TNS OBOP, wiodąca na polskim rynku firma badawcza, przeprowadziła na zlecenie BCC badanie satysfakcji klientów, korzystających z usług outsourcingowych i serwisowych SAP.
Badanie miało na celu określenie poziomu satysfakcji klientów oraz ocenę jakości usług outsourcingowych BCC. Ankieterzy TNS OBOP przeprowadzili wywiady z przedstawicielami wszystkich firm, które korzystają z usług serwisowych BCC. Respondentami były osoby decydujące o zakupie usług serwisowych i outsourcingowych w zakresie rozwiązań SAP – głównie menedżerowie IT.
Ankiety zostały przeprowadzone metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview) od 23 marca do 5 kwietnia br. Zakres wywiadów obejmował zarówno ogólną ocenę współpracy z Działem Usług Outsourcingowych (DUO) BCC, jak i ocenę poszczególnych usług outsourcingowych. Respondenci oceniali jakość usług pełnego outsourcingu SAP, outsourcingu administracji SAP, zdalnego wsparcia administracji SAP, a także serwisu aplikacyjnego SAP (wsparcia użytkowników systemu) w obszarach: finansów i kontrolingu, logistyki oraz kadr i płac.
Niemal wszyscy klienci (92%) pozytywnie ocenili całokształt współpracy z firmą BCC w zakresie usług outsourcingowych. Ankietowani oceniali też poszczególne aspekty świadczenia usług. Wszyscy respondenci wyrazili zadowolenie z komunikacji z konsultantami BCC oraz z ich skuteczności w rozwiązywaniu problemów. 92% klientów oceniło pozytywnie zaangażowanie konsultantów, a 76% doceniło reagowanie na dodatkowe zapytania, nieobjęte umową serwisową.
„W ramach ciągłego doskonalenia oferty BCC w zakresie outsourcingu SAP postanowiliśmy poddać się ocenie najbardziej wiarygodnych ekspertów – naszych Klientów – przy wsparciu niezależnej instytucji. Cieszymy się niezmiernie z pozytywnych ocen, które nam przyznali. Jeszcze cenniejsze są dla nas zasygnalizowane w badaniu uwagi krytyczne. One pomogą nam zidentyfikować obszary, w których należy poprawić jakość naszej pracy.” – komentuje Waldemar Sokołowski, Dyrektor ds. Usług Outsourcingowych BCC.
BCC to pierwsza firma na polskim rynku usług outsourcingowych SAP, która poinformowała o wynikach badania satysfakcji klientów przeprowadzonego przez niezależną instytucję badawczą. Poznańska spółka posiada certyfikat Centrum Kompetencyjnego SAP, uprawniający do świadczenia usług serwisowych dla Klientów bezpośrednio przez organizację serwisową BCC. Firma świadczy usługi outsourcingowe SAP od 1999 roku – pierwszym klientem BCC w tym zakresie był Zespół Elektrociepłowni Bydgoszcz. Obecnie z usług outsourcingowych BCC korzysta ponad 20 firm, m.in. Elite Cafe, Grupa Metro, Kopernik, Nordzucker, Opoczno, Orkla Press. W ramach rozszerzenia oferty usług BCC buduje centrum outsourcingowe w Nickel Technology Park Poznań. Otwarcie nowego obiektu planowane jest na wrzesień br.
TNS OBOP jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej TNS. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). W roku 2005 TNS OBOP osiągnął obrót ponad 32 mln PLN.
TNS zajmuje się dostarczaniem kompleksowej informacji o rynku:
- jest największą na świecie firmą realizującą badania oraz analizy dostosowane do potrzeb klientów,
- jest wiodącym dostawcą badań społeczno-politycznych,
- posiada długoletnie doświadczenie w dziedzinie realizacji paneli konsumenckich, a także pomiaru wielkości audytorium telewizyjnego (telemetria) oraz monitoringu reklam
TNS działa w ramach globalnej sieci obejmującej swym zasięgiem 70 krajów, co umożliwia dostarczanie w spójny sposób, na bieżąco aktualizowanych, wysokiej jakości informacji i analiz. Pracowników TNS wyróżnia innowacyjny sposób myślenia oraz wysoki poziom obsługi klientów zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Na co dzień łączą specjalistyczną wiedzę sektorową z wiedzą z dziedziny rozwoju nowych produktów, badań motywacji, badań marki i reklamy oraz zarządzania wartością firmy (stakeholder management) po to, by dostarczać klientom rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Strategicznym celem TNS jest pozycjonowanie firmy jako światowego lidera w dostarczaniu klientom dogłębnej wiedzy i informacji, stanowiącej dla nich wartość dodaną i mającej wspomagać ich w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. Więcej informacji: www.tns-global.pl