Fundacja GS1 korzysta z outsourcingu Security Operations Center w All for One. Usługa jest realizowana w koordynacji z klientem, w oparciu o kontrakt SLA. Zadaniem All for One jest ochrona organizacji przed cyberatakami, a w tym ciągłe monitorowanie i doskonalenie stanu zabezpieczeń oraz zapobieganie incydentom cyberbezpieczeństwa, ich wykrywanie z użyciem zaawansowanych narzędzi, analiza zagrożeń, reagowanie na nie oraz działania wyprzedzające. Przygotowujemy także rekomendacje w zakresie niezbędnych inwestycji w obszar cyberbezpieczeństwa.
Każda organizacja ma specyficzne wymagania dotyczące bezpieczeństwa IT. Dlatego zwykle naszą współpracę z klientem rozpoczynamy od szczegółowej analizy jego potrzeb, co w dalszych etapach pozwala nam zaproponować wdrożenie konkretnych rozwiązań.
W przypadku firmy GS1 Polska po dokładnej ocenie stosowanych wcześniej rozwiązań oraz aktualnych potrzeb zdecydowaliśmy się na implementację Microsoft Sentinel – zaawansowanej platformy SIEM (Security Information and Event Management) oraz SOAR (Security Orchestration, Automation, and Response), która zapewnia monitorowanie i reagowanie na zagrożenia w infrastrukturze IT. Dzięki integracji z innymi produktami Microsoft oraz rozwiązaniami firm trzecich Sentinel pozwala na zbieranie, analizowanie oraz automatyczne reagowanie na incydenty bezpieczeństwa.
Trwające kilkanaście tygodni prace wdrożeniowe realizowane przez konsultantów All for One obejmowały wszystkie etapy uruchomienia platformy – od inwentaryzacji wszystkich możliwych źródeł zdarzeń w GS1 Polska, poprzez zaplanowanie ich archiwizacji i korelacji w środowisku Sentinel, skończywszy na opracowaniu mechanizmów raportowania i alertowania.
Wśród systemów objętych monitorowaniem uwzględniono:
- Urządzenia końcowe użytkowników (stacje robocze, telefony);
- Urządzenia sieciowe;
- Serwery utrzymywane on-premise oraz w chmurze;
- Usługi biznesowe realizowane przez hyperscalerów;
- Usługi hostingowe.