Lutowe wydanie Lepszego Biznesu – kwartalnika BCC – jest pięćdziesiątym numerem pisma. Lepszy Biznes jest jedynym w Polsce czasopismem dla profesjonalistów SAP.
Pięćdziesiąty numer Lepszego Biznesu skłonił naszą redakcję do zrobienia porządków w archiwalnej szafie. Oprawiliśmy wszystkie numery w oprawę w firmowym kolorze BCC. Przy okazji – nie obeszło się bez podsumowań i wspomnień , o czym pisaliśmy przez lata. Zobacz galerię okładek Dobrego i Lepszego Biznesu…
Nasz kwartalnik ma 13 lat, na jego łamach publikowało ponad 200 autorów, którzy napisali ponad 500 tekstów. Wśród autorów dominują konsultanci, kierownicy projektów i inni eksperci z BCC i innych spółek Grupy BCC, ale nie brakuje też osób od naszych klientów, partnerów i innych ekspertów biznesu i IT. Redakcja kwartalnika to również pracownicy Grupy BCC – Mirosława Huk, Monika Kanigowska, Grzegorz Grupiński. Od początku pismo jest przygotowywane i drukowane przez poznańską agencję Horsefield, zaś wśród współpracowników jest m.in. Wojciech Robakowski, realizujący sesje zdjęciowe.
Od 2000 roku jako Dobry, a potem Lepszy Biznes, pozostajemy jedynym pismem wyspecjalizowanym w zagadnieniach SAP, zmieniając się razem z polskim środowiskiem SAP. To widać w naszym krótkim przeglądzie tematów, które pojawiały się na naszych łamach. O wielu rozwiązaniach i nowościach pisaliśmy jako pierwsi. Wiele przygotowanych kilka lat temu artykułów poradnikowych wciąż zachowuje swą aktualność. Przekonujemy się o tym, patrząc na statystyki w Akademii Lepszego Biznesu, gdzie można przeczytać materiały archiwalne. Są tam artykuły, które były czytane przez tysiące internautów.
Istniejemy dla naszych klientów i dla środowiska SAP – dlatego gorąco zapraszamy do nadsyłania na nasz adres propozycji tematów, o których chcieliby Państwo przeczytać w kolejnych numerach.
Zaczęło się… w marcu 2000 roku od nie Lepszego, a Dobrego Biznesu. Pismo miało skromną szatę graficzną i uwaga – 8 stron.
Skromne początki
W tym pierwszym wydaniu naszego kwartalnika przekonywaliśmy do zasadności wdrożenia systemu ERP. Zastanawialiśmy się, czy firma najpierw powinna wdrożyć system ERP, czy może System Zapewnienia Jakości. Przedstawialiśmy też jedno z pierwszych wdrożeń SAP w sektorze Utilities – w Zespole Elektrociepłowni Bydgoszcz. Na koniec zapowiadaliśmy („Jeszcze nigdy najlepsze rozwiązania nie były dostępne przy tak umiarkowanych kosztach”) przygotowanie przez BCC oferty na SAP dla firm średniej wielkości – co rzeczywiście za kilka miesięcy nastąpiło, tworząc swego rodzaju przełom na polskim rynku SAP.
O metodyce po raz pierwszy
W trzecim numerze opublikowaliśmy tekst o metodyce wdrożeniowej autorstwa Bartłomieja Buszczaka (wówczas Dyrektora ds. Konsultingu BCC, obecnie Prezesa Zarządu). Artykuł ten stał się początkiem serii tekstów poradnikowych promujących dobre praktyki w zarządzaniu projektami SAP i IT. Artykuły o metodyce i pokrewnych obszarach, przygotowywane przez kierowników projektów i innych ekspertów wdrożeniowych BCC, należą do najwyżej ocenianych przez czytelników i subskrybentów internetowej Akademii Lepszego Biznesu.
ERP w praktyce
W pierwszych numerach przedstawialiśmy również kompleksowe projekty wdrożeniowe, realizowane wówczas przez BCC, m.in. w Grupie Żywiec, u producenta płytek Opoczno,. W grupie Orkla Press (obecnie Media Regionalne). W latach 2000-2001 firm korzystających z zaawansowanych systemów ERP było wciąż niewiele, dlatego case studies z takich przedsięwzięć budziły spore zainteresowanie mediów i branży.
