Wyniki badania, zrealizowanego przez konsultantów BCC, są jednoznaczne: największe i innowacyjne organizacje zamierzają skoncentrować się na rozwoju tych funkcjonalności SAP, które wspierają procesy „miękkiego” HR.
Celem przeprowadzonego od lipca do września przez BCC badania była wymiana opinii organizacji, przodujących w Polsce w rozwoju narzędzi SAP HCM (SAP HR), na temat potrzeb i zamierzeń w tym obszarze. Zagregowane wyniki badań otrzymali wszyscy respondenci.
W badaniu wzięli udział przedstawiciele kilkunastu Klientów BCC – głównie sieci handlowych, operatorów telekomunikacyjnych oraz producentów z sektora FMCG, zatrudniających w sumie około 50 000 pracowników. Respondentami były osoby zaangażowane w rozwój systemów IT wspierających zarządzanie kapitałem ludzkim – menedżerowie działów HR i specjaliści IT.
Respondenci byli pytani przede wszystkim o plany rozwoju systemów SAP HCM, w kontekście zmieniających się potrzeb ich organizacji. Wśród najważniejszych obszarów planowanego rozwoju wskazywano m.in. zarządzanie szkoleniami, e-learning, rozwój pracowników, zarządzanie kompetencjami, systemy ocen pracowniczych, zarządzanie przez cele (MBO – Management by Objective), a także narzędzia samoobsługi pracowniczej oraz rozwiązania wspierające proces rekrutacji (w tym przez Internet).
„Wyniki badań potwierdzają to, czego doświadczamy ze współpracy z wieloma naszymi Klientami. Wsparcie systemem SAP takich procesów jak administracja kadrami czy naliczanie płac stało się oczywistym standardem. O kursie na miękki HR mówiło się już od dawna. Teraz ta tendencja znajduje odzwierciedlenie w realizowanych i planowanych projektach. Reagując na zmiany na rynku pracy, nasi Klienci chcą rozwijać te funkcje SAP HCM, które przyczyniają się do długofalowego rozwoju potencjału ludzkiego organizacji” – komentuje Michał Szymaczek, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu BCC – Zarządzanie Kapitałem Ludzkim.
Wyniki badań są także przyczynkiem do dalszego rozwoju zespołu specjalistów BCC od rozwiązań SAP HCM. Obecnie BCC zatrudnia niemal 30 konsultantów SAP HCM, zajmujących się wdrożeniami, rozwojem i serwisem SAP HCM. „W tym roku obszar szeroko pojętego miękkiego HR jest tym, w którym rekrutujemy i kształcimy najwięcej specjalistów” – dodaje Michał Szymaczek.
BCC jest obecne na rynku usług SAP HR od samego początku dostępności tych rozwiązań w Polsce, specjaliści firmy brali udział w lokalizacji SAP HR i w pierwszych wdrożeniach w kraju. Z usług BCC – wdrożeń, rozwoju o innowacyjne funkcje SAP HR, skorzystało kilkadziesiąt firm, w tym Grupa Metro (sieci Real i Makro), Praktiker, Polska Telefonia Cyfrowa. Firma świadczy także serwis – stałe wsparcie użytkowników SAP HR, m.in. dla ABB, Grupy Metro, Kompanii Piwowarskiej, Tchibo. Od 2005 r. BCC posiada status Partnera Eksperta SAP w zakresie SAP HCM/SAP HR.