Ferrero, znany producent słodyczy, wykorzystuje technologię SAP Exchange Infrastructure (SAP XI) do połączenia systemu SAP z innymi rozwiązaniami, używanymi w firmie, a także z systemami informatycznymi partnerów biznesowych. SAP XI jest komponentem platformy integracyjnej SAP NetWeaver.
Zarówno w Polsce, jak i innych krajach, Ferrero korzysta z PRISM – systemu informatycznego dedykowanego do planowania i sterowania produkcją. Uruchomione w ramach polskiego wdrożenia interfejsy są teraz modelowym rozwiązaniem do łączenia PRISM z SAP. Z SAP został zintegrowany również system, wykorzystywany przez przedstawicieli handlowych do sprawdzania stanów magazynowych oraz statusu płatności klientów. Dzięki obustronnej komunikacji, zamówienia wprowadzone przez mobilnych pracowników trafiają na bieżąco do systemu SAP.
Dla Ferrero Polska, szczególnie ważnym rozwiązaniem, zbudowanym przy pomocy technologii SAP XI, jest integracja z obsługującymi firmę zewnętrznymi operatorami logistycznymi. SAP XI pośredniczy w komunikacji między systemem SAP Ferrero a używanymi przez operatorów rozwiązaniami magazynowymi Qguar i MLS.
Współpraca z operatorami logistycznymi (Fresh Logistics – grupa Raben, oraz firma Partners) jest dla Ferrero kluczowym elementem łańcucha logistycznego, mając bardzo duży wpływ na sprawność dystrybucji produktów i terminowość obsługi klientów firmy. Partnerzy logistyczni są odpowiedzialni za dostarczanie produktów Ferrero do klientów – sieci handlowych i hurtowni. Liczba obsługiwanych w ten sposób dostaw sięga 3000.
Na podstawie generowanej z SAP informacji o planowanej sprzedaży, partnerzy odbierają i składują wyroby Ferrero w swoich centrach logistycznych. Dzięki zapewnionej przez interfejsy komunikacji, menedżerowie Ferrero znają stany magazynowe w poszczególnych lokalizacjach operatorów. Zarejestrowane w systemie SAP zamówienie trafia do operatora logistycznego, który przygotowuje wysyłkę i dokonuje dostawy do klienta.
„Zarządzanie tzw. zdecentralizowanym magazynem poprzez system SAP pozwala nam optymalizować koszty logistyki, bez utraty kontroli nad zapasami, przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi klientów” – ocenia Henryk Nowak.