Należące do rodziny produktów SAP BusinessObjects oprogramowanie Crystal Reports pozwala w ciągu kilku tygodni stworzyć przyjazne i elastyczne środowisko raportowania. Oferta BCC w tym zakresie skierowana jest również dla tych firm, które nie posiadają hurtowni danych SAP BW, a potrzebują dostępu do danych z korporacyjnego systemu SAP, zarządzanego przez centralę.
Crystal Reports jest uznanym na świecie standardem raportowania danych. Tysiące użytkowników różnych systemów na całym świecie korzysta z Crystal Reports, czy to do generowania sprawozdań finansowych, raportów standardowych rozsyłanych drogą mailową czy do takich niszowych zastosowań jak drukowanie etykiet adresowych.
Silne strony rozwiązania to przede wszystkim:
- możliwość tworzenia raportów bez znajomości języków programowania (samoobsługa analityków biznesowych),
- bezpośredni dostęp do danych systemu SAP (bez konieczności implementacji warstwy pośredniej, jak np. hurtowni danych),
- tworzenie raportów w ściśle zdefiniowanym "co do milimetra" formacie,
- intuicyjny interfejs użytkownika, pozwalający na pracę z narzędziem zarówno użytkownikom zaawansowanym jak i okazjonalnym,
- możliwość integracji na raportach interaktywnych elementów (np. przyciski do sortowania, filtrowania; mapy, elementy multimedialne).
Crystal Reports pozwala również na publikowanie kokpitów menedżerskich zbudowanych w narzędziu Xcelsius, jak również wyświetlania danych z hurtowni danych SAP BW. Dostępne są wersje do wykorzystania na pojedynczych stacjach roboczych, jak i wersja serwer, która m.in. pozwala utworzyć centralne miejsce składowania i udostępniania raportów Crystal.
„Przyjazne w użyciu i łatwe w samodzielnym rozwoju środowisko raportowania danych jest potrzebne w każdej firmie korzystającej z SAP. Crystal Reports otwiera nowe możliwości w tym zakresie. Po pierwsze, firma nie musi korzystać z hurtowni danych SAP BW. Po drugie, wdrożenie Crystal Reports wymaga wyłącznie dostępu do danych z SAP, ale nie powoduje konieczności zmian konfiguracyjnych w systemie SAP, co więcej – pozwala odwołać się do danych z już stworzonych raportów ABAP czy SAP Query. To oznacza, że Crystal Reports jest godną uwagi propozycją dla oddziałów międzynarodowych koncernów, które chcą samodzielnie rozwijać swoje środowisko raportowania, bez ingerowania w centralny system korporacyjny SAP” – mówi Dominik Klupczyński, Lider Zespołu Zarządzania Efektywnością Organizacji w BCC.
BCC, jako partner SAP BusinessObjects oraz Partner Ekspert w zakresie rozwiązań SAP Business Intelligence, oferuje pełen zakres usług potrzebnych do uruchomienia i rozwoju środowiska raportowego Crystal Reports:
- dostawa licencji,
- szkolenia użytkowników,
- wdrożenie pilotowego zestawu raportów,
- wsparcie w rozwoju środowiska raportowego.
Dzięki wdrożeniu Crystal Reports z BCC, firma w ciągu kilku tygodni może stosunkowo niewielkim nakładem pracy i kosztów uruchomić pierwsze najważniejsze raporty, a przeszkoleni użytkownicy będą posiadali kompetencje potrzebne do dalszej rozwoju tego środowiska raportowania.