FÖRCH: Polumana do S/4HANA
FÖRCH

Polumana do S/4HANA

Förch wzmacnia swoje podejście do sprzedaży w wielu kanałach dzięki własnej aplikacji sprzedażowej

Jak aplikacja sprzedażowa w FÖRCH przyczynia się do lepszej koordynacji zarządzania klientami oraz skutecznej sprzedaży wiązanej i dodatkowej za pośrednictwem zespołu sprzedaży.

Jak aplikacja sprzedażowa w FÖRCH przyczynia się do lepszej koordynacji zarządzania klientami oraz skutecznej sprzedaży wiązanej i dodatkowej za pośrednictwem zespołu sprzedaży.

Dzięki ponad 100 000 artykułów warsztatowych, montażowych i mocujących firma Förch jest jednym z wiodących niemieckich dostawców produktów dla rzemiosła i przemysłu. Ta rodzinna firma zatrudnia obecnie 3500 pracowników, którzy obsługują ponad 300 000 klientów na całym świecie. Oprócz 34 lokalizacji sprzedaży w Niemczech i ponad 55 przedstawicieli w poszczególnych krajach, FÖRCH opiera się na efektywnym wielokanałowym podejściu do sprzedaży i skutecznej strategii handlu elektronicznego.

Sytuacja początkowa

Grupa kapitałowa FÖRCH to nowoczesna firma rodzinna z oddziałami w 55 krajach z 60-letnią historią. W tym czasie firma stale się rozwijała i obecnie generuje roczną sprzedaż na poziomie ponad pół miliarda euro. Wzrost ten wynika między innymi z silnej internacjonalizacji i związanej z nią coraz bardziej złożonej infrastruktury IT. W połączeniu z rosnącą potrzebą cyfryzacji, doprowadziło to do decyzji w FÖRCH o postrzeganiu rosnących wyzwań jako szansy – jednym z przykładów jest standaryzacja krok po kroku systemów ERP używanych w różnych krajach.

Kolejna szczególna cecha FÖRCH: w obszarze sprzedaży firma z powodzeniem opiera się na wielokanałowym podejściu do sprzedaży, które łączy zalety relacji międzyludzkich i rozwiązań cyfrowych w możliwie
najbardziej optymalny sposób. W praktyce oznacza to, że sukces firmy w obszarze sprzedaży opiera się przede wszystkim na trzech filarach – bezpośrednich relacjach z klientami nawiązywanych przez około 2000 pracowników terenowych, fachowym doradztwie udzielanym w licznych punktach sprzedaży oraz rzetelnym funkcjonowaniu sklepu internetowego firmy.

Czynniki zewnętrzne sprawiły, że projekt stał się wyjątkowym wyzwaniem w związku z globalną pandemią koronawirusa, załamaniem łańcuchów dostaw i wojną w Europie z gwałtownie rosnącymi cenami transportu i zaopatrzenia.

Projekt

W 2019 roku firma FÖRCH podjęła decyzję o wymianie swojego samodzielnie opracowanego systemu ERP na SAP S/4HANA, najpierw w Niemczech, a następnie sukcesywnie na odpowiednie systemy w innych europejskich spółkach krajowych. „Ujednolicenie środowiska systemowego jest dla nas nie tylko korzystne finansowo w perspektywie średnio- i długoterminowej, ale także jest to warunek wstępny dla przyszłych rozwiązań cyfrowych, dzięki którym wspieramy naszych klientów i pracowników i dzięki którym chcemy nadal rozwijać się jako firma.” mówi Steffen Federer, dyrektor działu IT i biznesu cyfrowego w FÖRCH.

Przez przyszłe rozwiązania cyfrowe Steffen Federer rozumie współczesne narzędzia, takie jak wydajny i przyjazny dla klienta sklep internetowy oraz nowoczesną i niezawodną aplikację sprzedażową. W tym ostatnim przypadku firma FÖRCH zdecydowała się na rozwiązanie oparte na aplikacji POLUMANA® firmy BLUE-ZONE. W połączeniu z nowoczesnym systemem ERP i odnowionym sklepem internetowym miała powstać przyszłościowa infrastruktura cyfrowa oraz miały zostać zastosowane narzędzia, które skutecznie wspierałyby zespół sprzedaży FÖRCH w pracy w obszarze relacjami z klientami, które częściowo były rozwijane już od dekad.

