Zaawansowane rozwiązania IT wspierają efektywność organizacji i często stanowią kluczowy element jej przewagi konkurencyjnej. Szczególnie potrzebne jest to w sytuacji, gdy wymagana jest duża skalowalność biznesu.
Nasz klient z branży ubezpieczeń współpracuje z partnerami z różnych branż – bankami, instytucjami finansowanymi, przedsiębiorstwami z branży automotive, operatorami telekomunikacyjnymi, sieciami handlowymi oraz firmami e-commerce, którzy następnie sprzedają produkty ubezpieczeniowe swoim klientom. Wymaga to odpowiedniego wsparcia informatycznego – stanowi wyzwanie dla programistów, którzy muszą dostarczyć rozwiązania odpowiadające na potrzeby biznesu – przede wszystkim w postaci odpowiedniej logiki, interfejsów graficznych dla partnerów i ubezpieczonych, czy też interfejsów komunikacyjnych do wymiany danych z systemami zewnętrznymi.
Każde z miejsc styku aplikacji ze „światem zewnętrznym” stanowi jednocześnie możliwe miejsce naruszenia bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w aplikacjach – w formie cyberataku lub choćby błędu użytkownika. Skutki takich incydentów mogą być różnorakie, ale w każdym przypadku byłyby szkodliwe: błędne lub niespójne dane wprowadzone do bazy, wyciek danych lub nieautoryzowane ich usunięcie – to tylko kilka przykładów potencjalnych zagrożeń. Możliwe następstwa takich incydentów to m.in. czasowe wstrzymanie operacji biznesowych, narażenie na odpowiedzialność prawną (np. RODO, wytyczne KNF) lub kontraktową, straty finansowe i wizerunkowe dla organizacji.
Skuteczne mechanizmy ograniczające ryzyka cyberbezpieczeństwa zawsze muszą być wielopoziomowe – począwszy od odpowiednich polityk i procedur, poprzez dobre praktyki w zakresie rozwoju bezpiecznych aplikacji, skończywszy na ochronie infrastrukturalnej (m.in. Web Application Firewall). Pełen zestaw tych rozwiązań jest stosowany przez klienta, a zadaniem All for One było niezależne zweryfikowanie, za pomocą inwazyjnych testów penetracyjnych, czy podjęte środki organizacyjne i techniczne są wystarczające.