu kodu z opakowania. Wszystkie dane towaru są czytane bezpośrednio z bazy SAP. Ceny są pobierane automatycznie, a kwota końcowa jest naliczana zgodnie z procedurą cenową w module SD. Kasjer, jeżeli ma uprawnienia, może nadawać rabat na poziomie nagłówka i poszczególnych pozycji. W chwili zakupu bezpośrednio w module SAP SD tworzone są zlecenia sprzedaży, dostawy i wydania materiału, dokumenty księgowe oraz faktura.
Rozwiązanie umożliwia sprzedaż paragonową (anonimową) lub wystawienie faktury VAT. Jeśli klient żąda faktury, kasjer wprowadza dane „klienta jednorazowego” lub wyszukuje klienta z bazy SAP (wyszukiwanie po numerze systemowym, NIP lub fragmencie nazwy). Dane nowego klienta zostaną zapisane w powiązaniu z klientem jednorazowym. Dostępna jest także opcja tworzenia klienta w SAP.
Ceny przeliczają się zgodnie z poziomami rabatowymi wybranego klienta. Kasjer – o ile ma odpowiedni poziom uprawnień – może wprowadzić cenę specjalną lub rabat procentowy na poziomie pozycji pojedynczej. Wartość koszyka przeliczy się ponownie.
All for One EasyPOS obsługuje różne formy płatności: gotówką, kartą płatniczą, bonami, a także – dla stałych klientów – przelewem. Możliwe jest mieszanie form płatności (np. część gotówką, część kartą). W rozwiązaniu zaimplementowano typowe ułatwienia dla kasjera, np. przy płatności gotówką podpowiedź, ile należy wydać reszty. Zakończenie transakcji jest możliwe po przyjęciu pełnej kwoty do zapłaty.
Rozwiązanie obsługuje również płatności w innych walutach.
Raporty kasowe
Wszystkie operacje kasowe są rejestrowane (dokumenty KP, KW), dostępny jest także widok bieżącego stanu kasy. Na żądanie można wyświetlić zestawienia operacji z bieżącej zmiany w referencji do paragonów, z podziałem na formy płatności.
Kasjer ma do dyspozycji zestaw raportów kasowych. Pierwszy z raportów to Paragony. Jest to lista wszystkich transakcji kasowych, ze statusem. Widać tu numer paragonu, datę, kwotę transakcji i numery zlecenia sprzedaży oraz faktury SAP.
Kolejny raport to operacje kasowe, które pokazują wszystkie operacje związane z przyjęciem gotówki na danym stanowisku w ciągu jednej zmiany. Widać, jak zmieniał się stan kasy. Tu można ręcznie dodać dokumenty KP (kasa przyjęła) i KW (kasa wydała).
I wreszcie raport zmiany, który pokazuje wszystkie pozycje sprzedane w danym okresie.
Z poziomu każdego raportu kasowego można zamknąć kasę na koniec zmiany lub otworzyć w następnym dniu pracy. Możliwe jest też czasowe opuszczenie stanowiska przez kasjera. Wtedy na danym stanowisku może zalogować się inny pracownik. Zamknięcie kasy i jej automatyczne rozliczenie odbywa się w SAP FI.
Dodatkowo, aby uwzględnić możliwość składania wcześniejszych zamówień, przygotowano komponent pozwalający na import standardowych zleceń sprzedaży do aplikacji. Na podstawie takiego dokumentu tworzony jest paragon, dla którego kasjer może zainicjować utworzenie relewantnych dokumentów w SAP. Rozszerzenie to umożliwia wyszukiwanie dotychczas nieprzetworzonych zamówień z uwzględnieniem m.in. numeru VAT, numeru dokumentu w SAP czy numeru klienta.
Do typowych czynności sprzedażowych w sklepie należy obsługa zwrotu towarów, a także zastąpienie wystawionego już paragonu fakturą. Nasza aplikacja wspiera te działania. Odpowiedni komponent pozwala na wyszukanie zakupu na przykład względem daty zakupu lub numeru faktury w SAP, a następnie na dodanie doń danych adresowych koniecznych do wystawienia faktury VAT lub zwrot wybranej liczby produktów (z uwzględnieniem wcześniej wykonanych zwrotów).
Drukarki fiskalne i terminale płatnicze
Rozwiązanie posiada komponent, który umożliwia łatwą integrację z drukarką fiskalną, a tym samym szybki wydruk paragonu. Standardem rozwiązania jest wydruk NIP nabywcy na paragonie, co pozwala na wystawienie klientowi faktury do wstecznej sprzedaży. Możliwe jest także zamieszczanie rabatu dla każdej pozycji faktury. Użytkownik ma dostęp do pełnej historii operacji przeprowadzanych na drukarce fiskalnej.
Stopkę paragonu można uzupełnić o dodatkową treść, np. numer dokumentu referencyjnego z SAP, informację o kasjerze i numerze kasy, można też dodawać i zmieniać formy płatności.
Serwer SAP komunikuje się z programem drukującym za pośrednictwem usług sieciowych (WebService). Użytkownik może wydrukować paragon na dowolnej drukarce dostępnej w sieci firmowej, w zależności od ustawień w tabeli konfiguracyjnej SAP. All for One EasyPOS jest przygotowane do pracy z różnymi modelami urządzeń fiskalnych. Istnieje możliwość sterowania protokołem komunikacyjnym drukarki (obecnie obsługiwanych jest kilka najpowszechniej stosowanych protokołów).
EasyPOS można w analogiczny sposób zintegrować z terminalem płatniczym. Rozwiązanie posiada certyfikat organizacji First Data.
Mobilnie i responsywnie
Zaletą rozwiązania jest przejrzysty i responsywny interfejs użytkownika, który – dzięki zastosowaniu technologii SAP UI5 – łatwo dostosowuje się do urządzenia i używanej przeglądarki. W rezultacie obsługa sprzedaży detalicznej bezpośrednio z SAP możliwa jest nawet z poziomu smartfona.
Rozwiązanie może pracować równocześnie w wielu sklepach i na wielu stanowiskach sprzedaży. Sprzedawca loguje się do SAP Fiori LaunchPad za pomocą użytkownika SAP, dzięki czemu dziedziczy zdefiniowany w systemie profil uprawnień. W skład pakietu All for One EasyPOS wchodzi pięć aplikacji Fiori: tworzenie klienta, sklep (kasa), dokumenty kasowe, import zamówienia sprzedaży, zwroty.
Produkt jest oferowany jako gotowy do działania dodatek (add-on) do systemów SAP. Wymagany jest wdrożony moduł SAP SD – wydruk paragonów bazuje na dokumencie faktury (Grupa transakcji VFxx).
Implementacja bazuje na nowoczesnym interfejsie UI5 i może być uruchamiania w przeglądarkach internetowych na wszystkich grupach urządzeń (komputery PC, tablety, telefony). Wdrożenie nie wymaga implementacji dodatkowych interfejsów.
All for One EasyPOS wpasowuje się w procesy biznesowe zaimplementowane w module SD i może być rozszerzany o specyficzne funkcje, zgodne z wymaganiami systemu klienta.