W sierpniu BCC zrealizowało dla wiodącego producenta z branży automotive projekt instalacji i konfiguracji SAP Solution Manager (SSM) w siedzibie klienta. Rozwiązanie SSM używane jest w instalacjach SAP jako platforma wspomagająca zarządzanie oraz administrację systemów.
Klient posiadał hostowane rozwiązanie SAP Solution Manager, ale ze względu na ciągły rozwój kompetencji SAP własnego zespołu pracowników jak i planów rozwoju dotyczącego funkcjonalności SSM, zdecydował się na przeniesienie rozwiązania do swojego centrum przetwarzania danych.
Rozwiązanie SSM zostało oparte na sprawdzonych komponentach:
- SAP Solution Manager 7.1 SPS14 (NW 7.02)
- baza danych: SYBASE 15.7 (x64)
Wdrożenie obejmowało następującą konfigurację:
- aktualizację i instalację SAP Diagnostics Agent oraz SAP Host Agent na serwerach SAP klienta
- Managed System Configuration – podłączenie zewnętrznych systemów do SAP Solution Manager
- EWA (Early Watch Alert) – konfiguracja raportów o stanie systemów
- Maintenance Planner (następca Maintenance Optimizer) – konfigurację i sprawdzenie poprawności działania narzędzia hostowanego przez firmę SAP zastępującego dotychczasowe narzędzie MOPZ
- Technical Monitoring – monitoring techniczny systemów satelitarnych podłączonych do SAP Solution Manager z wykorzystaniem standardowych wytycznych SAP (opartych o tzw. technical template)
- System Monitoring (IT Task Management) – konfiguracja przykładowych, powtarzalnych zadań administratora
- CA Wily Introscope Enterprise – monitoring zewnętrznych systemów SAP (podłączonych do SSM) opartych o technologię Java (J2EE)
Powyższa konfiguracja objęła monitoringiem następujące systemy klienta:
- ERP 6.0 EHP7 (NW 7.4), baza danych: SAP HANA 1.00.102.05 (pejzaż trzy-systemowy, środowisko klastrowe, dedykowane serwery pod HDB)
- PI NW 7.4, baza danych: SYBASE 16.0 (pejzaż trzy-systemowy)
Na zakończenie wdrożenia konsultanci BCC przeprowadzili warsztaty w siedzibie klienta z zakresu wykonanej instalacji, konfiguracji oraz administracji systemem SAP Solution Manager.
Dzięki wykonanym pracom Basis klient zyskał stabilne i sprawdzone narzędzie monitorujące systemy SAP, zwiększył ich bezpieczeństwo, ułatwił administrację oraz będzie lepiej przygotowany do procesów ich aktualizacji.