Sanitec Koło, największy polski producent wyposażenia łazienek, usprawnia współpracę z partnerami biznesowymi i redukuje koszty komunikacji dzięki wykorzystaniu EDI – elektronicznej wymiany danych. Przedsięwzięcie połączenia rozwiązań SAP, użytkowanych przez Sanitec, z systemami dostawców i odbiorców firmy, prowadzi BCC.
W październiku br. zostało uruchomione połączenie Sanitecu z pierwszym z odbiorców. Komunikaty elektroniczne zastąpiły przepływ dokumentów papierowych (zamówienie, potwierdzenie zamówienia, faktura), co przyspiesza przekazywanie informacji, zmniejsza pracochłonność i możliwość pomyłek przy ręcznym przepisywaniu danych. Przychodzące zamówienia wywołują proces workflow w systemie SAP. Jego przebieg może być zróżnicowany zależnie od nadawcy i typu dokumentu (np. zamówienie zwykłe lub pilne).
Składnia komunikatów elektronicznych odpowiada standardowi EDIFACT, lecz do ich zapisu wybrano format XML. Powszechna dostępność narzędzi informatycznych obsługujących XML powoduje, że dostawcy i odbiorcy Sanitecu coraz częściej wskazują go jako preferowany format wymiany danych.
Wdrożenie EDI – kontynuowane dla kolejnych partnerów biznesowych – jest pierwszym z serii projektów B2B trwających lub zaplanowanych w Sanitec Koło. Obecnie dobiega końca projekt "Kontrola dostępność towarów" (ang. available to promise). Odbiorcy uzyskają dostęp do wybranych danych z aplikacji SAP Sanitecu, poprzez strony internetowe firmy.
Dzięki architekturze opartej na SAP Business Connector, wszystkie formaty danych i rodzaje połączeń (EDI oraz praca dialogowa) są obsługiwane przez jeden serwer komunikacyjny. Rozwiązania B2B Sanitecu objęte są pełnym outsourcingiem; serwer SAP Business Connector działa pod opieką administratorów w serwerowni BCC.
Czołowy polski producent wyrobów wyposażenia łazienek, należący do międzynarodowej grupy Sanitec. Pod wspólną marką KOŁO sprzedawane są: ceramika łazienkowa, wanny i brodziki akrylowe, wanny z hydromasażem, kabiny prysznicowe, wyposażenie łazienek dla niepełnosprawnych.