Firmy BCC, IMG i SAP poinformowały o sukcesie migracji rozwiązania ERP do systemu SAP R/3 Enterprise w firmie Polkomtel SA. Nowa wersja systemu pozwala znacznie rozszerzyć funkcjonalność oraz elastyczność stosowanych rozwiązań ERP w Polkomtel SA. Biorąc pod uwagę skalę projektu, zakres prac oraz liczbę zaangażowanych osób, było to największe przedsięwzięcie tego typu w Polsce.
W trakcie upgrade’u Polkomtel SA zapewnił użytkownikom elektroniczne szkolenia w zakresie kilkuset procesów realizowanych w systemach SAP. Było to pierwsze w Polsce wykorzystanie na tak dużą skalę rozwiązania SAP Tutor, będącego elementem rozwiązania e-learningowego SAP. Pozwoliło to na radykalne skrócenie procesu szkoleń oraz utworzenie dla wszystkich użytkowników systemu biblioteki aktualnych materiałów szkoleniowych w postaci elektronicznej.
W pracach, oprócz pracowników Departamentu Systemu SAP firmy Polkomtel, operatora sieci Plus GSM, uczestniczyli konsultanci z trzech firm: SAP Polska, BCC oraz IMG Polska. Zakres prac obejmował wszystkie funkcjonalności SAP wykorzystywane przez Polkomtel (m.in. z obszarów: finansów, logistyki, zarządzania kadrami, zarządzania podróżami służbowymi, zarządzania skarbcem), inne systemy SAP zintegrowane z SAP R/3 (hurtownię danych, portal korporacyjny, zarządzanie relacjami z klientami, zaopatrzenie elektroniczne, zarządzanie strategiczne organizacją) oraz funkcjonalności techniczne, takie jak systemy archiwizacji danych, a także interfejsy łączące SAP z aplikacjami zewnętrznymi.
Po ukończeniu migracji Polkomtel będzie kontynuował wiele projektów niemal we wszystkich obszarach funkcjonalnych, w których planowane jest wykorzystanie nowych funkcjonalności systemu dostępnych w wersji SAP R/3 Enterprise.
Marek Tokarski, Dyrektor Departamentu Systemu SAP w Polkomtelu, powiedział: „Upgrade systemu SAP był dla firmy jednym z najtrudniejszych projektów informatycznych w tym roku. Przygotowaliśmy się do niego bardzo starannie, ponieważ dotyczył on systemu krytycznego dla funkcjonowania firmy. Zmiany, wykonywane w wielu funkcjonalnościach jednocześnie, musiały być ściśle ze sobą skoordynowane. Konwersja dotyczyła jednej z największych baz danych wykorzystywanych przez systemy ERP w kraju, a harmonogram prac był bardzo napięty. Przedsięwzięcie było prowadzone na dużą skalę – dotyczyło ponad 1600 użytkowników, kilkuset procesów biznesowych i kilkudziesięciu lokalizacji w Polsce. Nie mogliśmy sobie pozwolić na jakiekolwiek opóźnienie w harmonogramie czy choćby chwilową niedostępność systemu dla użytkowników. Szczególnym wyzwaniem była odpowiednia komunikacja zmiany prowadzonej na tak szeroką skalę. Powodzenie tego przedsięwzięcia jest wspólnym sukcesem naszych pracowników uczestniczących w projekcie oraz współpracujących z nami konsultantów z BCC, IMG i SAP, których kompetencje i zaangażowanie stanowiły dla nas ogromne wsparcie.”