: Rockawork: E-Teczki i inne procesy kadrowo-płacowe

Rockawork: E-Teczki i inne procesy kadrowo-płacowe

Rock your HR

Chcąc być blisko swoich klientów, międzynarodowe firmy dążą do szerokiej obecności w wielu krajach, ale nie w każdym z nich budują duże struktury. Bywa, że przedsiębiorstwo jest reprezentowane niewielkim przedstawicielstwem albo działem handlowym. Ale nawet kilku czy kilkudziesięciu pracownikom, nawet jeśli pracują zdalnie, pracodawca musi zapewnić obsługę kadrowo-płacową zgodną z lokalnymi przepisami prawa. Rockawork to platforma, która umożliwia szybkie zamodelowanie procesów HR – od archiwum dokumentów w postaci E-Teczek, po całkowicie zdigitalizowany proces rekrutacji i onboardingu.

Chcąc być blisko swoich klientów, międzynarodowe firmy dążą do szerokiej obecności w wielu krajach, ale nie w każdym z nich budują duże struktury. Bywa, że przedsiębiorstwo jest reprezentowane niewielkim przedstawicielstwem albo działem handlowym. Ale nawet kilku czy kilkudziesięciu pracownikom, nawet jeśli pracują zdalnie, pracodawca musi zapewnić obsługę kadrowo-płacową zgodną z lokalnymi przepisami prawa. Rockawork to platforma, która umożliwia szybkie zamodelowanie procesów HR – od archiwum dokumentów w postaci E-Teczek, po całkowicie zdigitalizowany proces rekrutacji i onboardingu.

Rockawork (dawniej ECM) to elastyczna platforma pozwalająca na szybką i bezpieczną digitalizację zarządzania sprawami i zasobami informacyjnymi w organizacji. To bezpieczna i efektywna kosztowo archiwizacja dokumentów elektronicznych oraz elektroniczny obieg dokumentów. Skanowanie, elektroniczna archiwizacja i udostępnianie dokumentów, a także przepływ pracy oraz zarządzanie procesami biznesowymi w Rockawork są efektywne, bezpieczne i przyjazne dla pracowników. Zastosowana koncepcja low-code co pozwala wdrażać i rozwijać kolejne scenariusze biznesowe bez udziału specjalistów IT.

Rozwiązanie może być wykorzystane w różnych scenariuszach i procesach, w tym także w obiegu i archiwizacji dokumentów HR.

Rockawork E-Teczki

Gromadzenie i przechowywanie akt osobowych to jeden z podstawowych procesów w administracji kadrami. Rockawork E-Teczki to dostępna zarówno w modelu SaaS, jak i on-premise platforma, pozwalająca na tworzenie i przechowywanie akt osobowych w formie dokumentacji elektronicznej, w integracji z wykorzystywanym przez firmę systemem HR. Rozwiązanie pozwala także na łatwą aktualizację i daje możliwość przeszukiwania dokumentów.

Elektroniczne dokumenty są przypisane do odpowiednich typów dokumentów umieszczonych w dedykowanych częściach elektronicznych akt osobowych. Rozwiązanie może być zasilane przez dokumenty utworzone już w formie elektronicznej lub przez skany dokumentów (zwykle w formacie PDF). Jeśli typ dokumentu tego wymaga (np. umowa o pracę, aneksy), uprawnieni pracownicy mają możliwość złożenia podpisu kwalifikowanego.

E-Teczki działają w oparciu o platformę Rockawork, która łączy zalety systemu typu content management do zarządzania i archiwizacji wszelkiego typu dokumentacji elektronicznej oraz systemu workflow. Rozwiązanie integruje się z innymi aplikacjami, w tym systemami OCR oraz systemami do podpisywania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub pieczęcią elektroniczną różnych dostawców.

W Polsce ustawodawca wymaga zachowania jednolitej struktury akt osobowych w podziale na foldery i typy dokumentów (e-teczka HR zawierająca np. umowy o pracę, aneksy, zaświadczenia, świadectwa pracy itp.). Struktura ta jest podzielona na sekcje A, B, C, D oraz E. Rockawork E-Teczki spełnia te wymagania zarówno po względem formy, jak i sposobu przechowywania danych pracowniczych.

Rozwiązanie jest elastyczne i łatwe w konfiguracji. Przygotowanie analogicznego do wersji polskiej E-Teczek jednolitego elektronicznego modelu akt osobowych, który będzie dostosowany do potrzeb konkretnej organizacji oraz lokalnych wymogów prawnych, jest możliwe w krótkim czasie. Oczywiście rozwiązanie jest wielojęzyczne. Obecnie obsługa może się odbywać języku polskim, angielskim i niemieckim, możliwa jest także łatwa implementacja innych języków.

Kadry w Polsce, HR w Niemczech

Prezentujemy przykład wykorzystania Rockawork E-Teczek u jednego z naszych klientów, międzynarodowej firmy z branży automotive. To duży koncern, obecny w na całym świecie. Jednak w Polsce zatrudnia tylko kilkadziesiąt osób, w dodatku rozproszonych w różnych lokalizacjach. Organizacyjne pracownicy ci są przypisani do oddziału firmy w Niemczech, gdzie ich obsługą administracyjno-kadrową zajmują się odpowiednie zespoły HR.

W zglobalizowanym świecie i w nowoczesnej firmie nie jest to oczywiście problem. Jednak pewnie wyzwanie wiąże się z koniecznością organizacji i przechowywania akt osobowych w narzuconej przez polskie prawo formie.

