Centrum Szkoleniowe BCC Edukacja oferuje nowoopracowane szkolenie z najlepszych praktyk ustalania cen (pricingu). Adresatami warsztatu są osoby odpowiedzialne za politykę cenową firm, w tym m.in. dyrektorzy sprzedaży i kierownicy marketingu.
Obecnie rola ustalania cen ewoluuje od taktycznego środka nacisku do broni strategicznej. Świadomość potencjału pricingu to pierwszy krok do zyskania przewagi konkurencyjnej. Integracja działań cenowych, mająca przełożenie na maksymalizację zysku, wymaga umiejętnego wykorzystania wiedzy naukowej z dziedzin specjalizujących się w zarządzaniu cenami oraz optymalizacji cen. Za wskazanie źródła danych odpowiedzialny jest marketing, natomiast za dostarczenie instrumentów do ich analizy – ekonometria i badania operacyjne. Stopień złożoności podejmowanych decyzji cenowych oraz konsekwencje stosowania nieefektywnej polityki cenowej, wymuszają potrzebę wspomagania się narzędziami do analizy i monitorowania cen w czasie rzeczywistym. Poprzez prezentację danych istotnych wyłącznie w procesie decyzyjnym, instrumenty zarządzania cenami pozwalają menedżerom kontrolować stopień realizacji celu, przyjętego w polityce cenowej.
Szkolenie "Doskonalenie ustalania cen" ma charakter edukacyjno-doradczy. Program realizowany jest poprzez wykłady, ćwiczenia i case study opracowane na podstawie rzeczywistych przypadków z działalności polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Trener zapewnia merytoryczne wsparcie podczas rozwiązywania zadań i problemów, dotyczących tematyki warsztatu.
Polecamy również artykuły na temat pricingu w Akademii Wiedzy BCC: