Celem projektu jest stworzenie internetowej Bazy Standaryzowanych Programów Profilaktycznych. Jej cel to katalogowanie, inwentaryzowanie, standaryzowanie oraz ewaluacja programów profilaktycznych i innych przedsięwzięć profilaktycznych realizowanych przez jednostki Policji z całego kraju, jak również innych instytucji państwowych i samorządowych. Głównym odbiorcą Bazy będzie Komenda Główna Policji.
Aktualnie nie funkcjonuje profesjonalne narzędzie umożliwiające z jednej strony gromadzenie i efektywne korzystanie z aktualnych doświadczeń jednostek w zakresie profilaktyki, a z drugiej koordynowanie oraz nadzór nad profesjonalnym opracowywaniem programów przez jednostki Policji. Efektem takiej sytuacji jest powielanie się inicjatyw, ale także niski poziom jakości oraz skuteczności wielu z nich. Ma to związek z brakiem narzędzia umożliwiającego przegląd aktualnych przedsięwzięć.
Istnieje zatem realna potrzeba utworzenia narzędzia/bazy, która ułatwi katalogowanie, inwentaryzowanie oraz standaryzowanie programów z zakresu profilaktyki społecznej, konstruowanych i realizowanych zarówno przez Policję, jak i instytucje państwowe i samorządowe. Baza Standaryzowanych Programów Profilaktycznych będzie składać się z trzech głównych komponentów:
- programy standaryzowane;
- akcje i inne przedsięwzięcia profilaktyczne
- formularz oceny jakościowej programów i innych inicjatyw profilaktycznych