S/4HANA Cloud - nowy standard ERP
SAP S/4HANA to system ERP do zarządzania zasobami firmy w czasie rzeczywistym. Jest oparty na zaawansowanej platformie in-memory SAP HANA, a dzięki interfejsowi SAP Fiori jest prosty w obsłudze.
Wśród licznych zalet podkreśla się przede wszystkim uproszczenie systemu i pozbycie się bagażu skomplikowanych struktur danych, tworzonych przez ostatnie 30 lat. Już sam ten aspekt pozytywnie wpływa na właściwości nowych systemów. Zwiększa znacząco ich wydajność (np. podczas zapamiętywania dokumentu finansowego, zamiast zapisywać dane w kilkunastu oddzielnych tabelach, często redundantnie, zapisuje się je w jednej centralnej tabeli finansów).
Dodatkowo uproszczenie struktur ułatwia raportowanie. Nie trzeba już dłużej łączyć danych z wielu tabel, uwzględniając w programach wyjątki od reguł połączeń. Proste zapytanie SQL może szybko wydobyć z systemu wymagane dane szczegółowo, wydajnie i online.
Inną zaletą nowej architektury jest odwrócenie trendu polegającego na rozdzielaniu na osobne systemy SAP różnych produktów (np. oddzielny system ERP, oddzielny system planowania popytu APO, oddzielny system zarządzania magazynem EWM).
W nowej architekturze wiele elementów można doinstalować do systemu ERP S/4HANA jako dodatki (add-on). Wiele jest też włączonych bezpośrednio do standardu, co znakomicie upraszcza administrację, zwiększa niezawodność systemu i redukuje koszty sprzętu i konfiguracji interfejsów.
S/4HANA zawiera także nowe funkcjonalności, niedostępne w poprzednich wersjach. Przykładem jest całkowicie nowy moduł zarządzania płynnością (cash management), zintegrowane z systemem ERP planowanie SAP BPC, nowe transakcje do raportowania pozycji pojedynczych, uwzględniające agregację danych podczas wykonywania raportu.
System SAP S/4HANA otrzymał całkowicie nowy interfejs użytkownika w postaci aplikacji SAP Fiori (HTML5). W większości wypadków użytkownik będzie mógł zapomnieć o starym interfejsie SAP GUI i przesiąść się na całkowicie nowe transakcje, niewymagające instalacji specjalnego oprogramowania klienckiego (korzystające z przeglądarki).
Klientom korzystającym z poprzedniej generacji systemu ERP od SAP (ECC / SAP ERP) oferujemy usługi migracji na S/4HANA.
SAP S/4HANA można wdrażać w chmurze lub lokalnie (S/4HANA on premise). Jako system w chmurze, jest dostępny w dwóch wydaniach:
- SAP S/4HANA Cloud Public Edition – szybkie wdrożenie oparte o gotowe branżowe pakiety
- SAP S/4HANA Cloud Private Edition – wdrożenie z dużym zakresem indywidualnych dostosowań
RISE with SAP czy GROW with SAP?
Wspieramy przejście na S/4HANA Cloud w ramach dwóch alternatywnych programów SAP, w oparciu o Public Edition lub Private Edition.
GROW with SAP: READY-TO-RUN
GROW with SAP to wykorzystanie gotowych najlepszych praktyk biznesowych, dostępnych w ramach pakietu S/4HANA Cloud Public Edition.
Program GROW with SAP przeznaczony jest dla firm, które:
- nie mają jeszcze żadnego systemu ERP lub planują inwestycję w system SAP
- są zainteresowane wysokim stopniem standaryzacji procesów
- są zdeterminowane do szybkiego uruchomienia systemu ERP
RISE with SAP: TAILORED-TO-FIT
RISE with SAP to nieograniczone możliwości indywidualizacji systemu ERP, w oparciu o pakiet S/4HANA Cloud Private Edition.
