20 października br. BCC we współpracy z TÜV Nord Polska zorganizował w Katowicach kolejne warsztaty dla osób zainteresowanych zagadnieniami bezpieczeństwa IT. Warsztaty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ponad 50 przedstawicieli firm z województw śląskiego i dolnośląskiego miała możliwość wymienić swoje doświadczenia z ekspertami bezpieczeństwa informacji BCC i TUV Nord.
Na spotkaniu omówiono zagadnienia dotyczące Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i przybliżono główne założenia norm ISO 27001 oraz ISO 20000. Aby zwrócić uwagę na istotę zabezpieczeń systemów IT przed niepożądanym działaniem przeprowadzono symulowany atak mający na celu spenetrowanie zasobów IT pod kątem ich podatności na nieuprawnioną ingerencję w ich strukturę.
Przedstawiciel TUV Nord omówił najciekawsze studium przypadków z wdrożeń standardów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Zwrócił on uwagę zarówno na korzyści, trudności oraz problemy jakie zaobserwował podczas swojej pracy audytora.
Ostatnia część warsztatów poświęcona została demonstracji narzędzia wspierającego funkcjonowanie service desku. Konsultant BCC wraz z przedstawicielem producenta oprogramowania, firmą FrontRange, omówił i zademonstrował strukturę, możliwości funkcjonalne oraz zgodność tego rozwiązania z zasadami ITIL.