Nowy layout, więcej stron
Wydany w połowie 2004 r. szesnasty numer był pierwszym ze zmienionym layoutem i powiększoną do 28 ilością stron. Tematyka tego wydania była mocno związana z obszarem HR. Opisywaliśmy w nim m.in. duże wdrożenia SAP HR u naszych klientów, a także poradnik opisujący metody obliczania rentowności wdrożenia systemu HR.
Outsourcing na topie
Ilość stron rosła dalej – wydanie nr 25 z września 2006 r. miało ich 52. Coraz więcej pisaliśmy w Dobrym Biznesie o outsourcingu SAP – nic dziwnego, bo liczba klientów Centrum Outsourcingowego BCC powiększała się. Wśród case studies wyróżniała się w tym numerze obszerna prezentacja projektów SAP u producenta cukru Pfeifer & Langen.
Czas na „Lepszy”
Marzec 2007 i numer 27 to swego rodzaju przełom. Pismo „spęczniało” do stu stron, a ponieważ oceniliśmy, że odbyło się to z zachowaniem poziomu merytorycznego, zdecydowaliśmy się zmienić nazwę kwartalnika na „Lepszy Biznes”. Już w październiku tego roku nasze starania uhonorowane zostały w konkursie na najlepsze czasopismo firmowe w Polsce. W organizowanym przez firmę Agapę konkursie otrzymaliśmy drugą nagrodę. Wśród publikowanych w tym okresie artykułów warto wspomnieć o obszernym case study z wdrożenia SAP w firmie Antalis, obejmującego 4 kraje. To również był przełom – wówczas był to największy międzynarodowy projekt SAP prowadzony przez Polską firmę wdrożeniową; a my w Lepszym Biznesie o międzynarodowych przedsięwzięciach zaczęliśmy pisać coraz częściej.
Przełomowe, spektakularne
Wiele z opisywanych przez nas projektów można zaliczyć do kategorii skromnej pracy organicznej nad zwiększaniem efektywności przedsiębiorstw; ale bywały i takie, o których było głośno na rynku. Wymieńmy wśród nich: pierwszy w Polsce upgrade SAP ERP do wersji 6.0 (firma Żabka), a także wdrożenie SAP HR dla stolicy. Przy okazji tego case study na naszych łamach zagościła Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Projekt Roku
W 40 numerze mieliśmy przyjemność prezentować wdrożenie SAP HR w grupie mięsnej Animex. Wdrożenie to zostało uznane zwycięzcą w konkursie Projekt Roku 2010, zorganizowanym przez prestiżowy Project Management Institute (PMI).
Nie tylko o SAP
W ostatnich latach, choć nasz kwartalnik nadal ma podtytuł „magazyn profesjonalistów SAP”, coraz więcej uwagi poświęcamy tematom z szerszego zakresu IT. Często zwłaszcza piszemy o bezpieczeństwie IT.
SAPowska międzynarodówka
Od kilku lat niemal połowa przychodów BCC to usługi dla klientów poza Polską. BCC jest obecnie jednym z kilku największych polskich eksporterów w branży IT. Dlatego od 2009 r. dla klientów zagranicznych wydajemy angielskojęzyczną edycję Lepszego Biznesu. Better Business, wydawany corocznie, publikuje artykuły z Lepszego Biznesu wybrane z myślą o potrzebach międzynarodowych korporacji.
Better Business to nie jedyne medium, za pośrednictwem którego docieramy do profesjonalistów SAP na świecie. Warto wspomnieć, że nasi eksperci jako pierwsi autorzy z Polski publikowali artykuły w renomowanym amerykańskim SAP Professional Journal, a także w innych pismach globalnego środowiska SAP: SAP SCM Expert, SAP CRM Expert, SAP HR Expert, SAP Solution Manager Expert.
Pełne archiwum w internecie
Gdy Lepszy Biznes „na papierze” dociera do setek firm, do internetowego wydania LB – Akademii Lepszego Biznesu mają dostęp tysiące. W serwisie BCC mamy ponad 500 artykułów z archiwalnych numerów naszego kwartalnika. To wyjątkowa na naszym rynku taka baza wiedzy. By mieć do niej nieograniczony dostęp, wystarczy tylko wypełnić krótką ankietę i zarejestrować się jako subskrybent. Liczba użytkowników, którzy zarejestrowali się w Akademii LB, zbliża się do 6000.