W połowie lutego PTC, jako pierwsza firma w Polsce, udostępniła portal rekrutacyjny, zbudowany w oparciu o innowacyjne rozwiązanie SAP E-Recruiting. Projekt był wspierany przez BCC.
PTC, operator sieci komórkowych Era i Heyah, prowadzi wiele procesów rekrutacyjnych, co wiąże się z koniecznością obsługi ok. 40 000 aplikacji od kandydatów rocznie. Tak ogromna skala tego procesu wymagała usprawnienia zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.
Od dłuższego czasu można zaobserwować rosnące zapotrzebowanie na wykorzystanie Internetu w procesie rekrutacji. Jest to wygodne nie tylko dla kandydata, ale przede wszystkim dla firmy, która nie musi przetwarzać dużej ilości dokumentów papierowych. Szukając odpowiedzi na te potrzeby w PTC zdecydowano się na wdrożenie najnowocześniejszego w Polsce systemu, który z jednej strony pozwala na szybszy kontakt z kandydatami, a z drugiej odciąża pracowników od rutynowych czynności.
SAP E-Recruiting swoją funkcjonalnością obsługuje cały proces rekrutacji zaczynając od tworzenia i zatwierdzenia wniosku rekrutacyjnego, przeprowadzenia procesu publikacji ogłoszenia i zbierania ofert kandydatów, poprzez ich ocenę i wymianę informacji z nimi, aż po sam wybór. Dodatkowo SAP E-Recruiting zawiera funkcjonalność umożliwiającą zarządzanie bazą talentów – która w PTC nazywa się „Baza Kandydatów ERA” – czyli potencjalnych kandydatów do zatrudnienia.
Korzyści z wdrożenia widać już w pierwszych dniach po uruchomieniu systemu. „W Bazie Kandydatów ERA zarejestrowało się kilkaset osób, z którymi możemy utrzymywać długofalowy kontakt i błyskawicznie przeszukiwać bazę danych w celu znalezienia odpowiedniego kandydata do pracy. Został przyspieszony również proces publikacji ogłoszenia. Od momentu wystawienia zlecenia rekrutacyjnego, przez jego akceptację, do publikacji na stronie www.era.pl mijają czasem zaledwie 1-2 godziny” – opowiada Anna Dobieszewska, Kierownik Działu Rozwoju Personelu.
System jest dostępny przez przeglądarkę internetową, która jest podstawowym interfejsem osoby rekrutującej oraz kandydata zewnętrznego i wewnętrznego. Kandydaci mają możliwość wyszukiwania ogłoszeń, a następnie składania swoich aplikacji na wybrane stanowisko. Osoba rekrutująca określa, jakie informacje są istotne w kontekście wybranego wakatu, np. jakie kwalifikacje, wykształcenie, predyspozycje powinien posiadać potencjalny pracownik. Kandydat może także umieszczać załączniki z dokładniejszym opisem swojego profilu. Całość przepływu informacji zawarta jest w systemie informatycznym, co redukuje praktycznie do zera konieczność użycia dokumentów papierowych.
Prace nad rozwiązaniem toczyły się od początku stycznia 2006. Niemal rok później, w grudniu 2006 rozwiązanie zostało udostępnione do celów rekrutacji wewnętrznej, a w połowie lutego br. PTC udostępniła rozwiązanie kandydatom spoza firmy.
Od strony IT rozwiązanie E-Recruiting powiązanie jest z innymi obszarami SAP: mySAP HR (m.in. struktura organizacyjna firmy), z SAP NetWeaver Portal. „W trakcie projektu szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo technologiczne rozwiązania, ponieważ kandydaci korzystają z tego samego systemu, co managerowie PTC składający i zatwierdzający zlecenia rekrutacyjne” – powiedział Piotr Jeleniewski, kierownik projektu ze strony PTC.
Bardzo ważną częścią projektu była integracja z systemem Tytan, który służy w PTC do elektronicznego zatwierdzania różnego rodzaju wniosków. System Tytan udostępnia dla osób decyzyjnych w PTC kilkadziesiąt wniosków elektronicznych, SAP E-Recruiting jest pierwszym systemem SAP, który znalazł się w Tytanie. „Taka integracja pozwala managerom firmy na zatwierdzanie wniosków pochodzących z różnych systemów z jednego miejsca w Portalu Korporacyjnym” – opowiada Paweł Ciborowski, kierownik projektu Tytan w PTC.
Rozwiązanie jest dostepne na stronie www.era.pl