#Sapcareerchat: Jak Konsultanci Serwisu Aplikacyjnego wspierają użytkowników SAP? | All for One Poland

#Sapcareerchat

Jak Konsultanci Serwisu Aplikacyjnego wspierają użytkowników SAP?

Czym konsultant serwisowy różni się od konsultanta wdrożeniowego? Jak wyglądają codzienne zadania na tym stanowisku? Jakie są dostępne możliwości i ścieżki rozwoju? Na te pytania odpowiedział Dominik Klapa – konsultant serwisowy SAP MM w All for One Poland

JAK NAZYWA SIĘ TWOJE STANOWISKO I CZYM DOKŁADNIE SIĘ ZAJMUJESZ?

Jestem konsultantem serwisowym SAP w zespole serwisu aplikacyjnego SAP MM/WM. Za tymi skrótami kryją się opisy modułów: MM – Gospodarka Materiałowa (Material Management), WM – Gospodarka Magazynowa (Warehouse Management). Spośród wielu modułów, jakie oferuje SAP, MM i WM są modułami typowo logistycznymi. Moduł MM obejmuje m.in. łańcuch dostaw i procesy zakupowe, natomiast moduł WM wspiera zarządzanie magazynem.

Co ważne, moja rola konsultanta serwisowego różni się od roli konsultantów wdrożeniowych, którzy zajmują się przygotowywaniem koncepcji rozwiązań, biorą udział w długofalowych projektach, kontaktują się z klientem i dopasowują rozwiązania do jego potrzeb. Natomiast w zespole konsultantów serwisowych reagujemy na zgłoszenia klientów, którzy już korzystają z SAP i mają problemy techniczne lub merytoryczne. Odpowiadamy na ich pytania, usuwamy usterki, ale także obsługujemy zgłoszenia rozwojowe, czyli rozwijamy wdrożone oprogramowanie na skutek pojawienia się u klienta nowych procesów lub zmian w istniejących procesach.

JAK WYGLĄDA TYPOWY DZIEŃ PRACY NA TAKIM STANOWISKU?

Typowy dzień rozpoczynam od przejrzenia zgłoszeń, które oczekują na moją reakcję, a następnie układam plan na cały dzień. W pierwszej kolejności biorę pod uwagę priorytet zgłoszenia, żeby najpierw zająć się najbardziej pilnymi sprawami. Czasem zdarza się, że przez cały dzień pracuję nad jednym większym zgłoszeniem, a innym razem zajmuję się wieloma mniejszymi. Głównie analizuję problemy, szukam przyczyny ich występowania i sposobu na rozwiązanie. Do pomocy korzystam z not i dokumentacji SAP. W odróżnieniu od konsultantów wdrożeniowych większość mojej pracy mogę wykonać zdalnie i nie muszę jeździć do klientów.

CZY MOŻESZ OPOWIEDZIEĆ O NAJCZĘSTSZYCH PROBLEMACH, Z KTÓRYMI MUSISZ SIĘ ZMAGAĆ JAKO KONSULTANT SERWISOWY SAP?

Największym wyzwaniem są pytania klientów, na które jeszcze nie zna się odpowiedzi i nie da się jej znaleźć w standardowy sposób, np. zaglądając do dokumentacji. Jeśli z danym problemem ma się do czynienia po raz pierwszy, często trzeba szukać nowych rozwiązań, testować je i przyglądać się sprawie z różnych perspektyw. Przy takich zgłoszeniach można jednak najwięcej się nauczyć i to właśnie dlatego praca ta jest tak ciekawa i rozwojowa.

CZY PRACA JAKO KONSULTANT SERWISOWY SAP WYMAGA WSPÓŁPRACY Z INNYMI ZESPOŁAMI W FIRMIE? JEŚLI TAK, TO Z KTÓRYMI?

Najczęściej nad rozwiązywaniem problemów pracuje się samodzielnie, ale zdarza się, że konsultanci kontaktują się ze sobą i szukają rozwiązania wspólnie – zwłaszcza, jeśli sprawa dotyczy styku różnych modułów. Na co dzień współpracuję też z programistami. Przy okazji prac rozwojowych jako konsultant opracowuję rozwiązania, a następnie przekazuję je programiście, który zajmuje się ich wdrożeniem od strony technicznej. Sam programistą nie jestem i nie korzystam – z języków programowania – pracuję w zasadzie tylko na systemie SAP.

JAKIE UMIEJĘTNOŚCI SĄ KLUCZOWE DLA SUKCESU NA TAKIM STANOWISKU?

