Wiodący producent kabli i przewodów w Europie wspólnie z BCC realizuje kompleksowy przegląd łańcucha dostaw w oparciu o metodykę SCOR. Celem projektu jest wypracowanie nowej koncepcji funkcjonowania firmy, docelowo wspieranej przez rozwiązania SAP.
Przegląd łańcucha dostaw polega na identyfikacji przebiegu procesów logistycznych, stworzeniu mapy przepływu materiałów i informacji, porównaniu danych o efektywności firmy ze wzorcowymi wskaźnikami benchmarkingowymi światowych liderów w danej branży oraz wykorzystaniu najlepszych praktyk biznesowych do stworzenia modelu docelowego.
Podstawą metodyki, stosowanej przez BCC w TELE-FONIKA Kable SA, jest model referencyjny SCOR (Supply Chain Operations Reference model) – efekt doświadczeń Supply Chain Council – globalnej organizacji zajmującej się ustanawianiem i popularyzacją najlepszych standardów w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
„SCOR jest metodyką powszechnie stosowaną w projektach reorganizacji procesów logistycznych przez liderów światowego rynku – powiedział Bartłomiej Zgryzek, Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych, TELE-FONIKA Kable SA. – Oczekujemy, że połączenie światowych standardów z wieloletnimi doświadczeniami BCC w optymalizacji działania firm przemysłowych w Polsce, pozwoli wypracować efektywny model funkcjonowania firmy, umacniający naszą pozycję konkurencyjną na rynku europejskim.”
Piotr Celmer, Dyrektor IT TELE-FONIKA Kable SA ocenia: „Projekt przeglądu łańcucha dostaw pokazuje ścisły związek sfery biznesowej i informatyki. Zgodnie z założeniami metodyki SCOR przedsięwzięcie jest skoncentrowane na poprawie biznesu. Jednocześnie, realizacja projektu przez konsultantów BCC z dużym doświadczeniem we wdrożeniach SAP, gwarantuje nam, że wypracowane założenia biznesowe będzie można łatwo przełożyć na język rozwiązań informatycznych.”
Przegląd łańcucha dostaw dotyczy szeroko pojętej logistyki producenta kabli. Marek Karwacki, Kierownik Projektu ze strony TELE-FONIKA Kable SA, komentuje: „Pracujemy nad optymalizacją całego cyklu planowania, uwzględniającego zarówno otoczenie zewnętrzne – zatem współpraca w ramach łańcucha dostaw z dostawcami i odbiorcami – jak i procesy wewnętrzne, jak zarządzanie zapasami. Efektem projektu będą m.in. nowa struktura organizacji planowania, obejmująca wszystkie obszary związane z realizacją i obsługą zamówień naszych klientów, a także ujednolicenie zasad działania poszczególnych jednostek organizacyjnych firmy TELE-FONIKA Kable S.A., które wpłyną na poprawę oraz doskonalenie działań produkcyjnych i handlowych”.
„Zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązań SAP, bo konkurując na światowym rynku musimy stale podnosić efektywność zarządzania. Spodziewamy się, że dzięki projektowi realizowanemu przez BCC przyszłe korzyści z wdrożenia SAP będą większe, bo rozwiązanie informatyczne będzie wspierało nowy, lepszy model biznesu” – podsumowuje Bartłomiej Zgryzek.