Sanitec Koło, największy polski producent wyposażenia łazienek, skorzysta z rozwiązań EDI – elektronicznej wymiany danych z partnerami biznesowymi. Przedsięwzięcie połączenia systemu SAP R/3 Sanitecu z systemami dostawców i odbiorców firmy, prowadzi BCC.
Komunikaty elektroniczne zastąpią przepływ dokumentów papierowych (np. zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo dostawy), co przyspieszy przekazywanie informacji, zmniejszy pracochłonność i możliwość pomyłek przy ręcznym przepisywaniu danych.
Kolejne etapy wdrożenia spowodują ściślejszą integrację SAP R/3 z systemami partnerów, umożliwiając realizację nowoczesnych procesów biznesowych np. zarządzanie zapasami przez dostawcę (ang. vendor managed inventory).
Uruchomienie elektronicznej wymiany danych z pierwszymi kontrahentami Sanitecu planowane jest na wrzesień 2001.
Zależnie od preferencji partnerów biznesowych, komunikaty będą wymieniane w formacie XML lub EDIFACT. Jako uzupełnienie rozwiązania EDI, planowane jest również uruchomienie interaktywnych stron www, które pozwolą np. śledzić status realizacji zamówienia. Dzięki nowoczesnej architekturze opartej na SAP Business Connector, wszystkie formaty danych i rodzaje połączeń (EDI oraz praca dialogowa) będą obsługiwane przez jeden serwer komunikacyjny.
Rozwiązania B2B Sanitecu objęte są pełnym outsourcingiem; serwer SAP Business Connector działać będzie pod opieką administratorów w serwerowni BCC. "Od początku byliśmy zdecydowani na taki wariant eksploatacji systemu." – podkreśla Krzysztof Ptak, kierownik projektu ze strony Sanitec. "Stała miesięczna opłata za utrzymanie systemu zapewnia całkowitą przejrzystość i przewidywalność kosztów. Nie bez znaczenia jest fakt, że dział IT nie musi poszukiwać wykwalifikowanego administratora nowych technologii."