Sika Poland, część koncernu Sika, korzysta z korporacyjnych rozwiązań SAP ERP. Projekt został zrealizowany przy wsparciu BCC, a obecnie firma korzysta z usługi wsparcia użytkowników SAP przez konsultantów serwisowych BCC.
Zakończony w styczniu br. projekt polegał na przeniesieniu rozwiązań SAP ze szwajcarskiej centrali do polskiej spółki grupy oraz dostosowaniu do jej specyficznych potrzeb. Wsparcie BCC dotyczyło szerokiego zakresu funkcjonalnego SAP ERP: finansów, sprzedaży i dystrybucji oraz gospodarki materiałowej i planowania produkcji.
Projekt był częścią programu rolloutów, którego celem jest objęcie korporacyjnym rozwiązaniem SAP ERP spółek Grupy Sika w Europie, Na Bliskim Wschodzie, Azji oraz Północnej Ameryce. W przedsięwzięciu uczestniczyli konsultanci SAP ze spółki Sika Informationssysteme AG, pracownicy polskiego oddziału koncernu oraz specjaliści BCC.
Przygotowane przez BCC rozwiązanie pozostaje w ścisłej zgodności z korporacyjnym wzorcem systemu SAP Alliance. Zespół projektowy złożony z konsultantów BCC, pracowników Sika Poland oraz specjalistów IT Grupy Sika wykonał prace zgodnie z założonym zakresem i terminem.
Od kwietnia BCC świadczy dla Sika Poland usługę serwisu aplikacyjnego SAP w zakresie FI, SD, MM, PP. W ramach tego kontraktu specjaliści BCC udzielają pracownikom firmy Sika Poland zdalnej pomocy w rozwiązywaniu problemów pojawiających się przy codziennej pracy z systemem SAP.
Grupa Sika to jeden ze światowych liderów na rynku specjalistycznych produktów chemicznych do klejenia, uszczelniania, tłumienia, wzmacniania i ochrony w budownictwie oraz przemyśle. Firma posiada oddziały w 93 krajach na całym świecie i produkuje w ponad 160 fabrykach. W 2014 r. około 17 tys. pracowników wygenerowało roczną sprzedaż na poziomie 5,6 mld CHF.