Największa firma wdrożeniowa SAP w Polsce osiągnęła w 2009 roku przychody bliskie rekordowym wynikom z 2008 r. W minionym roku BCC realizowało projekty i usługi outsourcingowe dla ponad 150 klientów z Polski i zagranicy.
Przychody netto firmy za 2009 rok wyniosły 76,3 mln zł, z czego ponad 40% to przychody z eksportu, co czyni BCC jednym z największych polskich eksporterów usług IT. Jednocześnie, został utrzymany poziom rentowności firmy.
„Po rekordowym 2008 roku, w którym nasze przychody wzrosły niemal o 60%, planowaliśmy stabilizację i utrzymanie pozycji lidera na rynku SAP. Wielu naszych Klientów, z uwagi na spowolnienie gospodarcze, wstrzymało lub odłożyło planowane wcześniej przedsięwzięcia IT. Przychody BCC za 2009 rok są zaledwie o 4% niższe od wyniku z 2008 roku. Osiągnięty rezultat uznajemy za bardzo dobry, zwłaszcza na tle naszej branży, której liczni przedstawiciele byli zmuszeni do znaczącej redukcji potencjału realizacyjnego” – powiedział Bartłomiej Buszczak, Prezes Zarządu BCC.
Wśród realizowanych przez BCC w 2009 roku przedsięwzięć SAP w Polsce były m.in. projekty w Aquanet, AstraZeneca Pharma, FM Logistics, Kulczyk Tradex, w Grupie Żywiec, AmRest, Wolters Kluwer; kompleksowe upgrade’y SAP m.in. w GlaxoSmithKline i w Grupie Volkswagen. Poza Polską, BCC odpowiadało m.in. za wdrożenie nowego rozwiązania SAP obsługującego działalność dystrybucyjną koncernu z sektora FMCG w Holandii; za rollouty SAP w Belgii, Serbii, Rumunii. Konsultanci BCC realizowali prace rozwojowe i dotyczące migracji danych dla globalnych i regionalnych centrów kompetencyjnych SAP, w ramach projektów SAP obejmujących kilkadziesiąt krajów świata.
W 2009 roku Centrum Outsourcingowe BCC rozpoczęło obsługę ponad 20 nowych kontraktów w zakresie hostingu, administracji systemami oraz serwisu aplikacyjnego SAP (wsparcia użytkowników SAP), w tym dla takich firm jak Aquanet, Decora, Hochtief, Winkhaus. Obecnie Centrum Outsourcingowe BCC obsługuje ponad 100 kontraktów SLA.
2009 rok w BCC to także nowe usługi i produkty. Rozbudowie uległa oferta Centrum Outsourcingowego BCC, m.in. o outsourcing sieci WAN. BCC udostępniło też nowe, autorskie rozszerzenia standardu SAP (oferta BCC EXTRA) – m.in. Single Customer View oraz e-Deklaracje w SAP HR. W 2009 r. BCC rozpoczęło stosowanie udoskonalonej metodyki wdrożeniowej – Go Forward, uwzględniającej m.in. zaangażowanie w prace wdrożeniowe organizacji serwisowej BCC, pracującej zgodnie ze standardami ITIL.
„Nasze atuty to doświadczony, największy w Polsce zespół konsultantów SAP – liczący niemal 200 osób, profesjonalne Centrum Outsourcingowe i światowe standardy pracy. To pozwala nam zapewnić najbardziej wymagającym klientom wsparcie dla pełnego cyklu życia rozwiązań SAP w firmie, od wdrożenia, przez utrzymanie i wsparcie w codziennym użytkowaniu, po ich rozwój” – mówi Andrzej Moskalik, Dyrektor ds. Współpracy z Klientami BCC.