Dział Usług Outsourcingowych BCC otrzymał certyfikat ISO 27001, a BCC jest tym samym jedną z pierwszych firm w Polsce, które wdrożyły najnowszy system Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji potwierdzony międzynarodowym certyfikatem.
ISO 27001 – najnowsza i najbardziej restrykcyjna norma – wskazuje zestaw wymagań w zakresie poufności, integralności i dostępności informacji. Klienci powierzający BCC w outsourcing swoje systemy IT wraz z krytycznymi danymi, otrzymują tym samym gwarancję bezpieczeństwa i stabilności swojego biznesu.
"Wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnego z normą ISO 27001 stanowi najwyższą możliwą gwarancję dla naszych klientów i dla nas samych." – powiedział Waldemar Sokołowski, Dyrektor Działu Usług Outsourcingowych w BCC.
Dział Usług Outsourcingowych BCC oferuje m.in. usługi pełnego outsourcingu systemów SAP, administracji rozwiązaniami SAP oraz serwisu aplikacyjnego dla użytkowników SAP. Obecnie BCC świadczy takie usługi dla 37 klientów, m.in. dla Fabryki Cukierniczej Kopernik, Grupy Metro, Nordzucker Polska, Opoczno SA, Optimus SA, Wolters Kluwer Polska. W ostatnim czasie na usługi outsourcingowe i serwisowe BCC zdecydowały się m.in. firmy Knauf, Gedia oraz ABB Polska.
Standard ISO 27001 obejmuje całość zagadnień związanych z ochroną tworzonych, przechowywanych i przetwarzanych w firmie informacji. Celem jego wdrożenia jest weryfikacja i wzmocnienie zabezpieczeń z uwzględnieniem źródeł zagrożeń, jakimi mogą być zarówno ludzie, procesy biznesowe jak i technologie. Wdrożenie tego systemu wpisuje się w procedury związane z budowaniem Planów Ciągłości Działania (Business Continuity Planning), które umożliwiają organizacji sprawne reagowanie na wszelkie sytuacje kryzysowe, a nawet nieprzewidywalne katastrofy, takie jak np. pożar, powódź czy katastrofa budowlana.