Są to przede wszystkim umiejętności i zdolności analityczne, które są niezbędne do skutecznego rozwiązywania problemów, szukania zależności w systemie i rozpoznawania przyczyn występowania błędów. Do tego na pewno przyda się też cierpliwość – rozwiązania nie zawsze przychodzą od razu i nierzadko wymaga to czasu i wysiłku. Bardzo ważne są także umiejętności komunikacyjne i zrozumiałe przekazywanie informacji klientom. Ma to duży wpływ na budowanie relacji i przebieg współpracy.

A CZY WYKORZYSTUJESZ W PRACY JĘZYKI OBCE I CZY SĄ ONE WAŻNE W PRACY KONSULTANTA SERWISOWEGO SAP?

Zdecydowanie tak. Angielski w tej branży to oczywiście podstawa, ale przydatny jest też język niemiecki – nie tylko dlatego, że SAP jest niemieckim oprogramowaniem, ale też ze względu na to, że obsługujemy wielu klientów z Niemiec i krajów niemieckojęzycznych.

JAK ALL FOR ONE WSPIERA ROZWÓJ NOWYCH PRACOWNIKÓW W KONSULTINGU SAP?

Przede wszystkim w All for One działa Akademia Konsultanta SAP. To program szkoleniowy dla studentów i absolwentów, w ramach którego można zdobywać kompetencje zarówno w IT, jak i wybranym obszarze biznesowym. Szkolenie takie odbywa się pod okiem mentora, trwa kilka miesięcy i pozwala zdobyć wiedzę konsultanta wdrożeniowego SAP, konsultanta serwisowego SAP, analityka lub programisty języka ABAP. Absolwenci programu mogą następnie przystąpić do egzaminu certyfikacyjnego SAP. Tego typu programy są rzadko spotykane w innych firmach, więc jest to coś, z czego jesteśmy naprawdę dumni. Poza tym w firmie nie brakuje ekspertów, którzy chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniem. All for One zapewnia też dostęp do platform e-learningowych jak np. SAP Learning Hub.

A CO NAJBARDZIEJ PODOBA CI SIĘ W TEJ PRACY?

Bardzo lubię pomagać, a rozwiązywanie problemów klientów daje mi dużo satysfakcji. Cieszy mnie to, że moja praca ma realny wpływ na ich działalność. Ponadto podoba mi się to, że świadczymy usługi dla klientów z różnych branż, przez co poznaję specyfikę wielu obszarów. Dzięki temu praca nigdy nie jest monotonna i stale dostarcza mi wielu wyzwań.

DZIĘKUJEMY ZA ROZMOWĘ

Dominik Klapa

Konsultant Serwisowy SAP w Zespole Serwisu Aplikacyjnego Gospodarki Materiałowej i Magazynowej w All for One Poland od stycznia 2023 roku. Pierwsze swoje SAP-owe doświadczenie zdobył w firmie produkcyjnej w dziale logistyki, gdzie zajmował się zakupami, pełniąc jednocześnie rolę Key User’a SAP MM oraz w firmie z branży handlu detalicznego jako Specjalista ds. Procesów i Systemów w dziale importu.

Na co dzień wspiera klientów w rozwiązywaniu zgłoszeń aplikacyjnych SAP.

Napisz do nas Zadzwoń Wyślij email






    1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    2. Administratorem Danych Osobowych jest All for One Poland sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach, ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@all-for-one.com.
    3. Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale niezbędna w celu kontaktu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
    4. Dane będą przetwarzane do realizacji określonych powyżej celów i do momentu wycofania niniejszej zgody, a dostęp do danych będą miały tylko wybrane osoby posiadające stosowne upoważnienie do ich przetwarzania.
    5. Każda osoba podając dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
    6. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    7. Dane osobowe mogą być udostępniane innym jednostkom należącym do grupy kapitałowej, do której należy All for One Poland sp. z o.o. – również znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w celach marketingowych. All for One Poland zapewnia, że dane przekazywane tym podmiotom są właściwie zabezpieczone, a osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do uzyskania kopii udostępnionych danych oraz informacji o miejscu udostępnienia danych.

    61 827 70 00

    Biuro jest czynne
    od poniedziałku do piątku
    w godz. 8:00 – 16:00 (CET)

    Kontakt ogólny do firmy
    office.pl@all-for-one.com

    Pytania o produkty i usługi
    info.pl@all-for-one.com

    Pytania na temat pracy i staży
    kariera@all-for-one.com

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.