Od 1 stycznia 2005 r. w ramach BCC został wyodrębniony Dział Usług Outsourcingowych, który pełni rolę organizacji serwisowej wspierającej Klientów BCC i jest odpowiedzialny za rozwój usług outsourcingowych firmy.
W skład działu wchodzi zespół serwisu aplikacyjnego (konsultanci specjalizujący się w poszczególnych obszarach funkcjonalnych i rozwiązaniach SAP) oraz zespół konsultantów IT (specjalizujący się w technologii SAP, bazach danych oraz platformach sprzętowo-programowych systemów SAP). Dział świadczy pełną gamę usług outsourcingowych – od zdalnego wsparcia administracji systemem SAP, przez outsourcing administracji SAP, wsparcie aplikacyjne SAP, po pełen outsourcing włączając w to platformę sprzętową pod system SAP.
Waldemar Sokołowski, pełniący funkcję Dyrektora działu, komentuje: „Dział Usług Outsourcingowych spełnia dwa podstawowe zadania. Klientom chcącym zainwestować w SAP, czyni świat rozwiązań SAP łatwiej dostępnym. Dla firm już użytkujących SAP, dostarcza silnego centrum kompetencyjnego, które sprawnie rozwiązuje najtrudniejsze problemy w użytkowaniu systemu SAP. Tworząc centrum kompetencyjne, mieliśmy jeden cel: ułatwić Klientom uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania. Klient otrzymuje gwarancję dostępności konsultantów specjalizujących się w danym rozwiązaniu. W razie konieczności, do rozwiązania problemu skierowani zostają także specjaliści z innych dziedzin. Wszystko przy założeniu pojedynczego punktu kontaktu Klienta z BCC."
Certyfikat Centrum Kompetencyjnego SAP
Od maja 2004 r. organizacja serwisowa BCC posiada certyfikat CC (Competence Center) – Centrum Kompetencyjnego SAP. Certyfikat został przyznany przez SAP Polska po szczegółowym audycie kompetencji i procedur działania zespołu serwisowego BCC. Dzięki temu, Klienci którzy zakupili lub zakupią od BCC licencje na SAP, i zawarli umowę outsourcingową z BCC, mogą korzystać z pośrednictwa konsultantów serwisowych BCC w kontaktach z globalną organizacją serwisową SAP. Oznacza to dla Klientów lepsze wykorzystanie zasobów wiedzy globalnego serwisu SAP. Łącząc znajomość systemu danego klienta z wieloletnim doświadczeniem oraz dostępem do serwisu SAP, konsultanci BCC mogą szybko zarekomendować klientowi optymalne rozwiązanie zgłaszanego przez niego problemu.
Zakres usług zależny od potrzeb
Klienci korzystają z usług outsourcingowych BCC od 1999 roku. Obecnie organizacja serwisowa BCC wspiera 12 Klientów, w tym m.in. Elite Cafe, Mokate, Nordzucker, Orkla Press, Polskie Wydawnictwa Profesjonalne, Sanitec Koło, Zakłady Chemiczne Zachem, ZEC Bydgoszcz. Każda z umów ma inaczej zdefiniowany zakres usług outsourcingowych, dopasowany do potrzeb danego Klienta. Poniżej opinie Klientów BCC o korzyściach z usług outsourcingowych.
Sposób na redukcję koszów posiadania SAP
Przemysław Myśliwy, Członek Zarządu, Fabryka Cukiernicza Kopernik SA:
„Dla naszej firmy kompleksowy outsourcing SAP, z którego korzystamy w BCC, oznacza całościowy sposób na obniżenie kosztów utrzymania rozwiązań SAP. By skorzystać z SAP, nie musieliśmy kupować platformy sprzętowej – wykupiliśmy tylko przestrzeń dyskową i moc obliczeniową serwerów będących własnością BCC. Całą administracją zajmują się specjaliści z BCC. Nie musimy kształcić i utrzymywać własnego zespołu administratorów. W naszej ocenie tak po prostu się opłaca.”
