Żabka Polska SA podpisała kontrakt z BCC na upgrade rozbudowanej instalacji systemu SAP do najnowszej, dostępnej dopiero od maja 2006 wersji Enterprise Central Component 6.0.
Rozpoczęcie prac związanych z upgradem planowane jest na lipiec 2006. Działania prowadzone będą przez konsultantów BCC wraz z działem IT Żabki. Obecnie Żabka korzysta z wersji SAP 4.6B. Skala nowego przedsięwzięcia jest ogromna – obejmie 142 użytkowników, a wielkość bazy danych wynosi aktualnie 3 TB.
Zakres funkcjonalny projektu dotyczy następujących funkcjonalności SAP: FI – księgowość finansowa, AA – księgowość majątku trwałego, CO – controlling, TR – Treasury, MM – gospodarka materiałowa, SD – sprzedaż i dystrybucja; oraz rozwiązanie branżowe SAP Retail.
Maciej Kląskała, Dyrektor ds. Informatyki Żabka Polska, powiedział: „Żabka jako firma jest oparta na innowacyjnych metodach działania, a nasze punkty handlowe są nowocześnie zorganizowane i połączone rozległą siecią informatyczną. Z odwagą wchodzimy w złożony projekt, jakim jest upgrade do najnowszej, dostępnej na rynku wersji systemu SAP. Umożliwi nam ona korzystanie z nowych, niedostępnych wcześniej funkcjonalności. Zdecydowaliśmy się na współpracę z BCC ze względu na ich duże doświadczenie we wsparciu uprade’ów wielkich instalacji SAP”.
BCC wspierało projekty upgrade’u systemu SAP m.in. Polkomtel S.A. czy Grupie Metro.
Żabka Polska SA jest organizatorem zintegrowanej sieci sklepów typu convenience pod szyldem „ŻABKA”. Powstała w roku 2000 sieć zupełnie odmieniła oblicze polskiego handlu tradycyjnego stając się potężną siecią nowoczesnych, profesjonalnie prowadzonych sklepów z doskonałą ofertą najlepszych markowych produktów i usług. Systematycznie rozwijana sieć liczy dzisiaj już prawie 1700 sklepów. Podstawowe założenie sieci Żabka to szybkość i wygoda dokonywania zakupów. Sklepy te posiadają w swojej ofercie od 1 600 do 2 500 pozycji asortymentowych w 11 grupach branżowych. Lokalizowane są one w miejscowościach powyżej 10 000 mieszkańców, w dogodnych dla klienta punktach i charakteryzują się jednakową, wyróżniającą się wizualizacją, długimi godzinami otwarcia przez 7 dni w tygodniu oraz starannie dobranym mixem produktów i usług. Dzięki m.in. tym cechom Żabka jest siecią eleganckich, przyjaznych klientowi sklepów, które dostępne są wszędzie tam, gdzie potrzebuje ich konsument. Więcej: www.zabka.pl