BCC wspiera wdrożenie standardów ISO/IEC 20000 w Amice Wronki | All for One Poland

BCC wspiera wdrożenie standardów ISO/IEC 20000 w Amice Wronki

Wroniecki producent sprzętu AGD usprawni zarządzanie usługami IT w środowisku SAP dzięki wdrożeniu procesów zgodnych ze standardem zarządzania usługami IT ISO/IEC 20000.

Celem projektu jest wdrożenie procesowego podejścia do zarządzania strukturą IT w firmie Amica Wronki. Podstawą normy jest plan zarządzania usługami IT, którego opracowanie, wdrożenie, weryfikacja i doskonalenie przebiega w cyklu PDCA. PDCA jest cyklem dynamicznym, ściśle związanym z planowaniem, wdrażaniem, nadzorowaniem i ciągłym doskonaleniem procesów systemu zarządzania usługami IT. Projekt definiuje, w jaki sposób zarządzać dostępnymi zasobami stale podnosząc jakość świadczonych usług IT.

Jednym z etapów projektu jest opracowanie procesu zarządzania zmianami, którego celem jest zapewnienie stabilnej pracy systemu SAP, zminimalizowanie liczby zmian oraz efektywna poprawa funkcjonalności modułów w SAP przy optymalnej pod względem kosztów implementacji zmian.

W projekcie zastosowano dwufazowe podejście do procesu zarządzania zmianami dla rozwiązań SAP. W pierwszym etapie konsultanci BCC przeprowadzili szkolenie z wymagań normy ISO/IEC 20000 i kodeksu postępowania ITIL oraz zdefiniowali proces zarządzania zmianami dla użytkowników i Specjalistów ds. Systemów Informatycznych w Amica. Drugi etap projektu dotyczył opracowania planów awaryjnych dla niedostępności funkcji SAP oraz zdefiniowania procedury auditowania procesu zarządzania zmianami.

Norma ISO/IEC 20000 – Systemy Zarządzania Usługami Informatycznymi wprowadza podejście procesowe do zarządzania usługami IT, co przekłada się bezpośrednio na jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. Składa się ona z dwóch części: ISO/IEC 20000-1:2005 oraz ISO/IEC 200002:2005. Pierwsza przedstawia wymagania, które system zarządzania musi spełnić, aby mógł być potwierdzony certyfikatem zgodności z normą. Druga część zawiera wytyczne i wskazuje, co należy zrobić, aby sprostać przedstawionym wymaganiom.

ITIL (IT Infrastructure Library) to kodeks postępowania, zbiór najlepszych praktyk dla działów informatyki. Zawiera zalecenia, jak efektywnie i skutecznie oferować usługi informatyczne. Dobre praktyki ITIL opisane są w dwóch obszarach: Service Delivery – procesy taktyczne, koncentrujące się na planowaniu dostarczania usług IT, oraz Service Support – procesy operacyjne, koncentrujące się na codziennym wsparciu dla użytkownika. Wdrożenie tego standardu w dziale IT może stanowić podstawę certyfikacji na zgodność z normą ISO/IEC 20000.

Amica Wronki jest kolejnym klientem, który korzysta z doradztwa BCC w zakresie wdrożenia i rozwoju systemów zarządzania usługami IT ISO/IEC 20000, ITIL oraz systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001. Usługi w tym zakresie stanowią dopełnienie oferty BCC w zakresie outsourcingu i utrzymania systemów IT.

Nasza oferta

Nasze referencje

Poradniki

Aktualności

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.