Sokołów SA jest pierwszą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, która uruchomiła aplikacje SAP Business Suite na platformie SAP HANA. Dzięki migracji do technologii in-memory spółka wielokrotnie przyspieszyła procesy transakcyjne i analityczne, a także zoptymalizowała koszty utrzymania infrastruktury IT.
Sokołów SA, lider polskiej branży spożywczej i wiodący producent mięsa w Polsce, jest pierwszym przedsiębiorstwem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, które uruchomiło oprogramowanie SAP Business Suite na platformie SAP HANA. O zakończeniu wdrożenia w Sokołów SA poinformowały firmy BCC, główny partner wdrożeniowy Sokołowa, oraz SAP Polska, którego konsultanci wspierali wdrożenie.
Celem projektu migracji na SAP HANA w Sokołów SA było uproszczenie zarządzania, zoptymalizowanie kosztów utrzymania infrastruktury IT oraz wielokrotne przyspieszenie procesów przetwarzania danych transakcyjnych i analitycznych. Sokołów SA dokonał tego poprzez migrację aplikacji biznesowych SAP Business Suite i hurtowni danych SAP Business Warehouse (SAP BW) na platformę SAP HANA. Szeroko zakrojony projekt migracji obejmował całość procesów transakcyjnych i analitycznych, wspieranych aplikacjami SAP, a także obszar integracji procesów w połączeniu z portalem pracowniczym.
„Zastosowanie innowacyjnej technologii in-memory pozwala nam znacznie wydajniej i wygodniej pracować z systemami SAP, z których korzystamy od lat, jest to zupełnie nowa jakość w korzystaniu z aplikacji biznesowych” – powiedział Bogdan Biłas, dyrektor spółki ds. informatyki Sokołów SA. „Szybsze przetwarzanie transakcyjne, błyskawiczny dostęp do danych oraz skrócenie czasu odpowiedzi systemów pozwala nam nie tylko działać sprawniej w obszarze IT, ale przede wszystkim uwalniać zasoby, aby skuteczniej budować konkurencyjność Sokołów SA na rynku polskim i europejskim”.
„Gratulujemy firmie Sokołów SA wyboru najnowszych rozwiązań SAP i sukcesu pionierskiego wdrożenia SAP Business Suite na platformie SAP HANA. Ten projekt wyznacza nowe standardy wykorzystania technologii in-memory w naszej części Europy” – powiedziała Kinga Piecuch, prezes SAP Polska. „Jestem przekonana, że SAP HANA pozwoli firmie Sokołów wzmacniać pozycję rynkową i rozwijać nowe, coraz efektywniejsze procesy biznesowe”.
„Migracja środowisk SAP na platformę SAP HANA to jeden z najbardziej innowacyjnych projektów, zrealizowanych przez BCC w ostatnich latach. Sukces wdrożenia w Sokołowie potwierdza, że dzięki SAP HANA polskie przedsiębiorstwa mogą osiągnąć wyraźny postęp w wykorzystaniu narzędzi IT w zakresie planowania i analizy danych biznesowych” – skomentował Andrzej Moskalik, Dyrektor ds. Współpracy z Klientami w BCC.
Sokołów SA przyspiesza raportowanie i upraszcza infrastrukturę
Platforma SAP HANA może pełnić funkcje zarówno platformy analitycznej, jak i systemu bazodanowego, wykorzystując w tym celu technologię in-memory do przetwarzania gigantycznych wolumenów danych w czasie rzeczywistym. Tak dzieje się obecnie w Sokołów SA. Po migracji SAP Business Warehouse (SAP BW) i SAP Business Suite na platformę SAP HANA prędkość ładowania danych i planowania wzrosła dziesięciokrotnie, a raportowania z poziomu SAP BW ponad stukrotnie. Jeszcze szybciej generowane są raporty bezpośrednio z SAP Business Suite, gdzie wydajność wzrosła tysiąckrotnie.
Radykalnemu podniesieniu wydajności hurtowni danych i aplikacji biznesowych na SAP HANA towarzyszyło równie znaczące uproszczenie oraz obniżenie całkowitych kosztów utrzymania infrastruktury IT. Wcześniejsza baza danych mieściła około 2,5 TB, zaś po migracji do SAP HANA została skompresowana do mniej niż 600 GB. Jednocześnie wprowadzono możliwość raportowania bezpośrednio z poziomu SAP HANA, eliminując konieczność tworzenia indeksów do tabel klastrowych. Docelowo SAP HANA ma zastąpić tradycyjne bazy danych, stosowane do tej pory przez Sokołów SA pod SAP Business Suite.
Komfort i wydajność pracy w SAP Business Suite i aplikacjach analitycznych
Większa prostota i wydajność aplikacji SAP, opartych na SAP HANA, zaprocentowały szeregiem dalszych korzyści. Szybszy dostęp do rzeczywistych danych przekłada się na wyższy komfort oraz lepszą jakość pracy zarówno analityków biznesowych, jak i pozostałych pracowników, którzy wykorzystują aplikacje SAP Business Suite przy zarządzaniu m.in. finansami, księgowością, zaopatrzeniem czy obsługą klienta. I jedni, i drudzy mogą też tworzyć raporty biznesowe – w tym raporty ad-hoc na dowolnym poziomie zagregowania i bez konieczności angażowania działu IT.
„W porównaniu z wcześniejszym modelem biznesowym to jakościowa zmiana. Informatycy nie muszą już optymalizować wydajności pracy systemów transakcyjnych i analitycznych, kiedy tylko pojawia się konieczność wygenerowania rozbudowanych i szczegółowych raportów” – dodaje Krzysztof Siwiec, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w BCC. „Technologia SAP, którą zastosowaliśmy w Sokołowie, jest uproszczona i wydajniejsza. Dzięki temu pracownicy Sokołowa mogą w większym stopniu wykorzystywać aplikacje do samoobsługi pracowniczej, zredukowano też nakłady administracyjne na optymalizację procesów raportowania”.
Bez obawy o utratę wydajności infrastruktury IT pracownicy Sokołów SA mogą teraz efektywniej korzystać z rozwiązań SAP, takich jak SAP ERP czy SAP Business Objects, przeprowadzać kilkadziesiąt dodatkowych transakcji, zwiększać liczbę widoków analitycznych i sprawnie posługiwać się nowo wdrożonymi narzędziami: SAP Business Planning and Consolidation, SAP Accounting oraz SAP Cash Management. Zasilane przez SAP HANA aplikacje wspomagają swoich użytkowników w obszarze planowania i budżetowania, zarządzania danymi finansowo-księgowymi oraz kontrolowania i prognozowania przepływu środków pieniężnych w czasie rzeczywistym.