Czym jest Panel AI w All for One | All for One Poland

Panel AI w All for One

Jak można aktywnie wspierać organizację we wdrażaniu, rozwijaniu narzędzi i zwiększaniu wiedzy na temat AI?

Swoją perspektywą dzieli się Bartosz Wiśniewski - Lider Zespołu ds. Zapewniania Jakości Rozwoju Oprogramowania i Zespołu Kierowników Projektów Programistycznych oraz jeden z pomysłodawców inicjatywy Panel AI w All for One.

Swoją perspektywą dzieli się Bartosz Wiśniewski - Lider Zespołu ds. Zapewniania Jakości Rozwoju Oprogramowania i Zespołu Kierowników Projektów Programistycznych oraz jeden z pomysłodawców inicjatywy Panel AI w All for One.

Jakie były główne powody stworzenia Panelu AI?

Od kiedy rozpoczął się boom na AI, temat sztucznej inteligencji naturalnie pojawił się także w naszych zespołach. Słyszeliśmy różne dyskusje i pomysły na wykorzystanie AI, ale nie mieliśmy przestrzeni, w której moglibyśmy się nimi dzielić. Zdecydowaliśmy więc, że taką przestrzeń stworzymy. Tak rozpoczęliśmy organizację spotkań zwanych Panelem AI, na których mogliśmy w końcu zebrać wewnętrzną i zewnętrzną wiedzę o sztucznej inteligencji, przedyskutować pomysły i poruszyć ważne kwestie, np. etyczne, prawne czy związane z bezpieczeństwem danych.

Jak wyglądają spotkania Panelu AI?

Spotkania odbywają się co 3-4 tygodnie i może na nie przyjść każdy. Pojawiają się m.in. osoby z działu rozwoju oprogramowania, marketingu, sprzedaży, konsultingu i serwisu aplikacyjnego SAP. Dobieramy tematy tak, by były przystępne dla wszystkich i by zainteresowały jak najwięcej osób. Staramy się, by absolutnie każdy coś wyniósł z takiego spotkania. Przykładowo, deweloperzy podchodzą do tematu bardziej technicznie, a sprzedaż chce uczyć się o narzędziach i ich wykorzystaniu w rozmowach z klientami. Szukamy więc złotego środka.

Co ważne, istotnym elementem spotkań jest dyskusja. Nie chodzi o to, by jedna osoba wygłaszała prezentację, ale by każdy był maksymalnie zaangażowany i czuł, że może się wypowiedzieć. Poza spotkaniami działa także czat, na którym dzielimy się dodatkowymi informacjami, przemyśleniami czy artykułami.

Jak te spotkania oraz samo AI wspierają wewnętrznie All for One?

Na spotkaniach omawiamy pomysły dotyczące usprawnienia zarówno pracy klientów, jak i naszej własnej. Dzielimy się rozwiązaniami opracowanymi przez zespoły i zbieramy sugestie dotyczące usprawnień. Przykładowo, wprowadziliśmy AI do naszych dotychczasowych narzędzi do automatyzacji, co pozwoliło rozszerzyć ich funkcjonalności.

Jak wygląda praca nad pomysłami zgłaszanymi na spotkaniu?

Pomysły nie zawsze pojawiają się podczas spotkania – czasem rodzą się poza panelem, na przykład w dyskusjach na czacie. Na panelu zazwyczaj prezentujemy pomysły, które są już we wstępnej fazie realizacji, co inspiruje kolejne osoby i działy do opracowywania nowych rozwiązań.

Regularne, comiesięczne spotkania panelu znacząco usprawniły komunikację w organizacji. Możliwość otwartej rozmowy sprzyja lepszej współpracy – zespoły nawiązują kontakt, dzielą się pomysłami i wspólnie eksplorują wdrażane narzędzia. To nie tylko ułatwia pracę nad istniejącymi inicjatywami, ale także inspiruje do tworzenia nowych rozwiązań. To znacznie ułatwia pracę nad pomysłami oraz generowanie nowych.