I tu pojawia się rola dla Rockawork E-Teczek. W tym modelu głównym zadaniem rozwiązania jest utrzymywanie repozytorium dokumentów w formie elektronicznej dla polskich pracowników, zgodnie z wymaganiami prawnymi. Rozwiązanie jest przygotowane w trzech językach – angielskim, niemieckim i polskim.

Oczekiwaniem firmy było jak najszybsze uruchomienie rozwiązania w standardowej wersji. Rozpoczęliśmy od warsztatów dla użytkowników, na których zaprezentowaliśmy narzędzie i zebraliśmy informacje o oczekiwaniach firmy. Zaledwie miesiąc później poinformowaliśmy klienta o przeniesieniu przetestowanego rozwiązania na serwer produkcyjny. W kolejnych etapach, już na działającym systemie, wykonywano dostosowania (customizowanie listy typów dokumentów). W ramach przygotowania do uruchomienia rozwiązania odbyło się szkolenie dla pracowników prowadzących administrację kadrami. Jego głównym celem było zaznajomienie użytkowników z działaniem narzędzia. Dużą wartość oddaną stanowił także transfer wiedzy z zakresu polskich przepisów dotyczących prowadzenia akt osobowych.

Efektem tego projektu – oprócz elektronicznego repozytorium akt osobowych zgodnego z przepisami prawa pracy – jest także duża samodzielność pracowników zespołu HR z zakresie zarządzania rozwiązaniem, dodawania nowych typów dokumentów oraz pracowników.

Jak to działa

A jak to działa w praktyce? Dokumenty formalne pomiędzy pracodawcą i pracownikiem są wymienianie i podpisywane w tradycyjnej formie papierowej. Następnie są skanowane i automatycznie umieszczane w odpowiedniej sekcji teczki pracowniczej. Jeśli następuje zmiana formy papierowej dokumentu na elektroniczną, to przed umieszczeniem w E-Teczce dokumenty są kierowane do podpisu kwalifikowanego (z możliwością masowego podpisu wewnątrz aplikacji). Integracja z zewnętrznym rozwiązaniem do elektronicznego podpisywania dokumentów została wykonana ze wsparciem konsultantów All for One.

W chwili zatrudnienia nowego pracownika w Polsce pracownik działu HR w Niemczech zakłada dla niego elektroniczne akta osobowe.

W korporacyjnym pejzażu IT

E-Teczki w standardzie mają możliwość integracji z systemami HR różnych dostawców (w tym SAP HCM, SAP SuccessFactors). Jednak w tym wypadku dużą zaletą dla klienta była samodzielność pracowników działu HR w tym zakresie prowadzenia elektronicznych akt osobowych, bez ingerowania w centralny system HR.

To znana praktyka w dużych korporacjach, ze złożonym pejzażem centralnie utrzymywanych systemów i restrykcyjną polityką security. Rozwiązanie o małym zasięgu, które z jakichś powodów jest konieczne, ale nie realizuje procesów krytycznych z punktu widzenia zarządzania organizacją (jak np. utrzymywanie akt osobowych w specyficznym układzie dla nielicznej grupy pracowników) korzystniej (i łatwiej) jest wdrożyć i utrzymywać jako rozwiązanie izolowane.

Takie podejście nie zwalnia jednak z obowiązku zachowania korporacyjnych standardów bezpieczeństwa. Uprawnieni pracownicy logują się do E-Teczek kontem Microsoft (Single Sign-on), co jest zgodne z korporacyjnym standardem bezpieczeństwa i zarządzania hasłami. W przygotowanie rozwiązania do bezpiecznego logowania zaangażowali się specjaliści z dedykowanych zespołów All for One Poland w porozumieniu z pracownikami z centralnego działu IT firmy.

To pokazuje, że w międzynarodowej firmie nawet niewielki projekt IT ma zasięg globalny. A wartością dodaną z wybrania rozwiązań All for One Poland jest nasze „zaplecze techniczne” – zespoły konsultantów z kompetencjami w zakresie integracji z różnymi technologiami, którzy mogą być równorzędnymi partnerami dla korporacyjnych działów IT.

Skalowalność rozwiązania

Jedną z zalet E-Teczek na platformie SaaS Rockawork jest jej skalowalność. Wśród naszych klientów są firmy, które obecnie wykorzystują je dla pracowników liczonych w tysiącach. Jednak w tym projekcie zaletą było to, że szybko wdrożyła elastyczne rozwiązanie obsługujące podstawowe procesy HR dla nielicznej załogi w standardzie wymaganym w korporacji (security, integracja z podpisem, wielojęzyczna obsługa).

W pakiecie firma zyskała wsparcie merytoryczne w postaci szkolenia z meandrów polskiego prawa pracy, a także pomoc techniczną.

I inne procesy HR

Elektroniczne akta osobowe (E-Teczki) to jedno z zastosowań platformy Rockawork w procesach kadrowych. Automatyzacja obiegu dokumentów HR, w tym obsługa procesu zatrudnienia pracownika, łącznie z podpisaniem umowy o pracę, a także przeprowadzenie onboardingu całkowicie paperless to cel, jaki osiągnęła inna firma korzystającej z tego rozwiązania. Integracja z kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz firmowym systemem kadrowo-płacowym pozwalają organizacji na digitalizację procedowania i zatwierdzanie dokumentów w zgodzie ze skonfigurowanymi ścieżkami akceptacji.

W rozproszonych organizacjach, w erze pracy zdalnej, wobec oczekiwań ograniczenia zużycia papieru – wykorzystanie możliwości, jakie daje platforma Rockawork w HR to krok w kierunku lepszej jakości obsługi pracowniczej w połączeniu ze znacznymi oszczędnościami.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.