Aby nie przeciążać pracowników w biurze i dziale IT oraz dać długoletnim pracownikom sprzedaży w terenie możliwość przyzwyczajenia się do nowych narzędzi i procesów poprzez ich powolne wdrażanie i stosowanie, nowy sklep internetowy i aplikacja sprzedażowa miały zostać uruchomione początkowo na starym systemie ERP już wiosną 2021 roku – niecały rok przed uruchomieniem SAP S/4HANA na początku 2022 roku.

Wyniki

Uruchomienie nowego systemu SAP – łącznie z konwersją sklepu internetowego i aplikacji sprzedażowej POLUMANA® do S/4HANA – przebiegło bez większych komplikacji: Około 700 pracowników terenowych FÖRCH w Niemczech od samego początku realizowało ponad 70 000 zamówień miesięcznie za pośrednictwem nowej aplikacji sprzedażowej.

Wczesne wprowadzenie nowego sklepu internetowego i aplikacji sprzedażowej doprowadziło do niskiej liczby zgłoszeń o wsparcie od pracowników terenowych. W ciągu pierwszych kilku tygodni średnio przetwarzano tylko pięć zgłoszeń dziennie.

Steffen Federer podsumowuje: „Dla mnie jest jasne, że BLUE-ZONE GmbH odegrała główną rolę w zapewnieniu, że byliśmy w stanie z powodzeniem wdrożyć projekt w tak krótkim czasie, pomimo równoległego wdrażania systemu ERP i niezwykle skomplikowanych warunków zewnętrznych. Nawet kilka miesięcy po starcie produktywnym bardzo doceniam wyjątkowo elastyczne i zawsze zorientowane na rozwiązania podejście zespołu BLUE-ZONE.”

Najważniejsze informacje

Duży projekt inteligentnie wdrożony

Dzięki wcześniejszemu uruchomieniu sklepu internetowego i aplikacji sprzedażowej w starym systemie ERP, zespół projektowy mógł w 100% skoncentrować się na zagadnieniach technicznych i procesowych podczas uruchomienia S/4HANA, ponieważ sklep internetowy i aplikacja wymagały jedynie konwersji i nie były dodatkowo uruchamiane ponownie.

Koncepcja dla innych krajów jest już gotowa

Po udanym uruchomieniu w Niemczech, planowane jest wdrożenie w innych spółkach krajowych. W tym wypadku należy wziąć pod uwagę specyfikę poszczególnych krajów, taką jak indywidualne kalkulacje cen lub prowizji, a także historycznie ukształtowane uwarunkowania.

Zalety aplikacji Polumana®

Aplikację POLUMANA® można w każdej chwili dostosować do nowych potrzeb i warunków oraz uzupełnić o aplikację serwisową Wraz z aplikacją serwisową POLUMANA®, BLUE-ZONE GmbH oferuje również uzupełniającą aplikację dla obsługi klienta i zespołów serwisowych.

Duża liczba danych nie stanowi problemu dla aplikacji POLUMANA®. Nawet ponad 100 000 produktów, takich jak w FÖRCH, które muszą być zawsze aktualne i skoordynowane z innymi kanałami sprzedaży i lokalizacjami magazynów, na dłuższą metę nie wyczerpują możliwości aplikacji.

Nawet przy wolnym połączeniu internetowym, aplikacja POLUMANA® ma doskonałą wydajność systemu i jest w pełni kompatybilna z trybem offline. Także w przypadku spotkań z klientami w regionach o słabej sieci komórkowej i w budynkach, nawet duża liczba danych jest ładowana szybko.

Aplikacja sprzedażowa POLUMANA® jest dostępna w 18 językach i jest już z powodzeniem używana przez ponad 16 000 nazwanych użytkowników. Aplikacja sprzedażowa w FÖRCH przyczynia się do lepszej koordynacji zarządzania klientami oraz skutecznej sprzedaży wiązanej i dodatkowej za pośrednictwem zespołu sprzedaży.

Dla mnie jest jasne, że firma BLUE-ZONE GmbH odegrała znaczącą rolę w tym, że udało nam się pomyślnie wdrożyć projekt w tak krótkim czasie, pomimo równoległego wdrożenia systemu ERP i niezwykle skomplikowanych warunków zewnętrznych. Nawet kilka miesięcy po starcie produktywnym bardzo doceniam wyjątkowo elastyczne i zawsze zorientowane na rozwiązania podejście zespołu BLUE-ZONE

Steffen Federe Szef Działu IT i Biznesu Cyfrowego Förch
Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.