Dobry, lepszy… jedyny – 50 numerów kwartalnika BCC | All for One Poland

Dobry, lepszy… jedyny – 50 numerów kwartalnika BCC

Lutowe wydanie Lepszego Biznesu – kwartalnika BCC – jest pięćdziesiątym numerem pisma. Lepszy Biznes jest jedynym w Polsce czasopismem dla profesjonalistów SAP.

Pięćdziesiąty numer Lepszego Biznesu skłonił naszą redakcję do zrobienia porządków w archiwalnej szafie. Oprawiliśmy wszystkie numery w oprawę w firmowym kolorze BCC. Przy okazji – nie obeszło się bez podsumowań i wspomnień , o czym pisaliśmy przez lata. Zobacz galerię okładek Dobrego i Lepszego Biznesu…

Nasz kwartalnik ma 13 lat, na jego łamach publikowało ponad 200 autorów, którzy napisali ponad 500 tekstów. Wśród autorów dominują konsultanci, kierownicy projektów i inni eksperci z BCC i innych spółek Grupy BCC, ale nie brakuje też osób od naszych klientów, partnerów i innych ekspertów biznesu i IT. Redakcja kwartalnika to również pracownicy Grupy BCC – Mirosława Huk, Monika Kanigowska, Grzegorz Grupiński. Od początku pismo jest przygotowywane i drukowane przez poznańską agencję Horsefield, zaś wśród współpracowników jest m.in. Wojciech Robakowski, realizujący sesje zdjęciowe.

Od 2000 roku jako Dobry, a potem Lepszy Biznes, pozostajemy jedynym pismem wyspecjalizowanym w zagadnieniach SAP, zmieniając się razem z polskim środowiskiem SAP. To widać w naszym krótkim przeglądzie tematów, które pojawiały się na naszych łamach. O wielu rozwiązaniach i nowościach pisaliśmy jako pierwsi. Wiele przygotowanych kilka lat temu artykułów poradnikowych wciąż zachowuje swą aktualność. Przekonujemy się o tym, patrząc na statystyki w Akademii Lepszego Biznesu, gdzie można przeczytać materiały archiwalne. Są tam artykuły, które były czytane przez tysiące internautów.

Istniejemy dla naszych klientów i dla środowiska SAP – dlatego gorąco zapraszamy do nadsyłania na nasz adres propozycji tematów, o których chcieliby Państwo przeczytać w kolejnych numerach.

Zaczęło się… w marcu 2000 roku od nie Lepszego, a Dobrego Biznesu. Pismo miało skromną szatę graficzną i uwaga – 8 stron.

Skromne początki

W tym pierwszym wydaniu naszego kwartalnika przekonywaliśmy do zasadności wdrożenia systemu ERP. Zastanawialiśmy się, czy firma najpierw powinna wdrożyć system ERP, czy może System Zapewnienia Jakości. Przedstawialiśmy też jedno z pierwszych wdrożeń SAP w sektorze Utilities – w Zespole Elektrociepłowni Bydgoszcz. Na koniec zapowiadaliśmy („Jeszcze nigdy najlepsze rozwiązania nie były dostępne przy tak umiarkowanych kosztach”) przygotowanie przez BCC oferty na SAP dla firm średniej wielkości – co rzeczywiście za kilka miesięcy nastąpiło, tworząc swego rodzaju przełom na polskim rynku SAP.

O metodyce po raz pierwszy

W trzecim numerze opublikowaliśmy tekst o metodyce wdrożeniowej autorstwa Bartłomieja Buszczaka (wówczas Dyrektora ds. Konsultingu BCC, obecnie Prezesa Zarządu). Artykuł ten stał się początkiem serii tekstów poradnikowych promujących dobre praktyki w zarządzaniu projektami SAP i IT. Artykuły o metodyce i pokrewnych obszarach, przygotowywane przez kierowników projektów i innych ekspertów wdrożeniowych BCC, należą do najwyżej ocenianych przez czytelników i subskrybentów internetowej Akademii Lepszego Biznesu.

ERP w praktyce

W pierwszych numerach przedstawialiśmy również kompleksowe projekty wdrożeniowe, realizowane wówczas przez BCC, m.in. w Grupie Żywiec, u producenta płytek Opoczno,. W grupie Orkla Press (obecnie Media Regionalne). W latach 2000-2001 firm korzystających z zaawansowanych systemów ERP było wciąż niewiele, dlatego case studies z takich przedsięwzięć budziły spore zainteresowanie mediów i branży.

