Fabryka Cukiernicza Kopernik usprawnia komunikację z kluczowymi odbiorcami – sieciami handlowymi – dzięki platformie elektronicznej wymiany danych (EDI) w systemie SAP. Nowe rozwiązanie funkcjonuje w modelu outsourcingu w BCC.
Od grudnia 2005 toruński producent pierników wymienia komunikaty elektroniczne z pierwszymi odbiorcami. Elektroniczne dokumenty zamówień, spływające z sieci handlowych, trafiają bezpośrednio do systemu SAP Kopernika jako zlecenia sprzedaży. Komunikacja obejmuje też przesyłanie faktur do odbiorców. Zastosowane rozwiązanie umożliwia płynne przejście przedsiębiorstwa na standardy e-faktury, zgodne z aktualnymi wymaganiami prawnymi.
Uruchomiona przez BCC w systemie SAP Kopernika platforma integracyjna EDI jest oparta na technologii integracyjnej SAP Business Connector, pozwalając na łatwe rozszerzanie rozwiązania o kolejne sieci handlowe i kolejne rodzaje komunikatów. Rozwiązanie funkcjonuje na serwerze w centrum outsourcingowym BCC. Zgodnie z podpisanym kontraktem, BCC odpowiada za administrację rozwiązaniem i prowadzi stały monitoring poprawności realizowanej komunikacji.
Przemysław Myśliwy, Członek Zarządu Kopernik SA, ocenia: "Dzięki elektronicznej wymianie danych upraszczamy i ulepszamy procesy logistyczne z najważniejszymi klientami. Outsourcing platformy EDI w BCC oznacza, że nie musimy zajmować się stroną administracyjną rozwiązania. W ramach stałej opłaty możemy oczekiwać pełnej sprawności i niezawodności komunikacji".
Fabryka Cukiernicza Kopernik SA korzysta z systemu SAP od stycznia 2005 roku w zakresie finansów i kontrolingu, zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży, oraz zarządzania personelem. Wdrożenie było prowadzone wspólnie przez konsultantów BCC i firmy 7milowy, w oparciu o prekonfigurowany system SPRINT. Wszystkie rozwiązania SAP Kopernika funkcjonują w modelu pełnego outsourcingu i są administrowane przez centrum serwisowe BCC.