W związku ze zmianami w ustawach o podatku CIT od osób prawnych oraz o podatku VAT, wprowadzonymi od stycznia 2013, BCC udostępniło i wdraża u pierwszych klientów rozwiązania w systemie SAP. Nowe rozwiązania to raport wspierający wyliczenie podstawy podatku dochodowego, oraz raport dotyczący tak zwanej ulgi za złe długi.
Raport wspierający wyliczenie podstawy podatku dochodowego
W związku ze zmianami w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2013, przedsiębiorstwa zobowiązane są do dokonania korekty kosztów uzyskania przychodów wynikających z faktur, które nie zostały zapłacone. Korekty takiej należy dokonać po 30 dniach od upłynięcia terminu płatności. W celu ułatwienia procesu raportowania takich zdarzeń, BCC przygotowało rozwiązanie w systemie SAP – raport umożliwiający śledzenie takich zdarzeń i co za tym idzie, ułatwiający dokonanie stosownej korekty wyliczeń podstawy podatku dochodowego.
Ulga na złe długi – raport wspierający raportowanie podatku VAT
W związku ze zmianami w ustawie o podatku VAT, wchodzącymi częściowo w życie z dniem 1 stycznia 2013, przedsiębiorstwa mają prawo do skorzystania z tzw. ulgi na złe długi w sytuacji, w której nie otrzymali zapłaty za swoje należności przez 150 dni po terminie ich płatności. Aby ułatwić proces raportowania takich dokumentów i ich odpowiedniej kwalifikacji w deklaracjach podatkowych, BCC przygotowało rozwiązanie ułatwiające ten proces. Przygotowany przez BCC raport prezentuje dokumenty należności jak i zobowiązań, weryfikując terminy ich płatności oraz daty obowiązku podatkowego, wskazujące na zakwalifikowanie do deklaracji z konkretnego miesiąca. W zależności od występującego przypadku, raport proponuje dokonanie odpowiednich korekt w sporządzanej deklaracji podatkowej.
Zainteresowanych uruchomieniem tych i innych rozwiązań, związanych ze zmianami w przepisach podatkowych, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza obok.