Koszty w ryzach
Maciej Suliga, Główny Specjalista ds. Informatyki, Elite Cafe sp. z o.o.:
„Dlaczego zdecydowaliśmy się na usługi outsourcingu administracji SAP i stale poszerzamy zakres współpracy z BCC? Ponieważ stała umowa oznacza stałe, łatwe do zaplanowania koszty utrzymania SAP – wiemy, na co możemy liczyć i za ile. Do tego nie musimy się martwić takimi problemami jak urlop czy choroba administratora. BCC gwarantuje nam dostępność specjalistów w określonych godzinach, a także szybką reakcję na zgłaszane problemy. Wszelkie czynności związane z administracją środowiska SAP są wykonywane przez doświadczonych konsultantów, co daje gwarancję odpowiedniej stabilności i wydajności systemu.”
Wyspecjalizowana pomoc
Mirosław Jastrzębski, Kierownik Biura Informatyki i Telekomunikacji, ZEC Bydgoszcz SA:
„Od czterech lat nasze systemy objęte są zdalnym monitoringiem, wykonywanym przez BCC trzy razy w miesiącu. Najbardziej złożone problemy, zidentyfikowane podczas monitoringu lub zauważone przez naszych administratorów, są rozwiązywane podczas rutynowej, comiesięcznej wizyty konsultanta BCC w naszym biurze. Podczas takiej wizyty, konsultant wykonuje też inne zaplanowane wcześniej zadania, jak upgrade systemu czy bazy danych. W umowie mamy też zagwarantowany czas reakcji serwisu BCC na problemy w pracy systemu produktywnego oraz wsparcie telefoniczne w zakresie Basis. Nie ma potrzeby kształcić i utrzymywać w naszym Biurze specjalistów od wszystkich zagadnień. Lepiej jest oprzeć się na pewnym partnerze, który w razie potrzeby uzupełni nasze kompetencje i dostarczy wyspecjalizowanej pomocy.”
Rozwiązanie niebanalnych problemów
Adam Parysz, Koordynator Projektu SAP, Grupa Orkla Press Polska:
„Nasza strategia IT zakłada utrzymanie własnego zespołu utrzymującego i rozwijającego system SAP. Umowa z BCC dokładnie precyzuje taki zakres wsparcia, jaki jest nam potrzebny. Kontrakt z BCC gwarantuje nam telefoniczną dostępność konsultanta Basis z organizacji serwisowej BCC. Konsultanci monitorują nasz system, identyfikują źródła potencjalnych problemów i wskazują możliwości podniesienia wydajności systemów. Z częścią zagadnień radzimy sobie sami, a w razie potrzeby korzystamy z wizyty konsultanta, przede wszystkim w przypadku zagadnień niebanalnych, wymagających takich doświadczeń, które można zdobyć tylko w pracy z wieloma instalacjami SAP w różnych środowiskach jak np.: migracja naszego systemu do środowiska klastrowego.”
Wyższa efektywność pracy
Andrzej Nowak, Prokurent Grupy Nordzucker w Polsce: „W naszej firmie prowadzimy wiele projektów, których celem jest wyższa efektywność firmy jako całości. IT jest jednym z takich obszarów. Korzystanie z usług wsparcia BCC pozwala nam skupić się na podstawowej działalności firmy. Przykładowo, w ramach usługi serwisu aplikacyjnego, pytania użytkowników kluczowych trafiają do stale dyżurujących konsultantów aplikacyjnych BCC. Odciąża to tych pracowników spółek Nordzuckera, którzy dotychczas pełnili rolę wewnętrznego help desku. Dzięki temu mogą oni w pełni skupić się na swoich najważniejszych obowiązkach. Zatem outsourcing w naszym przypadku przekłada się na efektywność pracy – w takich działach jak finanse, zaopatrzenie, sprzedaż.”