Dokładnie 219 dni, czyli niewiele ponad 7 miesięcy, zajęło rekordziście, pracownikowi BCC z Działu Usług IT, awansowanie na wyższy poziom w wewnętrznym systemie motywacyjnym. Jest to doskonały przykład na to, jakie efekty daje łatwy dostęp do wiedzy oferowany przez pracodawcę połączony z własnym zaangażowaniem i inicjatywą.
Rozwój w BCC jest pojmowany na kilka sposobów. Jednym z nich jest tzw. awans poziomy, który zakłada poszerzanie swoich kompetencji w ramach jednej lub wielu specjalizacji modułowych w systemie SAP i dążenie do bycia ekspertem w swojej dziedzinie. Oznacza to, że każdy konsultant od pierwszego dnia pracy w BCC – w zależności od poziomu swoich umiejętności – otrzymuje tzw. status konsultanta oraz propozycję szkoleń i ścieżki dalszego rozwoju. Dostęp do wiedzy jest niemal nieograniczony: od bogatych zbiorów know-how, poprzez szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, do egzaminów certyfikujących SAP AG włącznie.
Każdy pracownik w dowolnej chwili może się zapoznać zasadami przyznawania statusu, kryteriami awansu na wyższy poziom oraz bonusami, które mu w związku z tym przysługują (wyższe wynagrodzenie, samochód służbowy, itp.). Każdego roku przełożeni przygotowują ok. 20 wniosków o zmianę statusu na wyższy.
Średni czas potrzebny na nabycie nowych kompetencji, zdobycie wymaganych certyfikatów i doświadczenia, które pozwalają na zmianę statusu, to 2 lata. Dlatego na tym większe uznanie zasługuje 7-miesięczny okres awansu.