SAP SE nie ustaje w rozwijaniu swojego narzędzia do zarządzania systemami SAP . Niedawno (grudzień 2015) udostępnił aktualną wersję SAP Solution Manager 7.1 na platformie SAP HANA, a już pracuje nad najnowszą wersją 7.2, która jest dostępna produkcyjna dla wybranej grupy klientów (Faza Ramp-Up). Oddanie pełnej dostępności wersji 7.2 planowane jest na drugą połowę 2016 roku.
SAP Solution Manager, to narzędzie z którego bardziej lub mniej świadomie korzystają prawie wszyscy klienci SAP. Jest on wymagany do obsługi kontraktu serwisowego SAP Maintenance oraz może wspierać administratorów środowiska SAP w codziennej opiece nad systemami. Jego zastosowania są jednak dużo szersze, a bardzo często dostępne dla każdego w systemie funkcje nie są wykorzystywane.
Z prostego rozwiązania dla administratorów, które pomaga w generowaniu raportów o stanie systemu (SAP Early Watch Alert), SAP Solution Manager stał się narzędziem w którym można obsłużyć cały cykl życia oprogramowania SAP. To już nie tylko narzędzie dla administratorów, którzy monitorują stan systemów na poziomie technicznym, ale rozwiązanie w którym można zarówno śledzić procesy biznesowe, zarządzać zmianą, monitorować wpływ zmian w kodzie własnych programów na procesy aktualizacji, przeprowadzać testy funkcjonalne, jak i zarządzać dokumentacją wdrożenia czy innych projektów.
SAP Solution Manager pozwala na zarządzanie i monitorowanie szeregu działań związanych z utrzymaniem i rozwojem systemów SAP, na ogólnym poziomie są to:
- określanie wymagań i projektowanie procesów – utrzymywanie centralnego repozytorium dokumentów (SAP SolDoc, Solution Documentation Assistant) dotyczących zarówno systemów SAP jak i innych wraz z jej tworzeniem dla już istniejących procesów (Reverse Business Process Documentation). Definiowanie projektu w podziale na fazy i zarządzanie nim. Tworzenie wzorców projektów które mogą być wykorzystywane w kolejnych projektach (Template Management)
- wsparcie podczas wdrożenia – zarządzanie testami ręcznymi i automatycznymi (Test Management), zarządzanie zmianą (wnioski o zmianę, śledzenie transportów w SAP, raporty statusów, obsługa zgłoszeń zgodna z wytycznymi ITIL – IT Service Management)
- asysta w codziennym utrzymaniu systemów – szereg analiz pozwalających ocenić bieżący stan środowiska oraz zapobiec ewentualnym problemom które mogą się pojawić wraz z całościowym badaniem wydajności (End to End Workload Analysis), w tym Exception Analysis, Trace Analysis, Change Analysis, Configuration Validation, Host, Database i System Analysis. Prócz oceny stanu technicznego również analiza problemów w procesach biznesowych (Business Process Operations)
- optymalizacja działającego środowiska SAP – wsparcie w procesach aktualizacji oraz upgrade’ów (Upgrade Management) oraz śledzenie zmian w systemach SAP związanych z wprowadzaniem własnego kodu (Custom Code Management)
- centralne zarządzanie zadaniami – Job Management
- monitorowanie przyrostu danych i potrzeb dotyczących archiwizacji danych w SAP (Data Volume Management)
Każdy z klientów SAP, ma prawo do wykorzystania pełnego zestawu funkcji SAP Solution Manager do zarządzania swoim środowiskiem SAP. Warto wykorzystać potencjał tego narzędzia, nasi konsultanci z chęcią podzielą się wiedzą i dobrymi praktykami i wesprą Państwa w uruchomieniu poszczególnych funkcji. Zapraszamy do kontaktu!