Od kwietnia br. producent Tyskiego i Lecha korzysta z przygotowanego wspólnie z BCC rozwiązania Wallet. Nowa funkcjonalność wspiera menedżerów finansów i marketingu w efektywnym wydatkowaniu środków na marketing.
Wallet kompleksowo wspiera proces planowania inwestycji w marketing i zarządzania budżetami oraz umożliwia kontrolę skuteczności działań promocyjnych. Wallet jest autorskim rozwiązaniem przygotowanym w SAP specjalnie na potrzeby Kompanii Piwowarskiej.
„System Wallet to wielowymiarowa platforma informacyjna, umożliwiająca planowanie, monitoring oraz raportowanie wydatków marketingowych przez pryzmat nakładów oraz związanych z nimi efektów. Fakt posiadania pełnej informacji w jednym miejscu jest dużym ułatwieniem warsztatu pracy wielu naszych działów. Umożliwia spojrzenie w przeszłość działań marketingowych, teraźniejszość – poprzez planowanie bieżących aktywności, oraz po zakończeniu określonego działania w przyszłości – weryfikację efektów w stosunku do poczynionych założeń.” – mówi Krzysztof Andrzejewski, Dyrektor Finansowy – Sprzedaż i Marketing w Kompanii Piwowarskiej.
Wallet wykorzystuje i integruje kilka różnych obszarów i rozwiązań SAP Kompanii Piwowarskiej – w tym system projektowy (SAP PS – Project System), gospodarkę materiałową (MM), hurtownię danych (SAP BW) oraz SAP NetWeaver Portal 7.0. Z punktu widzenia użytkownika kluczową rolę pełni SAP NetWeaver Portal. W portalu korporacyjnym, dostępnym przez przeglądarkę www, pracownicy Kompanii tworzą aktywności i zamówienia, zarządzają nimi oraz mają dostęp do raportów.
W trakcie prac nad rozwiązaniem użyto technologii Web Dynpro for Java, która umożliwia efektywne usuwanie usterek, dokonywanie szybkich modyfikacji istniejącej aplikacji, a także daje możliwości praktycznie nieograniczonego rozszerzania istniejącego rozwiązania.
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd’s, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku a w roku 2008 – browar w Kielcach. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2008 wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa. Więcej informacji: www.kp.pl