Jeśli pracownicy działu zaopatrzenia muszą ręcznie aktualizować dane kontaktowe, mozolnie przeszukiwać portfele produktów i porównywać cenniki pozycja po pozycji, tracą czas, szczególnie cenny na szybko zmieniających się rynkach. W konsekwencji firmom mimowolnie umykają najlepsze oferty. Powoduje to nie tylko stres i niezadowolenie wśród pracowników zaopatrzenia, ale także niepotrzebne wydatki i zwiększone ryzyko związane z dostawcami.
Nic więc dziwnego, że menedżerowie ds. łańcuchów dostaw na całym świecie intensywnie pracują nad rozwiązaniami dla inteligentnych procesów zaopatrzenia. W tym opracowaniu prezentujemy informacje na temat tego, w jaki sposób można zwiększyć efektywność procesów i struktur w nabyciu wewnętrznym oraz optymalnie dostosować je do wymagań dynamicznie rozwijającej się produkcji i rynków.
Na całym świecie kwestia redukcji kosztów jest najważniejsza dla większości kierowników działu zaopatrzenia (70%). Tak wynika z badania Global Chief Procurement Officer (CPO) Survey 2019, w ramach którego firma doradcza Deloitte przeprowadziła ankietę wśród 500 kierowników działu zaopatrzenia z 38 krajów. Zaraz na drugim miejscu dla ponad połowy ankietowanych CPO znajduje się cyfryzacja procesów nabycia. Według Deloitte szczególnie rosnącej złożoności procesów łatwiej sprostać dzięki informatyzacji i automatyzacji.