Dodatki do SAP: teraz produkty EXTRA BCC prosto z półki | All for One Poland

Dodatki do SAP: teraz produkty EXTRA BCC prosto z półki

Unikalne produkty, pozwalające niewielkim kosztem zwiększyć efektywność wykorzystania systemów SAP, BCC przygotowuje już od wielu lat. Od 2009 r. te autorskie rozszerzenia standardu systemu są oferowane pod wspólnym szyldem BCC EXTRA. Obecnie są one jeszcze łatwiej osiągalne – część z nich została przygotowana w formie gotowych dodatków do SAP „z półki”, dostępnych od ręki do wypróbowania i kupienia. O idei produktów BCC EXTRA rozmawiamy z Krzysztofem Siwcem, Menedżerem ds. Rozwoju Biznesu BCC, koordynatorem oferty.

 

Czy oferta gotowych do użycia funkcjonalności SAP nie kłóci się z ideą systemu SAP ERP – dostosowywanego w każdym aspekcie do oczekiwań i potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw?

To zupełnie różne podejścia, do zupełnie różnych zagadnień. Wdrożenie systemu czy duży rozwój funkcjonalny zawsze wymaga etapu koncepcji, specyfikacji wymagań klienta, powołania projektu. Wielkość i złożoność organizacji znajdują odbicie w czasie trwania projektu i jego kosztach. Funkcjonalności z naszej oferty BCC EXTRA to produkty gotowe, niestanowiące  alternatywy dla projektu rozwojowego. Zazwyczaj zaspokajają one potrzeby klienta w wąskim, ściśle określonym funkcjonalnie zakresie.

W jaki sposób powstają kolejne produkty w ofercie?

Rzadko rozwiązania są tworzone „od zera”, jako wymyślone produkty, które mogłyby znaleźć nabywców. Choć takie przypadki – powoływanie projektów wewnętrznych w celu opracowania komplementarnej do SAP funkcjonalności – też mają miejsce w naszej organizacji. Najczęściej produkty powstają na podstawie doświadczeń wdrożeniowych z pracy dla różnych firm. Na przykład dany klient oczekuje, że w ramach projektu wdrożenia czy rozwoju finansów SAP przygotujemy dla niego raport ułatwiający wiekowanie należności w wybranych przedziałach czasowych. W sumie dość oczywiste wymaganie w firmie obsługującej wielu klientów i częste, biorąc pod uwagę ograniczenia standardu w tym zakresie.

Know-how o zasadach budowania takich raportów, zarówno od strony biznesowej, jaki i programistycznej, gromadzimy w naszych zespołach wdrożeniowych jako tzw. lessons learned z projektów. Skoro jednak raport zaspokaja typowe potrzeby firmy o pewnym rodzaju działalności, profilu czy branży, możemy go oferować jako rozwiązanie gotowe.

Warto podkreślić, że przygotowane w technologii SAP produkty EXTRA można po zakupie dostosowywać i rozwijać w analogiczny sposób jak inne standardowe funkcjonalności SAP.

A zatem oferujemy funkcjonalności SAP „z półki”? Czym się charakteryzują te rozwiązania?

Część przygotowanych rozwiązań rzeczywiście jest dla klienta dostępna od ręki, bezpośrednio poprzez naszą stronę WWW. Zostały one opracowane jako gotowe do użycia produkty, które nie wymagają usługi wdrożenia i są uruchamiane przez klienta we własnym zakresie, na podstawie szczegółowo przygotowanych instrukcji. Na stronie znajduje się opis produktu i prezentacja jego zastosowań.

No ale nie zawsze na podstawie opisu można wywnioskować, czy narzędzie jest tym, czego szukamy. Dlatego też produkty „z półki” można wypróbować. Udostępniamy wersję próbną, tzw. trial, którą można ściągnąć ze strony BCC i zainstalować w systemie SAP. Trial jest aktywny przez miesiąc – to dość czasu, żeby zdecydować, czy narzędzie jest przydatne, i podjąć decyzję co do zakupu.

Produkty „z półki” można wypróbować. Udostępniamy wersję próbną, tzw. trial, którą można ściągnąć ze strony BCC i zainstalować w systemie SAP

A co z pozostałymi produktami z oferty EXTRA?

Produkty, które nie są dostępne do zakupu bezpośrednio ze strony, to tzw. produkty konsultingowe. Zawierają one pewien zakres funkcjonalności, które wymagają dostosowania do potrzeb firmy, np. ze względu na wdrożone funkcjonalności, liczbę użytkowników, wymaganą konfigurację raportów, dane podstawowe itp. Jednak ich funkcjonalności są w dużym stopniu określone i konsulting ogranicza się z reguły do ustalenia wspólnie z klientem specyficznych potrzeb w ramach produktu i przygotowania dedykowanej oferty. Koszt takiego dostosowania nie powinien przekroczyć kilku dni konsultacji.

Pracujemy nad poszerzeniem katalogu produktów dostępnych „od ręki”. Zapewne część z oferty produktów konsultingowych po odpowiednich dostosowaniach będzie gotowa do użycia natychmiast. W zespołach wdrożeniowych trwają też prace nad kolejnymi funkcjonalnościami, które będą oferowane w tym modelu.

