Grupa CCC to cztery niezależne marki obsługujące specyficzne potrzeby klientów w kanale tradycyjnym oraz e-commerce. Ich przynależność do jednej grupy kapitałowej pozwala wykorzystać efekt synergii biznesowej – co jest jednym z ważnym założeń strategicznych firmy.
Taki model wielokanałowego dotarcia do klienta (omnichanell) oraz jego obsługi (odbiór w domu lub w sklepie) to największa, ale nie jedyna innowacja biznesowa.
Innym, równie ważnym obszarem innowacji w CCC jest wykorzystanie technologii i digitalizacji, w tym w procesie zbierania danych i zarządzania nimi. Dane i możliwość ich efektywnego przetwarzania to dla nowoczesnej firmy kluczowe paliwo do zarządzania. Istotna jest analiza i interpretacja procesów poprzez dane oraz wpływ procesów na wyniki. Także efektywna komunikacja z rynkiem i rozpoznanie potrzeb klientów dzięki narzędziom typu CRM zasilanym ogromną liczbą informacji pozwalają lepiej zaspokajać ich potrzeby.
Te dwie cechy – różnorodność, obecność na wielu rynkach, wiele marek, różne kanały dotarcia (e-commerce i tradycyjny), a także innowacyjność w dziedzinie technologii – to ważny kontekst dla wdrożenia rozwiązań planistycznych i raportowych SAP Analytics Cloud (SAC).
Złożoność biznesu, konieczność podążania za konsumentem i zmienne otoczenie gospodarcze narzucają oczekiwania, jakie firma wiązała z nową platformą planistyczno-raportową. Najważniejsze cele wdrożenia SAC w Grupie CCC zostały ujęte następująco:
- Dostęp do skutecznych narzędzi planistycznych i prognostycznych umożliwiających przyspieszenie oraz zautomatyzowanie procesów planistycznych w kontekście zmiennego środowiska biznesowego oraz jego wpływu na cele finansowe;
- Możliwość szybkiej analizy scenariuszowej dzięki modułowi planowania top-down. Różnorodność biznesu powoduje częste występowanie zaskakujących, nieprzewidywalnych scenariuszy rozwoju sytuacji. Analiza scenariuszowa pozwoli przygotować się na zdarzenia, których obecnie nie można w pełni zidentyfikować;
- Poprawa rentowności dzięki uproszczeniu i poprawie jakości planowania w głównych grupach kosztowych, w szczególności kosztów personalnych i kosztów punktów handlu, wyższa transparentność planowania;
- Szybka i dynamiczna, a także zrozumiale podana informacja zarządcza w zmiennym środowisku biznesowym (raporty i dashboardy łączące dane finansowe i operacyjne), poprawa widoczności kosztów, możliwość podejmowania decyzji zarządczych online.