Raiffeisen Bank International od lat konsekwentnie realizuje strategię HR zakładającą maksymalne odciążanie pracowników z zadań typowo administracyjnych i tworzenie warunków umożliwiających zespołowi skupienie się na bardziej kreatywnych działaniach, przynoszących przewagę konkurencyjną. Jednym z pierwszych kroków w tym procesie było przekazanie obsługi procesów kadrowo-płacowych do All for One Poland, następnie digitalizacja procesów HR z wykorzystaniem platformy samoobsługi pracowniczej BeeOffice.
Najnowszym osiągnieciem w dalszym odciążaniu pracowników z wykonywania powtarzalnych i czasochłonnych czynności jest projekt przejęcia przez boty synchronizacji wybranych danych kadrowo-płacowych pomiędzy systemami BeeOffice oraz R2Płatnik.
Potrzeba automatyzacji procesów narastała wraz ze wzrostem zatrudnienia. Systemy, które w 2018 r. zostały uruchomione dla około 180 osób, dziś obsługują ich już ponad 400. Pracownicy są rozproszeni w kilku lokalizacjach, w większości pracują w modelu hybrydowym. Dodatkowo firma korzysta ze wsparcia All for One w zakresie realizacji procesów kadrowo-płacowych. Jako instytucja finansowa jest też zobligowana spełniać wysokie wymagania regulacyjne obowiązujące w branży. W takich realiach uproszczenie i daleko posunięta automatyzacja procesów HR to oczywiste założenia.
Bezpośrednim impulsem do przeprowadzenia automatyzacji wymiany danych między R2Płatnikiem i BeeOffice była zmiana biznesowa polegająca na powołaniu zespołu pracującego w systemie pracy zmianowej. Zakładano, że harmonogramy pracy w tym zespole będą się często zmieniać. Uznano też, że niejako przy okazji warto rozszerzyć zakres prac, by przy niewielkim nakładzie dodatkowym uzyskać korzyść w postaci automatyzacji kolejnych procesów. Ostatecznie po szczegółowej analizie do automatyzacji wybrano trzy procesy:
- migrację harmonogramów pracy dla zmianowego systemu pracy,
- migrację wniosków czasu pracy – nadgodzin,
- migrację limitów urlopowych.