Od listopada br. Żabka Polska korzysta z usługi kolokacji wszystkich swoich systemów IT w BCC Data Centers.
Rozpoczęty na początku 2014 roku projekt migracji systemów IT do BCC Data Centers zakładał wielopoziomowe i etapowe podejście do realizacji. Główne wymagania, jakie Żabka miała względem outsourcera to:
- Dostępność usług w przynajmniej dwóch centrach danych odseparowanych fizycznie i geograficznie
- Zapewnienie wysokiej dostępności
- Niezależne łącza do Internetu
- Wysokie kompetencje administratorów i konsultantów IT połączone z największym na polskim rynku doświadczeniem i umiejętnościami w zakresie technologii SAP
- Możliwość zdalnego zarządzania zasilaniem w szafach RACK wraz z ciągłym pomiarem natężenia i mocy na każdym z gniazd
- Niezależna informacja o każdorazowym otwarciu szaf, rejestrowana w wewnętrznym logu urządzeń wraz z powiadomieniami na grupę email Klienta
- Dostępność fizyczna do urządzeń 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
W ramach kontraktu, BCC Data Centers gwarantuje spełnienie wszystkich oczekiwań firmy Żabka w nowoczesnej i bezpiecznej infrastrukturze technicznej w dwóch bliźniaczych centrach przetwarzania danych w odrębnych geograficznie lokalizacjach.
Przewóz sprzętu IT (serwery, macierze dyskowe, urządzenia sieciowe LAN, WAN i SAN) był całkowicie nadzorowany przez BCC i przebiegł bez zakłóceń. Równolegle do migracji sprzętu odbywała się migracja systemów IT na poziomie maszyn wirtualnych realizowana przy współpracy administratorów SAP BCC z administratorami SAP Żabki. Podczas całości prac systemy Klienta pracowały bezprzerwowo, z zachowaniem pełnej dostępności do wewnętrznych i zewnętrznych zasobów.
Obecne wykorzystywane rozwiązanie kolokowania infrastruktury IT wraz z pełną administracją systemami SAP jest korzystnym rozwiązaniem dla Klienta, mogącego skoncentrować się na optymalizacji procesów utrzymania i rozwoju sieci sprzedaży Żabka i Freshmarket.
Żabka Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. W ciągu kilkunastu lat działalności na krajowym rynku firma zdobyła pozycję lidera tego segmentu sprzedaży. Sieć sklepów Żabka to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu zapewnienie klientom wygody dokonywania zakupów. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów – w ponad 3000 sklepów Żabka – oferowane są najlepsze markowe produkty oraz szeroki wachlarz usług dodatkowych pod wspólnym logo Zielone Okienko. Żabka Polska jest również właścicielem marki Freshmarket – zlokalizowanych w centrach miast oraz w pobliżu osiedli dużych sklepów oferujących poza asortymentem spotykanym w sklepach Żabka, rozległy wybór świeżych produktów spożywczych.