Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci telefonii komórkowych Era i Heyah, ogranicza obieg dokumentów papierowych. Pracownicy otrzymali dostęp do danych o swoim wynagrodzeniu w firmowym portalu.
Od października br. wszyscy pracownicy PTC mogą, zamiast paska płacowego w tradycyjnej formie papierowego wydruku, sprawdzić dane o swoim wynagrodzeniu w portalu korporacyjnym, zbudowanym na bazie SAP Enterprise Portal (SAP EP). Dane są generowane bezpośrednio z systemu kadrowo-płacowego mySAP HR.
Udostępnienie danych płacowych wiązało się z kolejną rozbudową funkcjonalności użytkowanych przez PTC rozwiązań informatycznych, w tym mySAP HR i SAP EP oraz z koniecznością wykonania dodatkowych prac programistycznych. Prace wdrożeniowe w tym zakresie trwały od początku maja i zostały zrealizowane przez Departament Rozwoju Systemów PTC wraz z BCC, działających w ścisłej współpracy z Departamentem Polityki Personalnej.
Efektem jest unikalne rozwiązanie rozszerzające standardowe możliwości technologii SAP. Komponent SAP Web Application Server w wersji 6.20 pozwala na generowanie stron w formacie HTML bezpośrednio z SAP i udostępnianie ich w firmowym portalu. W ramach projektu opracowane zostały funkcje odpowiadające na podwyższone wymagania PTC odnośnie bezpiecznego dostępu do informacji o wynagrodzeniach. Aplikacja pasków płacowych została zintegrowana z bazą danych LDAP, przechowującą aktualne informacje o użytkownikach systemu. Pozwala to wykluczyć dostęp nieuprawnionych osób do danych płacowych, zapewniając pełne bezpieczeństwo obiegu informacji.
Piotr Jeleniewski, kierujący projektem ze strony PTC, ocenia: "Zrealizowane z BCC przedsięwzięcie pozwala wyeliminować koszty związane z drukowaniem i dystrybucją pasków papierowych. Zaoszczędzimy więc na kosztach materiałów i wysyłki. Obieg informacji staje się też bardziej niezawodny i szybszy, co wpływa na zadowolenie pracowników. Oceniamy, że nakłady na prace wdrożeniowe zwrócą się już po 5-6 miesiącach."