Jakie są największe wyzwania przy wdrażaniu AI w projektach?

Pierwszą ważną kwestią jest bezpieczeństwo i jakość danych. AI, a szczególnie duże modele językowe lepiej radzą sobie, kiedy dane wejściowe są w jakiś sposób ustrukturyzowane – bez tego jakość wyników potrafi pozostawić wiele do życzenia.

Dane dla AI muszą być więc odpowiednio przygotowane, a to wymaga nie tylko nakładu pracy, ale i specjalistycznej wiedzy.

Kolejnym wyzwaniem są wdrożenia produkcyjne. Z pomocą AI można szybko przygotować efektowne rozwiązania, ale żeby mogły one zostać rzeczywiście wdrożone, najpierw trzeba je gruntownie przetestować. Tymczasem działanie AI wciąż jest niejasne i nie do końca znamy zasady tej gry. Trudno więc uzyskać pewność, że gotowy produkt jest poprawny produkcyjnie. Z tego powodu staramy się działać tak, by AI jedynie uzupełniała nasze rozwiązania “od zaplecza”, ale nie była skierowana frontem do klienta. Dzięki temu mamy większą kontrolę nad tym, co AI wygenerowało i możemy zdecydować, czy nadaje się to do wykorzystania.

Jakie trendy AI są obecnie kluczowe dla naszych usług i klientów?

Jednym z najważniejszych trendów jest rozwój modeli językowych. Skrupulatnie śledzimy nowinki i często są one przedmiotem dyskusji na panelach. Regularnie omawiamy kolejne wersje LLMów, a także najnowsze narzędzia i porównujemy je z poprzednimi. Staramy się na bieżąco śledzić nowe rozwiązania AI. Prawda jest jednak taka, że trendów jest bardzo dużo, środowisko jest dynamiczne, więc wszystko zmienia się bardzo szybko i niewiele rzeczy jest pewnych.

Jaką wartość daje firmie korzystanie z AI?

Wdrożenie narzędzi AI na pewno zwiększyło naszą efektywność. Wiele codziennych procesów, które dotychczas były wykonywane ręcznie, zostało zautomatyzowanych. Korzystanie z AI wzmocniło też pozycję firmy jako otwartej na innowacje technologiczne. Nieustannie kształcimy się, śledzimy trendy, weryfikujemy informacje i analizujemy, jak jeszcze możemy wykorzystać AI w naszych produktach. Dzięki temu efektywność zarówno naszych rozwiązań wewnętrznych, jak i tych opracowywanych dla klientów, stale rośnie.

Jak widzisz przyszłość i dalszy rozwój Panelu AI?

Osobiście chciałbym, by podczas panelu było jeszcze więcej dyskusji. Zastanawiamy się też nad rozdzieleniem tematów na techniczne i nietechniczne, tak, aby każdy mógł wynosić ze spotkań maksymalną wartość. Jednocześnie nadal planujemy zachować formę otwartych spotkań raz w miesiącu oraz rozpowszechniać wiedzę o AI w taki sposób, by zainteresować tematem możliwie najwięcej osób ze wszystkich działów. Już zaczynamy organizować konkursy wiedzy o AI i inne podobne inicjatywy, a wkrótce rozszerzymy ich zakres.

Bartosz Wiśniewski

Kieruje Zespołem ds. Zapewniania Jakości oraz Zespołem Kierowników Projektów Programistycznych. Odpowiada za standaryzację podejść do projektów rozwoju i wdrożeń oprogramowania oraz zapewniania jakości.

Działa w obszarze AI poprzez koordynację i śledzenie wdrożeń nowych narzędzi oraz projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Reprezentuje również Dział Rozwoju Oprogramowania podczas spotkań z klientami, prezentując portfolio technologiczne All for One.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.


    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.