“Lepszy Biznes” 7 lat w służbie polskiego środowiska SAP | All for One Poland

“Lepszy Biznes” 7 lat w służbie polskiego środowiska SAP

Nagroda w konkursie czasopism firmowych oraz jubileuszowy 30 numer wydawanego przez BCC kwartalnika "Lepszy Biznes" są okazją, by spojrzeć wstecz. Pismo zmieniało się, tak jak zmienia się polskie środowisko SAP. O wielu rozwiązaniach pisaliśmy jako pierwsi w Polsce, inspirując do niejednego przedsięwzięcia IT.

Jest to też okazja, by czytelnikom przedstawić bliżej zespół ludzi, który pracuje nad tym, by pismo spełniało swój cel – wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami SAP.

Największą satysfakcją dla nas – wydawców „Lepszego Biznesu” – są opinie czytelników, którzy z lektury pisma czerpią pomysły na usprawnienia w swoich firmach, a przygotowując się do nowych przedsięwzięć, korzystają z artykułów poradnikowych, na przykład o metodyce wdrożeniowej. „Lepszy Biznes” to jedyne w Polsce specjalistyczne czasopismo poświęcone zarządzaniu z wykorzystaniem systemów SAP. Tematyka wymagająca i niełatwa do podania w atrakcyjnej formie. A jednak pismo zostało zauważone również poza branżą IT. W październiku 2007 r. LB otrzymał drugą nagrodę w ogólnopolskim konkursie czasopism firmowych organizowanym przez Agape, agencję specjalizującą się w doradztwie i przygotowaniu takich publikacji.
Jak powiedziała Małgorzata Celarek, członek jury konkursu: „Wiele firm wydających podobne pisma ulega pokusie autopromocji i nachalnego marketingu własnych usług i produktów. Lepszy Biznes BCC to przede wszystkim fachowa, praktyczna wiedza oraz forum wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami z tej branży. Na wysoką ocenę jury zasłużył także skład wydawnictwa, jego szata graficzna oraz świetne zdjęcia”.
Wspomniana pokusa towarzyszyła nam od początku, jednak zawsze staraliśmy się stawiać na wiedzę specjalistów i jej upowszechnianie.

Najpierw „Dobry Biznes”
Pierwszy numer „Dobrego Biznesu” (wystartowaliśmy z taką nazwą), wydany w marcu 2000 r., miał osiem stron i bardzo skromny, żeby nie powiedzieć – siermiężny layout. Warto przypomnieć poruszone w nim tematy – są znamienne dla ówczesnego etapu rozwoju rynku ERP i SAP w Polsce. Pisaliśmy m.in. o:

  • najważniejszych korzyściach z systemów ERP (takie czasy – zaawansowanymi systemami ERP dysponowało wtedy 20-25% dużych polskich przedsiębiorstw);
  • BPR (Business Process Reegineering) w kontekście projektu ERP (reengineering procesów biznesowych był świeżym hasłem, zwłaszcza w powiązaniu z projektami IT);
  • wdrożeniu SAP R/3 w Zespole Elektrociepłowni Bydgoszcz (pierwszy projekt SAP w polskiej energetyce wytwórczej);
  • przygotowaniach BCC do udostępnienia pierwszego w Polsce tzw. prekonfigurowanego pakietu SAP dla firm średniej wielkości (później znanego pod nazwą SPRINT) – rozwiązania, które w kolejnych latach zrewolucjonizowało polski rynek SAP dla firm rozwijających się (w oparciu o ofertę i doświadczenia związane ze SPRINT-em powstała firma 7milowy z grupy BCC).

