Obowiązek KSeF znów przesunięty. Tym razem aż do lutego 2026 r. Jednak firmy, które już zdecydowały się dostosować swoje systemy SAP do integracji z Krajowym Systemem e-Faktur, wykorzystując pakiet All for One KSeF, nie zwalniają tempa. Dla wielu z nich elektroniczny obieg faktur okazał się dobrym punktem wyjścia do digitalizacji i automatyzacji kolejnych procesów na styku z partnerami biznesowymi. Z innych korzyści – uniknęli problemu ze znalezieniem profesjonalnego partnera wdrożeniowego, który na pewno nastąpi „za pięć dwunasta”.
Na konferencji prasowej 26 kwietnia 2024 r. Minister Finansów Andrzej Domański ogłosił, że data wprowadzenia obowiązkowego KSeF została przesunięta. Od 1 lutego 2026 r. Krajowy System e-Faktur stanie się obligatoryjny dla firm o obrotach powyżej 200 mln zł rocznie, a od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych.
Decyzja jest wynikiem audytu, który ministerstwo zleciło niezależnemu podmiotowi. Wnioski z audytu wskazują głównie na zagrożenia wnikające ze źle zaprojektowanej architektury IT, która wpływała na wydajność i bezpieczeństwo, a także możliwość utrzymania i dalszego rozwoju systemu.
W ślad za tą informacją większość firm wstrzymała przygotowania do integracji swoich systemów z Krajowym Systemem e-Faktur. Jako wiodący dostawca oprogramowania do integracji SAP z KSeF aktywnie uczestniczymy w konsultacjach z Ministerstwem Finansów i wykonawcą KSeF (spółką Aplikacje Krytyczne). Podczas tych spotkań potwierdzono, że odroczenie terminu nie ma wpływu na model i założenia KSeF, ani na tzw. schemę FA(2). Dla firm pracujących na SAP oznacza to, że nie ma przesłanek do odkładania projektów integracyjnych na przyszłość.
Obowiązek integracji z KSeF dotyczy kilku tysięcy firm użytkujących SAP w Polsce. Ponad 140 firm, które zdecydowały się na integrację KSeF z SAP, wykorzystując pakiet All for One KSeF, przekonało się, że jest to zadanie wymagające i czasochłonne. Tylko przygotowanie się do tej integracji z dużym wyprzedzeniem pozwoli uniknąć problemów w znalezieniu profesjonalnego partnera wdrożeniowego przed zbliżającym się deadlinem.
Dodatkowo digitalizacja procesu obiegu faktur pozwala na wdrożenie kolejnych automatyzacji zarówno w obsłudze faktur wychodzących, jak i przychodzących.