Sukcesem zakończył się zrealizowany przez BCC pierwszy etap wdrożenia systemu SAP CRM w Wolters Kluwer Polska, wiodącej firmie na polskim rynku informacji prawnej.
Od 15 października 2008 r. ponad 200 pracowników Wolters Kluwer Polska (WKP) korzysta z nowego narzędzia wspomagającego zarządzanie relacjami z ponad 200 000 klientów wydawnictwa. Prowadzone przez BCC wdrożenie to jeden z największych projektów tego typu w Polsce. Projekt został podzielony na dwa etapy. W zakresie zakończonej już pierwszej części wdrożenia, która trwała niemal rok, znalazły się funkcjonalności obejmujące zarządzanie klientami i kontaktami, obsługę procesów sprzedażowych oraz wdrożenie hurtowni danych.
O skali przedsięwzięcia świadczy m. in. migracja ponad 4 milionów rekordów z systemów spadkowych, przeprowadzona przez konsultantów BCC. SAP CRM został zintegrowany z użytkowanym w WKP systemem SAP ERP, a także z aplikacją archiwizującą dokumenty papierowe, w tym zamówienia klientów. Grupa blisko 20 zaawansowanych raportów, wykorzystujących hurtownię danych SAP BW, pozwala na analizę danych rejestrowanych w SAP CRM.
„Uruchomienie tak krytycznego z punktu widzenia obsługi klienta systemu przebiegło bez większych perturbacji, chociaż bywały momenty wymagające odważnych decyzji i szybkich działań.” – mówi Paweł Wójcik, Dyrektor ds. Logistyki i Produkcji oraz kierownik projektu SAP CRM ze strony WKP.
„Zamodelowana w SAP CRM kartoteka klienta stała się podstawowym narzędziem pracy osób zaangażowanych we współpracę z klientami. Dzięki niej nasi pracownicy mogą tworzyć zindywidualizowane oferty, które lepiej odpowiadają potrzebom naszych odbiorców, a wydawnictwu pozwalają generować większe przychody. Dzięki SAP CRM podnosimy więc jakość obsługi i usprawniamy procesy wewnętrzne, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu rentowności sprzedaży” –podsumowuje Grzegorz Olszewski, Dyrektor CRM i Analiz Rynkowych Wolters Kluwer Polska, będący Kierownikiem Zespołu Roboczego.
W zakres drugiego etapu projektu, który trwa, wchodzi obsługa procesów marketingowych oraz wprowadzenie CIC (Customer Interaction Center). Moduł marketingowy będzie wspomagał definiowanie grup docelowych, przygotowywanie i organizację kampanii marketingowych, a także kontrolę ich efektywności.
Projekt SAP CRM w WKP należy do największych przedsięwzięć SAP CRM w Polsce. Pierwsze wdrożenie tego rozwiązania na dużą skalę, również wspierane przez firmę BCC, zostało przeprowadzone w Grupie Żywiec. BCC posiada tytuł Partnera Eksperta SAP w dziedzinie SAP CRM.
Wolters Kluwer Polska jest częścią międzynarodowego koncernu wydawniczego Wolters Kluwer. Na rynku polskim jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych. Niezmiennie od wielu lat wydaje produkty najwyższej jakości. Obecnie pod markami ABC, LEX i Oficyna wydawane są produkty elektroniczne, książki i czasopisma. W ofercie wydawnictwa znajdują się również szkolenia i konferencje. Więcej: www.wolterskluwer.pl
Wolters Kluwer jest globalną i wiodąca firmą wydawniczą i dostawcą usług informacyjnych. Zapewnia swoje usługi i produkty profesjonalistom w sektorach : zdrowia, podatków, księgowości, usług finansowych, firm, prawa oraz organów regulacyjnych.
Wolters Kluwer osiąga roczne przychody (2007) w wysokości 3,4 miliarda euro (4.8 miliarda dolarów), prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej oraz regionie Azji i Pacyfiku, zatrudnia około 19 544 osób na całym świecie. Centrala Wolters Kluwer znajduje się w Amsterdamie, Holandia. Więcej informacji o pozycji rynkowej, klientach, markach i organizacji na stronie www.wolterskluwer.com