Program RISE with SAP przeznaczony jest dla firm, które:
- posiadają system SAP ERP poprzedniej generacji i chcą przejść na nowy poziom możliwości S/4HANA Cloud
- są zainteresowane wdrożeniem szerokiego zakresu zindywidualizowanych scenariuszy biznesowych
Zobacz nagrania z naszych webinarów
System ERP, czyli cyfrowy fundament rozwoju i innowacji dla Twojej firmy
Dlaczego SAP? | Videocast odc. 1
SAP S/4HANA. ERP w chmurze | Videocast odc. 2
Przełom w analityce dzięki SAP S/4HANA | Videocast odc. 3
SAP BTP. Integracja bez ograniczeń | Videocast odc. 4
Finanse w SAP S/4HANA | Videocast odc. 5
Zintegrowane planowanie ERP w SAP S/4HANA
SAP S/4HANA - wsparcie dla wzrostu sprzedaży niezależnie od skali organizacji
SAP S/4HANA - wielowymiarowa analiza rentowności - jednostki, linie biznesowe i grupy produktów
Situation Handling w SAP S/4HANA, czyli wszystko pod kontrolą i na czas
Funkcje SAP S/4HANA Cloud
Odkryj system ERP z wbudowaną sztuczną inteligencją oraz posiadający funkcję uczenia maszynowego. Rozwiązanie S/4HANA Cloud umożliwia każdemu pracownikowi szybsze podejmowanie trafniejszych decyzji – w każdym z działów.
Możliwość samodzielnego dostosowania środowiska pracy przez użytkownika - np. ułożenie aplikacji na ekranie startowym (Fiori Launchpad) wg najczęściej wykonywanych zadań
Możliwość dopasowania układu poszczególnych ekranów aplikacji (zmiana kolejności pól, ukrywanie zbędnych pól, dodawanie nowych elementów) - funkcja 'Adapt UI'
Możliwość wyszukiwania informacji w bazie danych S/4HANA "jak w Google". Wystarczy wpisać w polu wyszukiwania: fragment nazwy, część adresu lub numer dokumentu...
i w ciągu kilku sekund otrzymamy listę danych podstawowych oraz dokumentów, które pasują do tych kryteriów
Definiowanie analiz jest zbliżone do pracy z narzędziem "tabela przestawna" (pivot table) w Excelu. Możemy ustalić dowolne sposoby filtrowania/selekcji danych, dowolny zbiór kolumn danych oraz kryteria grupowania danych
Zarządzanie zapytaniami sprzedaży: aplikacja służy do wyszukiwania zapytania dotyczącego sprzedaży według ustawionych kryteriów i pozwala wyświetlać je w formie listy, z której można wybrać interesujące zapytanie i wykonać szereg dalszych czynności. Można także na podstawie wyświetlanych rekordów w tablicy przejść bezpośrednio do zakładki danego klienta lub do powiązanych aplikacji dla zapytania sprzedaży, np.: zmiana zapytania sprzedaży czy tworzenie nowego zapytania.
Wybierając konkretne zapytanie ofertowe, otwiera się okno prezentujące wszystkie dane tego dokumentu. Z tego miejsca można w łatwy sposób przejść do powiązanych aplikacji.
Śledzenie zleceń klienta: dzięki tej aplikacji można sprawdzić, czy realizacja zamówienia sprzedaży przebiega zgodnie z planem. Można od razu rozpoznać, czy zamówienie sprzedaży zawiera komplikacje, czy jest zakończone, czy nadal trwa. Na przykład można sprawdzić, czy dokument został wysłany, zafakturowany lub czy odpowiedni zapis księgowy został rozliczony.
Zarządzanie zwrotami klientów: aplikacja pozwala na zarządzanie i monitorowanie status zwrotów klientów. Posiada funkcje do tworzenia, modyfikacji lub zmiany zwrotu klientów. Pokazuje przebieg procesu zwrotów klientów oraz daje możliwość natychmiastowego wglądu w zwrot.
Przegląd zarządzania sprzedażą: aplikacja dedykowana głównie dla kierowników i menedżerów sprzedaży. Korzystając z tej aplikacji uzyskuje się kompleksowy wgląd w obecną sytuację sprzedaży, co ułatwia podejmowania decyzji. Narzędzie to zbudowane jest z różnych części, w której każda kolejna karta to inny wskaźnik lub miernik (KPI).
Analiza wskaźników KPI zapasów: aplikacja umożliwia efektywne monitorowanie kluczowych wskaźników (KPI), zapewniając dokładność informacji zarówno o stanach bieżących jak i prognozach. Aplikacja pozwala na weryfikację wskaźników zapasów w porównywalnych okresach. Wczesna Identyfikacja potencjalnych odstępstw pozwoli uniknąć ich wpływu na sytuację finansową przedsiębiorstwa.