W kolejnych latach systematycznie zwiększała się liczba stron, artykułów, drukowanych egzemplarzy. Poruszane tematy odzwierciedlały i wyznaczały trendy w sektorze IT i w usługach SAP. O wielu rozwiązaniach i produktach SAP pisaliśmy jako pierwsi lub jedni z pierwszych w Polsce. Prezentowaliśmy doświadczenia zdobywane w trakcie kolejnych wdrożeń SAP. Dużo pisaliśmy o metodyce wdrożeniowej. Doskonale rozumieliśmy, że promocja dobrych praktyk zarządzania projektami leży we wspólnym interesie naszych klientów i BCC jako firmy wdrożeniowej. Podczas gdy objętość „Dobrego Biznesu” się zwiększała, inne periodyki o SAP przestały się ukazywać. I tak pozostaliśmy jedynym w Polsce pismem dla profesjonalistów SAP.
W środowisku BCC – wśród pracowników, klientów, partnerów – panuje przekonanie, że mimo dużego obciążenia pracą warto jest dzielić się doświadczeniami na szerszym forum, zrobić coś „dla dobra publicznego” i poświęcić czas na przygotowanie artykułu. Współtworzenie pisma stało się częścią kultury organizacyjnej firmy, która upowszechnianie wiedzy uznaje za swój zaszczytny obowiązek.

Dla menedżerów i studentów
Na początku 2007 r. wprowadziliśmy nowy układ treści, odświeżyliśmy layout, zaczęliśmy zamieszczać relacje z najważniejszych wydarzeń „SAP-owskiego światka” – takich jak Sapphire czy zloty użytkowników. Uznaliśmy, że pismo w takim kształcie jest lepsze niż kiedyś – stąd dyskretna zmiana nazwy na „Lepszy Biznes”. Uważamy, że nowa nazwa jest bardzo adekwatna – w końcu celem wprowadzania dobrych praktyk, o których piszemy, są ulepszenia w biznesie.
Nasi czytelnicy to menedżerowie i kadra zarządzająca oraz specjaliści IT z dużych firm w całym kraju. O tym, że efekty naszej pracy znajdują uznanie, świadczą ich opinie: „Artykuły z pewnością pomagają skonfrontować własne podejście do określonych zagadnień ze spojrzeniem praktyków (zarówno konsultantów, jak i pracowników firm). Dają również możliwość zapoznania się z nowymi rozwiązaniami. Najczęściej dokładnie przeglądam cały numer, ale czytam wybrane fragmenty lub artykuły, które zawierają wiedzę potrzebną mi w danym momencie” – mówi Roland Szałowski, Dyrektor Kontrolingu w Grupie Krosno SA.
„Dzięki Lepszemu Biznesowi możemy poznawać rozwiązania SAP wdrażane w różnych obszarach i branżach. Pozwala to nam korzystać z doświadczeń innych firm i stosować dobre, sprawdzone praktyki zarządzania” – dodaje Tomasz Wiernicki, Dyrektor IT w WSK PZL Rzeszów.

Do archiwalnych artykułów zawsze można wrócić. Czytelnicy, a także studenci korzystają z Akademii Wiedzy BCC – internetowego archiwum artykułów ze wszystkich wydań „Dobrego” i „Lepszego Biznesu”.
Jak podkreśla Prof. Joanna Józefowska z Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej: „Artykuły są cenną pomocą dydaktyczną dla takich przedmiotów jak organizacja procesów biznesowych, systemy klasy ERP czy planowanie produkcji i logistyka. Dział Innowacje wskazuje kierunki rozwoju systemów ERP, a co za tym idzie, pozwala określić przewidywane zapotrzebowanie na kompetencje absolwentów i stanowi wskazówkę do modernizacji programów nauczania”.
Słuchacze specjalności informatycznych i biznesowych polskich uczelni, zwłaszcza ci piszący prace magisterskie na tematy powiązane z systemami ERP, odczuwają niedostatek dobrych materiałów edukacyjnych.
Akademia Wiedzy BCC wypełnia tę lukę, a wieści o niej rozchodzą się szybko. W internetowej ankiecie najczęściej zaznaczaną przez studentów opcją przy pytaniu „Jak trafiłeś/aś na tę stronę” jest odpowiedź: „strona została polecona przez znajomego”.
Z Akademii Wiedzy skorzystało już znacznie ponad 1000 studentów. Taka forma wykorzystywania artykułów z „Lepszego Biznesu” daje nam satysfakcję z naszego wkładu w budowanie rynku i rozwój społeczeństwa informacyjnego.
„Lepszy Biznes jest dla studentów źródłem informacji o technologiach IT i ich praktycznym wykorzystaniu w zarządzaniu różnymi procesami i w różnych branżach. Dla przyszłych menedżerów i specjalistów IT, czytających o potencjalnych miejscach pracy i modelach karier, może stanowić inspirację do planowania drogi rozwoju zawodowego” – powiedział prof. Witold Abramowicz, Kierownik Katedry Informatyki Ekonomicznej poznańskiej AE.

