BTC iMAM pozwala w pełni wykorzystać już posiadany moduł PM do optymalizacji obiegu zleceń, dzięki współpracy z dowolnymi urządzeniami mobilnymi. Program zapewnia też szersze możliwości, m.in. dostęp do dokumentacji technicznej i danych na temat części zamiennych czy wykorzystanie aparatu fotograficznego do identyfikacji urządzeń za pomocą kodu i wykonywania zdjęć. Zapisywane w systemie SAP informacje i dokumenty z urządzenia mobilnego są łatwo dostępne dla planisty lub managera. Tym samym mobilny obieg informacji przekłada się na lepsze wykorzystanie potencjału pracowników, z korzyścią dla dostępności maszyn i urządzeń.

Dla służb utrzymania ruchu w zakładach przemysłowych oraz infrastrukturze rozproszonej (linie energetyczne, rurociągi, koleje) kluczowa jest szybka reakcja na zgłoszenia. Nadzór nad nimi wymaga analizy i przetwarzania informacji, które należy wcześniej dostarczyć do systemu. Zazwyczaj raporty z wykonanych zleceń są do niego wprowadzane przez techników UR na koniec zmiany lub przekazywane wyznaczonej osobie w formie papierowej. Taki obieg informacji utrudnia jednak planowanie prac i zabiera czas pracownikom UR. Wiele firm dostrzega ten problem i poszukuje rozwiązań, które usprawnią obieg informacji i zredukują pracochłonność raportowania wykonanych prac.

Najważniejsze korzyści z mobilnej obsługi zleceń:

  • zawsze aktualna lista zleceń dla pracownika UR;
  • skrócony czas reakcji na nowe/pilne zlecenie;
  • możliwość tworzenia nowego zawiadomienia na miejscu – tam, gdzie pracownik UR stwierdza usterkę;
  • identyfikacja urządzeń przez kod QR i dostęp do ich dokumentacji technicznej;
  • bieżąca informacja o stanie magazynowym części zamiennych;
  • natychmiastowe i dokładne raportowanie wykonanych prac;
  • zastąpienie dokumentów papierowych;
  • eliminacja błędów i braków dzięki bezpośredniemu wprowadzaniu danych;
  • szybki dostęp – w systemie – do potwierdzeń wykonanych prac.

Proces obsługi zleceń SAP PM z BTC iMAM

Osoba odpowiedzialna za tworzenie i harmonogramowanie zleceń często dokonuje zmian w planie również w ciągu dnia, zdarzają się też pilne zlecenia nieplanowane. Rozwiązanie mobilne BTC iMAM pozwala na bezpośredni dostęp do informacji w systemie SAP. Dzięki temu technik wyposażony w tablet korzysta z aktualnej listy zleceń, pobiera dokumentację techniczną urządzenia lub sprawdza stan dostępności części zamiennych w SAP MM. Pracownik nie traci czasu na odbiór papierowych dokumentów zlecenia ani na poszukiwanie dokumentacji technicznej. Podejmowane działania są dokumentowane na bieżąco, a ich przebieg można określić za pomocą listy kontrolnej SAP. W razie potrzeby można także dodać zdjęcie lub wysłać zgłoszenie o zauważonej usterce, które natychmiast będzie widoczne dla osoby planującej zlecenia. Pracownik raportuje czas wykonania zlecenia i potwierdza jego realizację. Wszystkie te informacje trafiają z urządzenia mobilnego bezpośrednio do systemu SAP, gdzie są dostępne dla nadzorujących pracę służb utrzymania ruchu lub obsługi technicznej.

Zarządzanie infrastrukturą liniową z BTC iMAM

BTC iMAM to sprawdzone rozwiązanie, które skutecznie wspiera optymalizację procesów w działach eksploatacji, odpowiedzialnych za utrzymanie rozległej infrastruktury (sieć drogowa, kolejowa, energetyczna, telekomunikacyjna, rurociągowa etc.). Sprawność i czas reakcji mobilnych zespołów obsługi technicznej zależą bezpośrednio od obiegu informacji. Integracja z GIS lub nawigacją pozwala szybko odnaleźć obiekt w terenie. Oprócz raportowania czasu wykonania zlecenia BTC iMAM może dodatkowo rejestrować informacje o kosztach podróży.

Funkcjonalności BTC iMAM:

  • praca w trybie online i offline z automatyczną synchronizacją z SAP;
  • wyświetlanie aktualnej listy zleceń pracownika lub zespołu podległych pracowników;

  • sortowanie listy zleceń według wybranych kryteriów;
  • ustawienie widoku zleceń w układzie kalendarzowym;
  • wyświetlanie danych podstawowych i dokumentacji przypisanej do urządzenia/lokacji funkcjonalnej;
  • rejestrowanie wartości pomiarów dla punktów pomiarowych i uzupełnianie list kontrolnych SAP PM;

  • wpisywanie czasu pracy dla poszczególnych zleceń oraz podgląd historii;
  • sprawdzanie dostępności części i obsługa rezerwacji przez moduł gospodarki materiałowej SAP MM;
  • rejestrowanie własnoręcznego podpisu i zdjęć z możliwością ich edytowania;

  • dokumentowanie realizacji prac w ramach zlecenia z funkcją załączania plików;
  • potwierdzanie wykonania zlecenia;
  • pełna obsługa struktury funkcjonalnej SAP PM;
  • funkcja zmiany miejsca instalacji urządzenia;
  • tworzenie zawiadomienia o zauważonej usterce;
  • możliwość obsługi kodów kreskowych czy DMC do identyfikacji maszyn;
  • integracja z GIS lub mapami Google.

Dzięki współpracy firm SNP (aktualnie All for One Poland) i BTC firmy korzystające z systemów SAP mogą wdrożyć narzędzie BTC iMAM, które pozwoli w pełni wykorzystać już posiadany moduł PM do optymalizacji obiegu zleceń, dzięki współpracy z dowolnymi urządzeniami mobilnymi.