Nowy layout, więcej stron

Wydany w połowie 2004 r. szesnasty numer był pierwszym ze zmienionym layoutem i powiększoną do 28 ilością stron. Tematyka tego wydania była mocno związana z obszarem HR. Opisywaliśmy w nim m.in. duże wdrożenia SAP HR u naszych klientów, a także poradnik opisujący metody obliczania rentowności wdrożenia systemu HR.

Outsourcing na topie

Ilość stron rosła dalej – wydanie nr 25 z września 2006 r. miało ich 52. Coraz więcej pisaliśmy w Dobrym Biznesie o outsourcingu SAP – nic dziwnego, bo liczba klientów Centrum Outsourcingowego BCC powiększała się. Wśród case studies wyróżniała się w tym numerze obszerna prezentacja projektów SAP u producenta cukru Pfeifer & Langen.

Czas na „Lepszy”

Marzec 2007 i numer 27 to swego rodzaju przełom. Pismo „spęczniało” do stu stron, a ponieważ oceniliśmy, że odbyło się to z zachowaniem poziomu merytorycznego, zdecydowaliśmy się zmienić nazwę kwartalnika na „Lepszy Biznes”. Już w październiku tego roku nasze starania uhonorowane zostały w konkursie na najlepsze czasopismo firmowe w Polsce. W organizowanym przez firmę Agapę konkursie otrzymaliśmy drugą nagrodę. Wśród publikowanych w tym okresie artykułów warto wspomnieć o obszernym case study z wdrożenia SAP w firmie Antalis, obejmującego 4 kraje. To również był przełom – wówczas był to największy międzynarodowy projekt SAP prowadzony przez Polską firmę wdrożeniową; a my w Lepszym Biznesie o międzynarodowych przedsięwzięciach zaczęliśmy pisać coraz częściej.

Przełomowe, spektakularne

Wiele z opisywanych przez nas projektów można zaliczyć do kategorii skromnej pracy organicznej nad zwiększaniem efektywności przedsiębiorstw; ale bywały i takie, o których było głośno na rynku. Wymieńmy wśród nich: pierwszy w Polsce upgrade SAP ERP do wersji 6.0 (firma Żabka), a także wdrożenie SAP HR dla stolicy. Przy okazji tego case study na naszych łamach zagościła Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Projekt Roku

W 40 numerze mieliśmy przyjemność prezentować wdrożenie SAP HR w grupie mięsnej Animex. Wdrożenie to zostało uznane zwycięzcą w konkursie Projekt Roku 2010, zorganizowanym przez prestiżowy Project Management Institute (PMI).

Nie tylko o SAP

W ostatnich latach, choć nasz kwartalnik nadal ma podtytuł „magazyn profesjonalistów SAP”, coraz więcej uwagi poświęcamy tematom z szerszego zakresu IT. Często zwłaszcza piszemy o bezpieczeństwie IT.

SAPowska międzynarodówka

Od kilku lat niemal połowa przychodów BCC to usługi dla klientów poza Polską. BCC jest obecnie jednym z kilku największych polskich eksporterów w branży IT. Dlatego od 2009 r. dla klientów zagranicznych wydajemy angielskojęzyczną edycję Lepszego Biznesu. Better Business, wydawany corocznie, publikuje artykuły z Lepszego Biznesu wybrane z myślą o potrzebach międzynarodowych korporacji.

Better Business to nie jedyne medium, za pośrednictwem którego docieramy do profesjonalistów SAP na świecie. Warto wspomnieć, że nasi eksperci jako pierwsi autorzy z Polski publikowali artykuły w renomowanym amerykańskim SAP Professional Journal, a także w innych pismach globalnego środowiska SAP: SAP SCM Expert, SAP CRM Expert, SAP HR Expert, SAP Solution Manager Expert.

Pełne archiwum w internecie

Gdy Lepszy Biznes „na papierze” dociera do setek firm, do internetowego wydania LB – Akademii Lepszego Biznesu mają dostęp tysiące. W serwisie BCC mamy ponad 500 artykułów z archiwalnych numerów naszego kwartalnika. To wyjątkowa na naszym rynku taka baza wiedzy. By mieć do niej nieograniczony dostęp, wystarczy tylko wypełnić krótką ankietę i zarejestrować się jako subskrybent. Liczba użytkowników, którzy zarejestrowali się w Akademii LB, zbliża się do 6000.

Nasze referencje

Poradniki

Aktualności

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.