Redakcja i współpracownicy
Redakcję Lepszego Biznesu tworzą: Grzegorz Grupiński (od pierwszego numeru pisma; „na co dzień” Kierownik Zespołu Marketingu i PR w BCC) oraz Mirosława Huk (od początku 2007 r.). Naszą rolą jest po pierwsze – zainspirowanie autorów do napisania artykułów, które w danym momencie będą ciekawe dla czytelników; po drugie – pomoc w przygotowaniu tekstów, po trzecie – skoordynowanie projektowania, druku i dystrybucji numeru.
Zaprojektowanie layoutu, prace związane z przygotowaniem pisma do druku oraz sam druk powierzyliśmy poznańskiej agencji reklamowej Horsefield, której zasługą jest strona wizualna pisma.
„Podobnie jak wyborowa czekolada – tak wyśmienita treść potrzebuje godnego opakowania. Kreując projekt i pracując nad kolejnymi wydaniami Lepszego Biznesu, uczestniczymy w tworzeniu marki tytułu prasowego dla profesjonalistów. Ważne, żeby takie pismo nie tylko dobrze się czytało, ale oglądało i dotykało. Aby tak było, stworzyliśmy w Horsefield interdyscyplinarny zespół specjalistów z kilku dziedzin – od kreacji artystycznej po produkcję poligraficzną” – mówi Mikołaj Bleja, szef Horsefield.
Wysokie noty w konkursie czasopism firmowych zawdzięczamy także profesjonalnym fotografikom. Autorem większości zdjęć portretowych jest Wojciech Robakowski, który ma na koncie również współpracę m.in. z „Rzeczpospolitą”, „Pulsem Biznesu” czy polską edycją „Forbesa”.
„Prace, jakie wykonuję dla Lepszego Biznesu, to tak zwane sesje biznesowe. Uważam, że najważniejsze jest, żeby na zdjęciach oddać charakter portretowanej osoby. Dlatego zwykle staram się dowiedzieć czegoś o moim modelu, pytam o pracę, zainteresowania. Najbardziej jestem zadowolony ze zdjęć, na których widać pasję i zaangażowanie. A to wymaga czasu. Nie jest sztuką pstryknąć w ciągu dwóch minut kilka ujęć prezesowi za biurkiem” – opowiada Wojciech Robakowski.

O tym warto napisać
Troską każdej redakcji pisma profesjonalnego jest zapewnienie odpowiedniej liczby dobrych tekstów. Na szczęście, nie cierpimy na brak tematów i autorów. Coraz częściej przy okazji rozpoczęcia lub zakończenia ciekawych projektów, udostępnienia nowych usług czy produktów słyszymy: „warto o tym napisać, może sam to zrobię”. Poza tym wiele pomysłów na nowe artykuły sygnalizują sami czytelnicy.
Większość autorów stanowią pracownicy BCC – konsultanci wdrożeniowi i serwisowi z poszczególnych obszarów, kierownicy projektów, liderzy zespołów i menedżerowie oraz współpracujący z BCC klienci. Jednak środowisko profesjonalistów SAP rozumiemy szeroko, dlatego też nasze łamy są otwarte dla niezależnych specjalistów zajmujących się zagadnieniami systemów ERP czy oferentów rozwiązań komplementarnych do SAP.
Jest to dla nas powód do radości, że mimo nawału obowiązków szefowie IT i doświadczeni eksperci znajdują czas, by na naszych łamach dzielić się swoją wiedzą. To bardzo mobilizuje.

Lepszy Biznes w liczbach

  • 4000 egzemplarzy każdego wydania
  • Dystrybucja do ok. 1000 dużych i średnich firm
  • Ponad 220 artykułów merytorycznych
  • Ponad 110 publikujących autorów

Akademia Wiedzy BCC
www.bcc.com.pl/akademia
Internetowa baza ponad 200 archiwalnych artykułów z Lepszego Biznesu

Nasze referencje

Poradniki

Aktualności

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.