Wroniecki producent sprzętu AGD usprawni zarządzanie usługami IT w środowisku SAP dzięki wdrożeniu procesów zgodnych ze standardem zarządzania usługami IT ISO/IEC 20000.
Celem projektu jest wdrożenie procesowego podejścia do zarządzania strukturą IT w firmie Amica Wronki. Podstawą normy jest plan zarządzania usługami IT, którego opracowanie, wdrożenie, weryfikacja i doskonalenie przebiega w cyklu PDCA. PDCA jest cyklem dynamicznym, ściśle związanym z planowaniem, wdrażaniem, nadzorowaniem i ciągłym doskonaleniem procesów systemu zarządzania usługami IT. Projekt definiuje, w jaki sposób zarządzać dostępnymi zasobami stale podnosząc jakość świadczonych usług IT.
Jednym z etapów projektu jest opracowanie procesu zarządzania zmianami, którego celem jest zapewnienie stabilnej pracy systemu SAP, zminimalizowanie liczby zmian oraz efektywna poprawa funkcjonalności modułów w SAP przy optymalnej pod względem kosztów implementacji zmian.
W projekcie zastosowano dwufazowe podejście do procesu zarządzania zmianami dla rozwiązań SAP. W pierwszym etapie konsultanci BCC przeprowadzili szkolenie z wymagań normy ISO/IEC 20000 i kodeksu postępowania ITIL oraz zdefiniowali proces zarządzania zmianami dla użytkowników i Specjalistów ds. Systemów Informatycznych w Amica. Drugi etap projektu dotyczył opracowania planów awaryjnych dla niedostępności funkcji SAP oraz zdefiniowania procedury auditowania procesu zarządzania zmianami.
Norma ISO/IEC 20000 – Systemy Zarządzania Usługami Informatycznymi wprowadza podejście procesowe do zarządzania usługami IT, co przekłada się bezpośrednio na jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. Składa się ona z dwóch części: ISO/IEC 20000-1:2005 oraz ISO/IEC 200002:2005. Pierwsza przedstawia wymagania, które system zarządzania musi spełnić, aby mógł być potwierdzony certyfikatem zgodności z normą. Druga część zawiera wytyczne i wskazuje, co należy zrobić, aby sprostać przedstawionym wymaganiom.
ITIL (IT Infrastructure Library) to kodeks postępowania, zbiór najlepszych praktyk dla działów informatyki. Zawiera zalecenia, jak efektywnie i skutecznie oferować usługi informatyczne. Dobre praktyki ITIL opisane są w dwóch obszarach: Service Delivery – procesy taktyczne, koncentrujące się na planowaniu dostarczania usług IT, oraz Service Support – procesy operacyjne, koncentrujące się na codziennym wsparciu dla użytkownika. Wdrożenie tego standardu w dziale IT może stanowić podstawę certyfikacji na zgodność z normą ISO/IEC 20000.
Amica Wronki jest kolejnym klientem, który korzysta z doradztwa BCC w zakresie wdrożenia i rozwoju systemów zarządzania usługami IT ISO/IEC 20000, ITIL oraz systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001. Usługi w tym zakresie stanowią dopełnienie oferty BCC w zakresie outsourcingu i utrzymania systemów IT.