Ogólna ocena dostawcy: aplikacja pozwala na ocenę dostawcy w organizacji, na podstawie średniej ważonej odchyleń ilościowych, cenowych, czasu dostawy oraz jakości. Aplikacja traktuje jako odchylenie zarówno zbyt późną jak i zbyt wczesną dostawę.
Wyświetlanie obiegu dokumentów: aplikacja przedstawia pełen proces od strony operacyjnej oraz od strony księgowej wraz z listą transakcji biznesowych i zapisów księgowych. Dostarcza również kluczowych informacji dla każdego dokumentu. Na przykład dokument zamówienia zawiera: datę zamówienia, dostawcę, ilość zamówienia, walutę i powiązany dokument do bezpośredniej nawigacji do niego.
Przegląd księgi głównej: jest to jedna z przykładowych aplikacji typu 'Overview'. Pozwala uzyskać dostęp do wszystkich najważniejszych informacji dla danego obszaru np. księgowość księgi głównej, księgowość z odbiorcami, księgowość z dostawcami, księgowość środków trwałych i inne
Księgowanie płatności wychodzących: system zazwyczaj rozlicza płatności wychodzące i przychodzące automatycznie. Jednak jeśli z jakiejś przyczyny (np. złożona kompensata z wielu dokumentów) płatność nie została automatycznie rozliczona, to za pomocą tej aplikacji można ręcznie zaksięgować taką płatność.
Siatka aktywów trwałych: za pomocą tej aplikacji można przygotować siatkę środków trwałych (tabelę ruchów na środkach trwałych). Raport pokazuje zmiany wartości sald środków trwałych w roku obrachunkowym dla wskazanego obszaru amortyzacji (Bilansowy, Podatkowy, Grupowy i Inne). Wartości są agregowane ale dostępne także w szczegółach: wartości przejęcia, zwiększenia, zmniejszenia, transfery i amortyzacja.
Rentowność produktów: dzięki tej aplikacji można analizować marże dla poszczególnych produktów wraz z powiązanymi informacjami o produkcie i dostępnymi cechami rentowności. Umożliwia przechodzenie do szczegółów kosztów stałych i zmiennych na podstawie standardowego podziału składników kosztów. Raport umożliwia wykorzystanie dodatkowych podziałów za pomocą dodatkowych charakterystyk. Oto przykłady tego samego raportu w zależności od poziomu szczegółowości. Pierwszy pokazuje ogólną marże w rozbiciu tylko na grupy sprzedanych produktów
Zarządzanie Danymi Podstawowymi Produktu: aplikacja pozwala na wyszukiwanie danych podstawowych produktu, jego wyświetlanie, edytowanie, tworzenie i kopiowanie. Zapewnia spójność danych podstawowych produktu jak również pozwala na bezpośrednie oznaczenie materiału do usunięcia.
Monitorowanie Pokrycia Materiałów: aplikacja Monitorowanie Pokrycia Materiałów może zostać wykorzystana do monitorowania wszystkich materiałów w przedsiębiorstwie w wybranym obszarze odpowiedzialności. Możliwość zdefiniowania warunków, które system używa do kalkulacji w celu wyznaczenia materiałów deficytowych lub nadmiarowych. Dostępność filtru „Czas do niedoboru” umożliwia sprawdzenie pokrycia materiałów w określonym przedziale czasowym.
Zarządzanie Zleceniami Produkcyjnymi: aplikacja jest wykorzystywana do zarządzania zleceniami produkcyjnymi. Służy do wyświetlania szczegółowych informacji dotyczących opóźnionych materiałów, brakujących komponentów, statusu operacji czy kluczowych etapów produkcji. Aplikacja zawiera wszystkie niezbędne informacje, które pomagają w podjęciu szybkiej decyzji w krytycznych sytuacjach w celu uniknięcia opóźnień w produkcji czy strat kosztowych.
Zarządzanie Pokryciem Materiałów: aplikacja pozwala na rozwiązywanie problemów związanych z pokryciem materiału w oparciu o ustawienia z aplikacji Monitorowanie Pokrycia Materiału. Umożliwia wyświetlanie informacji dot. zapotrzebowań, klientów, projektów, produkcji czy zamówień zakupowych dla poszczególnego produktu. W celu usunięcia problemu z pokryciem dot. materiałów zamawianych z zewnątrz system proponuje różne rozwiązania (możliwość przeprowadzenia symulacji, dopiero następnie zastosowanie najlepszej metody).