Do kogo jest adresowana oferta rozwiązań EXTRA?

Produkty BCC EXTRA najczęściej są uzupełnieniem, rozwinięciem standardu systemu, a więc oczywiste jest, że firma zainteresowana np. produktem EasyLoad BI, umożliwiającym łatwiejsze ładowanie danych do hurtowni danych SAP BW przez użytkowników biznesowych, musi mieć system SAP BW. Ale poza tym nasza oferta jest skierowana do wszystkich firm chcących niewielkim kosztem usprawnić procesy biznesowe realizowane w SAP.

Większość produktów jest dostępna w dwóch wersjach językowych – po polsku i angielsku.

A zatem załóżmy, że jestem specjalistą kontrolingu, na co dzień korzystam z systemu SAP i zainteresował mnie opis rozwiązania EasySettler, ułatwiającego zamykanie miesiąca. Co powinnam dalej zrobić?

Przetestować, żeby sprawdzić, czy produkt rzeczywiście odpowiada potrzebom. Na naszej stronie www.bcc.com.pl/extra można wybrać opcję Pobierz darmową wersję próbną. Po wypełnieniu krótkiego formularza z podstawowymi danymi i zaakceptowaniu warunków licencyjnych prześlemy gotowy do instalacji pakiet próbny (trial) wraz z tymczasowym kluczem licencyjnym.

„Paczka” będzie zawierać: zlecenia transportowe do samodzielnego wgrania do systemu SAP, instrukcję instalacji, instrukcję użytkowania i konfigurowania rozwiązania oraz pliki licencyjne. Po pobraniu wersji próbnej będzie można ją od razu zainstalować na systemie testowym lub rozwojowym. By móc testować produkt, trzeba wprowadzić do systemu tymczasowy klucz licencyjny. I to wszystko.

Po miesiącu trial przestaje być aktywny, a jeśli rozwiązanie znajdzie uznanie w firmie, równie łatwo, poprzez opcję Zamów produkt, można go zakupić.

Nasze produkty z półki mają ustaloną stałą cenę, którą także można znaleźć na stronie.

A co z produktami „konsultingowymi”? Teraz wcielam się w rolę szefa HR i zależy mi na uregulowaniu kwestii BHP, rejestracji wypadków przy pracy w systemie SAP HR. Widzę, że BCC ma rozwiązanie EXTRA w tym zakresie, ale jest to produkt konsultingowy.

W tym wypadku zachęcamy do złożenia zapytania do BCC poprzez formularz kontaktowy. Następnie wspólnie z klientem ustalamy jego specyficzne oczekiwania wobec produktu (np. zmiany w stosunku do produktu w zakresie formularzy wydruków, dodanie pól specyficznych dla przedsiębiorstwa). Po zaakceptowaniu dedykowanej oferty BCC klient dokonuje zamówienia, po którym następuje uruchomienie rozwiązania.

Dlaczego klient miałby woleć gotowy, standardowy produkt, zamiast rozwiązania szytego na jego miarę?

Często zaawansowani użytkownicy SAP mają wiele pomysłów, jak usprawnić pracę z systemem, wiedzą, że coś można by zautomatyzować, zrobić szybciej, lepiej, efektywniej wykorzystać dane w SAP. Ale wdrożenie w życie nawet tych drobnych ułatwień, zwykle wiąże się ze znacznymi kosztami. W tradycyjnym podejściu nawet drobne ułatwienia wymagają powołania projektu, zaangażowania firmy konsultingowej, która zbuduje od podstaw dedykowane rozwiązanie. Przy niektórych funkcjonalnościach takie podejście jest nieopłacalne – wymaga zaangażowania znacznych sił i środków i w efekcie koszty przerastają spodziewane korzyści. Użytkownicy nadal więc zmagają się z niedoskonałymi narzędziami, a decydenci godzą się z tym, że raporty, jakie dostają, nie są optymalne.

Dzięki naszemu podejściu optymalizacja pracy może nastąpić praktycznie natychmiast, przy znacznie niższych kosztach.

A jeśli klient ma pomysł na ułatwiającą mu życie funkcjonalność, ale nie znajduje jej w katalogu produktów BCC EXTRA?

Jeśli w naszej aktualnej ofercie nie ma produktu BCC EXTRA spełniającego jakieś konkretne potrzeby, zachęcamy do przesłania zapytania. Na pewno skontaktujemy się, by je doprecyzować. Następnie, po ustaleniu warunków, przygotujemy propozycję rozwiązania zgodną z indywidualnymi oczekiwaniami. Jeśli rozwiązanie będzie na tyle uniwersalne, by mogło znaleźć zastosowanie także w innych firmach – opracujemy je w wersji produktu EXTRA. Na takim podejściu skorzystają nie tylko przyszli potencjalni klienci, ale także firma inicjująca powstanie funkcjonalności, gdyż poniesione przez nią koszty będą niższe niż w wypadku klasycznego projektu rozwojowego SAP.

Rozmawiała Mirosława Huk, Grupa BCC

Nasza oferta

Nasze referencje

Poradniki

Aktualności

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.