„Zapraszam serdecznie na kolejne seminaria z cyklu BCC DemoRoom. W tym miesiącu przygotowaliśmy dla Państwa następujące webinary…” – tymi słowami rozpoczyna się e-mail, który co miesiąc trafia do naszych klientów, zachęcając do udziału w planowanych spotkaniach online. W ramach inicjatywy BCC DemoRoom eksperci BCC dzielą się doświadczeniami oraz przedstawiają innowacje ze świata SAP i IT oraz najciekawsze rozwiązania w naszej ofercie.
Zakończył się właśnie drugi sezon spotkań w ramach cyklu BCC DemoRoom, czas więc na małe podsumowanie.
Trwający od października 2013 r. cykl webinarów adresowanych do obecnych i potencjalnych klientów BCC miał już blisko 70 odsłon i zgromadził przedstawicieli firm z Polski i zagranicy. W naszej inicjatywie biorą udział szefowie IT i administratorzy systemów, menedżerowie działów HR, logistycy, dyrektorzy i menedżerowie odpowiedzialni za obszar finansów, a także kluczowi użytkownicy SAP.
Prezentacje są prowadzone przez specjalistów BCC z dużym doświadczeniem w pracach wdrożeniowych i rozwojowych SAP, konsultantów serwisowych, kierowników projektu, architektów rozwiązań, konsultantów o wysokich kompetencjach w zakresie rozwoju i utrzymania architektury IT.
Udział w spotkaniach dla obecnych i potencjalnych klientów Grupy BCC jest bezpłatny.
Co prezentujemy
Tematyka prezentacji jest różnorodna i odzwierciedla szerokie spektrum oferty BCC. Trzy najważniejsze nurty skupiają się wokół następujących haseł: wiedza i doświadczenia, nowości rynkowe oraz prezentacja wybranych produktów i usług.
W pierwszej grupie tematów – dzielenia się wiedzą – dominują prezentacje techniczne i ogólnoprojektowe: jak zarządzać użytkownikami i uprawnieniami w SAP, jak zbudować system monitoringu IT, jak przygotować się do wirtualizacji zasobów, jak dbać o bezpieczeństwo systemów i danych, jak planować upgrade’y SAP… Szczególnie w obszarze SAP Basis prezentacje są przygotowane tak, by dawać konkretne wskazówki, przydatne w administracji systemem i firmową architekturą IT.
Webinary poświęcone nowościom produktowym w ofercie SAP, np. platformie SAP HANA czy SAP Cloud for Customers, gromadzą menedżerów chcących trzymać rękę na pulsie i mieć dobre rozeznanie i inspirację, w jakim kierunku należy planować rozwój firmowych systemów. Dla wielu firm webinar BCC jest pierwszą okazją do zobaczenia „na żywo” nowego produktu w ofercie SAP.
Trzecia grupa tematów, która cieszy się dużą frekwencją, to prezentacje konkretnych rozwiązań i usług z oferty BCC, których celem są drobne i większe usprawnienia – często łatwe i szybkie w implementacji, a bezpośrednio przekładające się na komfort i wydajność codziennej pracy. Wśród nich są rozwiązania z oferty BCC EXTRA, czyli autorskie rozszerzenia standardu SAP, jak na przykład EasyInput, Payroll Auditor czy BCC EmployeeCostPlanner do planowania kosztów osobowych w SAP. Pokazujemy też autorskie produkty powstałe w ramach BCC Software Factory, w tym BCC ECM oraz portal samoobsługi pracowniczej BeeOffice, służący m.in. do rozliczania delegacji, planowania i rozliczania urlopów czy kontroli firmowych zakupów.
„Zainteresowanie poszczególnymi prezentacjami – zwłaszcza jeśli chodzi o linię produktów BCC EXTRA – traktujemy jako badanie potrzeb naszych klientów. To cenne źródło informacji, w jakich kierunkach rozwijać naszą ofertę produktową, w które rozwiązania inwestować i jakie kompetencje rozwijać. Dowiadujemy się również, w których obszarach biznesu nowe narzędzia są najbardziej oczekiwane” – podkreśla Piotr Brzoskowski, Dyrektor Konsultingu i Serwisu Aplikacyjnego w BCC.
Obejrzyj webinary BCC DemoRoom na kanale BCC w YouTube: www.youtube.com/bccgrouptv
Ponad 30 nagrań prezentacji. Wśród nich m.in.:
– BeeOffice, czyli jak zwiększyć wydajność centrum usług wspólnych
– Bezpieczeństwo IT – problemy i wyzwania, z jakimi mierzą się polskie firmy
– Czas na migrację na SAP HANA – wyzwania doświadczenia korzyści
– EasyBanking: Bezpieczny e-banking online w SAP
– SAP Cloud for Customer – nowy CRM od SAP dostępny w chmurze
– Serwis aplikacyjny SAP – jak efektywnie korzystać z systemu SAP
Inne ważne adresy:
– aktualne informacje o planowanych i zrealizowanych prezentacjach DemoRoom: www.bcc.com.pl/demoroom
– rejestracja w bazie odbiorców newslettera BCC: www.bcc.com.pl/akademiaLB
Jak prezentujemy
BCC DemoRoom to przede wszystkim webinary, choć odbyło się także kilka spotkań bezpośrednich, w warszawskim biurze BCC.
„Doświadczenie, a także sugestie uczestników skłoniły nas do częstszego proponowania formuły online. Łatwiej w napiętym grafiku znaleźć godzinkę na udział w webinarze niż poświęcić pół dnia na tradycyjne spotkanie. To pozwala także na uczestnictwo w prezentacji większej liczby osób z danej firmy. Zauważyliśmy też, że często obecność przedstawiciela klienta na DemoRoomie to forma rozpoznania tematu, zasięgnięcia informacji o produkcie. Zachęcamy klientów do takiego podejścia. Jeśli architekt IT po prezentacji oceni, że narzędzie będzie przydatne w firmie, możemy zaproponować dedykowaną prezentacje dla szerszego grona, skrojoną pod konkretne potrzeby czy w oparciu o procesy klienta” – mówi Aleksandra Borucka z Zespołu Marketingu Grupy BCC, koordynująca inicjatywę BCC DemoRoom.
Dodatkową zaletą webinarów jest także możliwość powrotu do prezentacji i np. przekazania wiedzy innej osobie w firmie. Większość prezentacji jest dostępna na kanale firmowym BCC w serwisie www.youtube.com.
Kogo zapraszamy
O kolejnych edycjach DemoRoom informujemy w comiesięcznym newsletterze BCC, wysyłanym do ponad 7,3 tys. odbiorców. Aby zostać jego abonentem, wystarczy zapisać się na stronie www.bcc.com.pl. Agenda planowanych spotkań (a także spis tych zrealizowanych, wraz z odsyłaczami do nagrań) jest dostępna na www.bcc.com.pl/demoroom.
Cykliczne zaproszenie (drogą mejlową) kierujemy także do decydentów i osób chcących poszerzać swoją wiedzę w największych polskich firmach, korzystających z systemów SAP i usług BCC.
Liczba osób zainteresowanych otrzymywaniem powiadomień o kolejnych spotkaniach stale rośnie. Jak dodaje Aleksandra Borucka: „Szczególnie cieszy nas wirusowe rozprzestrzenianie się informacji o BCC DemoRoom. Zdarza się, że nasz e-mail z zaproszeniem jest przesyłany dalej kolejnym osobom, w kolejnych działach firmy i wreszcie wraca do nas z prośbą o dołączenie nowych uczestników do listy adresatów powiadomień”.
– 70 – spotkań i webinarów
– 820 – uczestników
– ponad 7300 – odbiorców newslettera BCC
…I reszta świata
W sezonie 2014/2015 wyszliśmy z inicjatywą BCC DemoRoom poza granice naszego kraju. Obecnie – w formie webinarów – prowadzimy także prezentacje dla naszych klientów zagranicznych – po angielsku i niemiecku.
Tematyka – oprócz zagadnień prezentowanych polskim klientom – została poszerzona o zagadnienia prowadzenia projektów w środowisku międzynarodowym.
„Prowadząc prezentację o specyfice rolloutów do zagranicznych oddziałów, dedykowaną dla klientów niemieckojęzycznych, oparłam się na naszych wieloletnich doświadczeniach w tego typu projektach. Szczególną uwagę zwracałam na znaczenie analizy Fit & Gap, sposoby radzenia sobie z lokalną specyfiką prawną oraz różnicami kulturowymi” – mówi Beata Niemic-Siwek, Kierownik Projektu w BCC.
„Co ciekawe – w webinarach prowadzonych po angielsku i niemiecku nierzadko biorą udział Polacy, pracownicy lokalnych oddziałów korporacji, którzy później dzielą się uzyskanymi informacjami ze swoimi kolegami z centrali” – dodaje Aleksandra Borucka.
Plany na przyszły sezon
Trzeci sezon BCC DemoRoom rozpocznie się jesienią 2015 r., po wakacyjnej przerwie. Ale rekrutację tematów” prowadzimy w sposób ciągły i mamy już kilka pomysłów na kolejne webinary. Na pewno odbędą się prezentacje rozwiązania Hybris i poświęcone nowościom produktowym z rodziny Business Intelligence. Podobnie jak rok temu, plany BCC DemoRoom na nowy sezon w dużej mierze zostaną oparte na sugestiach uczestników – zarówno jeśli chodzi o interesujące ich tematy prezentacji, jak i stronę organizacyjną. Latem zostanie przeprowadzone badanie ankietowe opinii i preferencji i podobnie jak rok temu wykorzystamy uzyskane wskazówki.
Autorskie pomysły klientów
Oprócz przygotowywanej w BCC agendy spotkań, jesteśmy także gotowi, by przygotować webinar dedykowany, na „zamówiony” przez Państwa temat, dla wybranej grupy pracowników, w dogodnym terminie. Zaletą dla uczestników będzie dobre sprofilowanie prezentacji, np. z zgodnie z wymaganiami konkretnej branży, modelu biznesowego czy zainteresowań użytkowników. Tematyka takich spotkań może być dowolna, np. prezentacja wybranych rozwiązań z oferty BCC EXTRA.
– nie otrzymujesz jeszcze powiadomień o planowanych webinarach BCC DemoRoom,
– masz pomysł na temat webinaru, w którym chętnie wziąłbyś udział,
– chcesz zamówić dedykowaną prezentację na wybrany temat,
– chcesz, by Twoi koledzy i współpracownicy otrzymywali zaproszenia.
skontaktuj się: aleksandra.borucka@all-for-one.com