Firma Scanclimber, klient firm 7milowy i BCC, została wyróżniona tytułem Lidera Informatyki w konkursie organizowanym przez tygodnik Computerworld. Tytuł Lidera Informatyki został przyznany za konsekwentne budowanie pozycji rynkowej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych w spółkach Grupy SCANINTER w Polsce, Niemczech i Finlandii.
27 września podczas uroczystej Galii w Teatrze Narodowym w Warszawie jury powołane przez redakcję tygodnika Computerworld wyłoniło laureatów XI edycji prestiżowego konkursu LIDER INFORMATYKI 2007. Nagrodzono firmy i instytucje publiczne, które zdaniem jury najskuteczniej wykorzystują informatykę w procesie zarządzania i budowy wartości firmy.
W tym roku, po raz pierwszy przyznano wyróżnienia w kategorii Małe i Średnie Przedsiębiorstwo. Laureatem nagrody została gnieźnieńska firma Scanclimber sp. z o.o., należąca do międzynarodowej grupy SCANINTER, wiodącej na rynku europejskim w produkcji dźwigów towarowych, towarowo-osobowych, inspekcyjnych oraz podestów ruchomych masztowych. W uzasadnieniu decyzji organizatorzy podkreślili zasługi firmy na polu informatyzacji przedsiębiorstwa z wykorzystaniem zintegrowanego systemu informatycznego.
Wdrożenie SAP, prowadzone przez 7milowego, objęło trzy spółki grupy SCANINTER, do której należy Scanclimber – w Polsce, Niemczech i Finlandii. Na decyzję jury wpłynął również fakt korzystania przez grupę SCANINTER z usług pełnego outsourcingu SAP, świadczonych przez firmę BCC.
„Jako dynamicznie rozwijająca się firma, potrzebowaliśmy rozwiązań pozwalających na maksymalne wykorzystanie naszego potencjału. Dzięki systemowi SAP zintegrowaliśmy wszystkie przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy SCANINTER i znacząco poprawiliśmy w ten sposób jakość zarządzania. Rozwiązania informatyczne wnoszą ogromną wartość dla naszej dla firmy. Dzięki nim działamy coraz sprawniej i jesteśmy w stanie konkurować na światowym poziomie, a nagroda, którą otrzymaliśmy utwierdza nas w przekonaniu, że zmierzamy we właściwym kierunku – powiedział Albert Smektalski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w firmie Scanclimber sp. z o.o.
Wdrożenie systemu SAP przyniosło firmie Scanclimber szereg korzyści biznesowych. Dzięki wdrożeniu udało się m.in. zdecentralizować proces podejmowani decyzji, skrócić kanały przepływu informacji i zmniejszyć stopień formalizacji stosunków organizacyjnych. Do wymiernych korzyści wdrożenia można zaliczyć redukcję aż o 90% czasu obsługi zamówienia klienta, zmniejszenie kosztów współpracy z dostawcami o 40% czy redukcję o średnio 20% kosztów utrzymania zapasów na magazynie. Istotnym czynnikiem wpływającym na sukces wdrożenia była zastosowana przez 7milowego metodyka wdrożeniowa SPRINT.
„Metodyka SPRINT oparta jest na doświadczeniu z wcześniejszych wdrożeń SAP i zawiera sprawdzone praktyki biznesowe, wypracowane przez inne przedsiębiorstwa. Wyznaczają one standard postępowania przede wszystkim w takich obszarach jak finanse i kontroling oraz logistyka, czyli cała sfera związana z optymalnym planowaniem zasobów produkcyjnych, gospodarką magazynową, sprzedażą i dystrybucją. Uzyskaliśmy efekt synergii poprzez weryfikację i optymalizację procesów biznesowych zachodzących w firmie, przyjmując w wielu obszarach wzorce proponowane w SPRINT. Dzięki temu między innymi wdrożenie przyniosło firmie tak wiele korzyści.” – powiedział Albert Smektalski z firmy Scanclimber.
Michał Bazyly, Główny Informatyk w firmie Scanclimber sp. z o.o. powiedział: – „Wprowadziliśmy szereg rozwiązań informatycznych, mających na celu usprawnienia działalności naszej firmy. Są śród nich takie oprogramowania jak: VERTEX G4, SolidEdge, Adobe, Nestix, Cybelec, oprogramowanie do homebankingu i wiele innych. Nad nimi wszystkimi stoi jednak system SAP, który pełniąc rolę swoistego integratora i koordynatora jednocześnie sam wnosi wiele udoskonaleń. SAP pozwolił nam zautomatyzować pracę obniżając tym samym ryzyko błędu związanego z czynnikiem ludzkim”.
Spółki grupy SCANINTER korzystają z systemu SAP w modelu pełnego outsourcingu. System jest zlokalizowany w centrum outsourcingowym BCC w podpoznańskich Złotnikach. „Dzięki temu uniknęliśmy konieczności kosztownej inwestycji w platformę sprzętową. W zamian za stałą opłatę mamy dostępny i wydajny system, którym administrują wyspecjalizowani konsultanci. My zaś możemy się skoncentrować na biznesie i zarządzaniu firmą” – dodaje Albert Smektalski.